In 1995 lanceerde Square-Enix de sterk ontvangen RPG Chrono Trigger op de Super Nintendo. Omdat iedereen de game opnieuw wilde spelen, ontwikkelde Square-Enix een remake voor de Nintendo DS, maar deze verkoopt niet goed genoeg.
Op de E3 Media & Business Summit vertelde Square-Enix Senior Vice President Shinji Hashimoto dat het bedrijf niet onder de indruk was van de verkoopcijfers van Chrono Trigger. In een interview over Front Mission Evolved vroeg RPGSite hem of Square-Enix in de toekomst nog meer oude, geliefde, verwaarloosde franchises gaat uitlenen aan andere ontwikkelaars. Hij zei dat het mogelijk was en hij vroeg welke franchise ze in het hoofd hadden. Onderstaande conversatie was het resultaat.
Hashimoto: 'Welke franchise zouden jullie graag zien?'
RPGSite: 'We zouden graag Chrono Trigger zien.'
Hashimoto: 'Waarom vraagt iedereen altijd naar Chrono Trigger?'
RPGSite: 'Omdat het een geliefde franchise is.'
Hashimoto: 'Dat is niet wat de verkoopcijfers vertellen! Als mensen een sequel willen, moeten ze het origineel maar meer kopen.'
Met minstens een half miljoen verkochte exemplaren was Chrono Trigger DS zeker geen flop, maar het lijkt dat Square-Enix niet wil investeren in een project.
|