Heroes of Might and Magic was ooit een van de stokpaardjes van 3DO, dat bedrijf is echter al lang bankroet. De franchise werd verkocht aan Ubisoft en zij besteedden de game uit aan Nival Interactive.
De game zal zes steden bevatten waarvan een stad van de mensen en een stad met demonen, de enige steden die op E3 werden onthuld. Voor deze game werd gekozen voor een volledig nieuwe wereld zodat men alle creatieve vrijheid heeft. Zo is er ook geen risico om de vorige games tegen te spreken.
De game is niet simpelerer zoals wordt beweerd, hij zal alleen sneller om te beginnen zijn en er zal een tutorial komen omdat de game toch nog steeds diep is. De gameplay moest versneld worden want anders zou de online mode zeker een mislukking worden, daar moet alles veel sneller kunnen gebeuren in plaats van steeds op je tegenstander te moeten wachten.
Over de gameplayveranderingen werd lang gedebateerd, elementen uit HoMM3 en 4 werden overgenomen maar door de overstap naar 3D zijn er ook veel nieuwe elementen. Zo kunnen je helden nu ook het slagveld op om bepaalde acties uit te voeren maar kunnen ze niet meer vechten zoals in het vorige deel. De helden hadden namelijk de balans verstoord. Elke held zal ook een spoor achterlaten afhankelijk van zijn level en zijn ras.
De grootte van het slagveld blijft hetzelfde als in de vorige delen maar wanneer twee kleine legers elkaar ontmoeten wordt het veld wat kleiner gemaakt om de actie sneller te maken. Dat zal vooral gebeuren in je eerste confrontaties. Klik op de wallpaper om hem te vergroten. Hij werd gemaakt door Olivier Ledroit, designer bij Nival.
|