Met Xbox Live Community Games lanceerde Microsoft in 2008 een nieuwe service die ideaal zou worden voor kleine ontwikkelstudio's.
Dat is echter niet gelukt volgens Binary Tweed, de studio achter de XBLCG titel Clover. Hun manager Daniel Jones had het volgende te zeggen:
Het is een zonde dat Clover niet zoveel exemplaren heeft verkocht als we hoopten. We zullen zeker verlies maken op de game en we zien de game niet meer als inkomstenbron. Het probleem is dat de Community Games markt veel te klein is en dat de gebruikers niet geïnteresseerd lijken in games. Tijdens de releaseweek van Clover bijvoorbeeld kon je onder de tien best verkochte titels acht applicaties, één edutainmentgame en RC-Airsim vinden.
Xbox Live Community Games is dus geen succesvol platform in hun ogen, waarmee ze de woorden van Mommy's Best Games herhaalden. Zij klaagden eerder dat Microsoft een te groot deel van de omzet opeiste en dat hun game slecht verkocht. Jones heeft echter ook goed nieuws: door Clover zijn enkele deuren opengegaan voor het bedrijf. In de toekomst zien we dus mogelijk een grotere game van Binary Tweed.
|