Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Nieuws:

Geen volledige Natal besturing voor Halo


Door Joni Philips op 26-07-2009 om 15:24
Bron: CVG

Met Project Natal lanceert Microsoft komend jaar een camera voor de Xbox 360 waarmee jouw bewegingen en stem worden overgezet in een game. Op deze manier krijg je nieuwe manieren om de games te besturen.

Microsoft wil zowel casual als hardcore games maken voor Natal zodat Natal binnenkort de manier wordt om games te besturen. Dat betekent echter niet dat elk genre even geschikt is voor Natal. In het genre van de First en Third Person Shooters lijkt men alvast niet overtuigd dat Natal gebruikt kan worden om de game volledig te controleren. Na Epic laat ook Bungie weten dat Natal ongeschikt is om de game volledig te besturen. Senior Designer Lars Brakken noemt de technologie zeer cool, maar hij kan zich niet bedenken hoe je Halo zou besturen met Natal. Natal kan echter gebruikt worden om bepaalde dingen te verbeteren in Halo. Hij vindt het echter moeilijk om daar over na te denken want het duurt nog even eer Natal verschijnt.
    Obviously it doesn't make sense to use Natal for a full Halo control scheme. At least in my brain I can't think of a way for that to work right now. That doesn't mean that it can't work in the future but I think Natal could enhance things. It's so far off it's hard to think about how it could work in a Halo game.


15:38  Scott Pilgrim krijgt videogame
15:09  Dragon Age legt 'seksscènes' uit
 Reacties (19)
 Pagina: 1
Taw0n op 26-07-2009 om 15:31 [Niv: 83 / Exp: 4141]
Hoe zou je een FPS moeten besturun met Natal?? Je als je vooruitloopt loop je door de TV heen
Met on rails shooters kan het wel.

spitfiresoul op 26-07-2009 om 15:32 [Niv: 57 / Exp: 2854]
en gelijk hebben ze.

een halo game dat volledig met natal bestuurd zou worden of gelijk welke shooter lijkt me niet echt mogelijk of leuk maar bepaalde dingen lijken dan wel weer leuk( voice commands geven, richte, om een hoek kijken etc.

nu hoop ik alleen dat ms niet dom gaat doen en voet bij stuk zou houden bij hun no controller nodig met natal gedoe. want dat vernauwd de markt volgens mij toch wel wat.

camera's om te gamen is leuk en der zit toekomst in maar denk niet dat we er al aan toe zijn de controller volledig weg te laten

Gast (86.83.92.xxx) op 26-07-2009 om 15:44
Hoe verassend... was te verwachten.

Akatora op 26-07-2009 om 16:23 [Niv: 142 / Exp: 7111]
Bungie en Epic hebben gewoon geen zin om moeite te nemen.

Vaizard op 26-07-2009 om 16:50 [Niv: 62 / Exp: 3114]
Akatora, voor 'n volledige besturing met Natal he... zit daar iemand nou echt op te wachten? Dat je Halo niet meer met 'n controller bestuurt maar alleen maar met je handen/lichaam/hoofd? Ik niet in ieder geval

Gewijzigd door Vaizard op 26-07-2009 om 16:50

Louis Tinner op 26-07-2009 om 16:53 [Niv: 201 / Exp: 10063]
waarschijnlijk komt microsoft na sony ook met een bepaalde controller erbij.... dus na die van sony weer een wiimote-nunchuck ripoff

Gast (95.96.152.xxx) op 26-07-2009 om 18:25
Snap niet waarom MS en SONY, nintendo na doen. Dacht juist dat ik die casual troep daar niet zou vinden.

im2 op 26-07-2009 om 20:13 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Ze kunnen het wel gebruiken zoals met de TrackIR in ArmA II gebeurt, dwz dat je je hoofd vrij kan bewegen zonder dat je daarvoor je gehele lichaam(en dus ook je wapen) hoeft te bewegen.

Gast (84.243.224.xxx) op 26-07-2009 om 20:43
Ik weet wel een manier om shooters te spelen. Is wel een hoopje tekst. Gewoon zoals de burnout paradise mode, maar dan anders...

Rechter voet vooruit is lopen, verder vooruit rennen. Voeten naast elkaar stop. Linker voet achteruit is achteruit lopen (en balanceren snelheid vooruit). Met je hoofd beweeg je eigenlijk waar je heen kijkt (roteren/omhoog en omlaag/schuin links en rechts om een hoekje) en centraal zit gewoon de reticle. Schieten doe je gewoon met je armen omhoog met een "cocking" beweging als bij een shotgun. Herladen doe je door deze beweging te doen in een andere richting dan het scherm (Virtua cop). Van wapen switchen achteruit/vooruit door lijst grijp naar je linker/rechter broekzak. Finishing move: Doe gewoon stoer ;D.

Met een beetje uitwerken kan het best. Maar je moet eigenlijk gewoon een game eromheen ontwerpen en niet deze controls eraan taggen alsof het niets is. M.n. door menselijk reactievermogen kan een game als Halo al gauw gekmakend worden denk ik.

Gast (95.96.152.xxx) op 26-07-2009 om 21:17
Geef mij maar gewoon een controller.

Gast (85.147.21.xxx) op 26-07-2009 om 22:45
Dan is misschien de techniek van sony toch beter geschikt voor het spelen van alle games. Wie zal het zeggen, we gaan het zien.

Fiercy Dragon op 26-07-2009 om 22:55 [Niv: 66 / Exp: 3297]
@ Gast (84.243.224.xxx) op 26-07-2009 om 20:43

En verzin nou nog ff een manier om de game te spelen zonder op één been, of in spagaat te moeten 90% van de tijd

Gast (86.83.92.xxx) op 26-07-2009 om 23:15
Met een beetje fanatasie is alles mogelijk maar of het in de praktijk ook zo zal werken is een TOTAAL ander verhaal. De techniek van Sony mist een analoge stick en een paar knopjes. Tip voor Sony: kijk naar de Wiimote-Nunchuk als grote voorbeeld. Niemand zal het erg vinden.

Gast (77.249.191.xxx) op 26-07-2009 om 23:20
Natal is voor gimmick mini games voor casual markt.

Controller is voor hardcore markt die snelheid en precisie wensen.

Zo gezond als een dode vis.

Fiercy Dragon op 26-07-2009 om 23:40 [Niv: 66 / Exp: 3297]
zo gezond als een dode vis?
is dat een nederlandse uitspraak?
of staat dat er gewoon voor de lol...

Gast (86.83.92.xxx) op 26-07-2009 om 23:55
"Controller is voor hardcore markt die snelheid en precisie wensen."


ALs je het hebt over de traditionele controller dan moet ik je zwaar teleurstellen. De game is trager en de AI is dommer omdat je niet hetzelfde snelheid en precisie hebt als een muis. Auto-aim wordt min of meer gebruikt zonder dat je het echt merkt: het kost gewoon meer tijd om te richten met een analoge stick.

stoner4life420 op 27-07-2009 om 09:19 [Niv: 36 / Exp: 1789]
elke FPS op console heeft ontiegelijk veel sticky aim EN auto-aim, anders raak je nooit wat

doe mij maar Halo zonder NATAL... paar simpele functies mag wel , melee ofzo .. zolang de controller maar het middelpunt blijft

Gast (212.187.42.xxx) op 27-07-2009 om 14:04
als ze de volledige besturing uiteindelijk helemaal vervangen met natal. dan stop ik met gamen

Gast (86.83.92.xxx) op 27-07-2009 om 15:05
Wedden van niet?

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Halo: Reach
Type:
Game
Releasedatum:
14-09-2010
Ontwikkelaar:
Bungie Studios
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media