In 2007 verlieten Wil Mozell, Erik Kiss, Hanno Lemke en Don Mattrick hun oude bedrijf Electronic Arts om een eigen studio BigPark op te richten in het Canadese Vancouver.
BigPark is reeds twee jaar oud, maar het bedrijf heeft zich nog niet bewezen. Ze leverden namelijk nog geen enkele grote game af. Hun enige wapenfeit tot nu toe is de gratis Tower Defense kloon Wizard Defense. Momenteel werkt het bedrijf echter aan een groot project dat indrukwekkend werd bevonden door Microsoft. Aangezien de studio mee-opgericht werd door Don Mattrick, die nu bij Microsoft werkt, kent Microsoft de studio ook goed. Microsoft besloot daarom de ontwikkelaar over te nemen, wat men vandaag bekend maakte.
Het eerste project van BigPark is een exclusieve Xbox 360 game die het publiek van de Xbox 360 moet uitbreiden. De game moet innovatief en compleet nieuw worden, maar wat het wordt ontdekken we pas op de E3. De game wordt namelijk voorgesteld op 1 juni, tijdens de persconferentie van Microsoft. BigPark CEO Hanno Lemke belooft dat de game een grote rol zal spelen in de strategie van Microsoft om hun publiek uit te breiden. Waarschijnlijk gaat het dus om een game die casual en hardcore moet verenigen. Misschien nog belangrijker is de symbolische betekenis van deze aankoop: Microsoft is nog steeds geïnteresseerd in nieuwe studio's, ondanks dat men bespaart in de divisie en verschillende studio's heeft afgestoten of gesloten.
|