Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
17 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
13 April 2024 
(7) 
(0) 
(0) 
12 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 April 2024 
(0) 
(2) 
(0) 
06 April 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(1) 
05 April 2024 
(1) 
(0) 
(2) 
04 April 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
03 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
02 April 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 April 2024 
(1) 
(0) 
(3) 
30 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
28 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
27 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(1) 
(0) 
(0) 
24 Maart 2024 
(2) 
(0) 
23 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
22 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
WWE 2K24
Avatar: Frontiers of Pandora
Crash Team Rumble
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Preview:

Final Fantasy XII


Door Joni Philips op 06-12-2003 om 20:51

Final Fantasy is, samen met Dragon Quest, een van de langstlopende Japanse RPG reeksen. Ze zijn beiden gestart in het tijdperk van de eerste console van Nintendo. Zestien jaar na de eerste Final Fantasy is het twaalfde deel uit de hoofdreeks alweer bijna klaar. Over de andere delen uit de hoofdreeks kun je alles lezen in onze feature: History of Fantasy, Final Fantasy (Main reeks). Deze preview gaat echter over het twaalfde deel.



A warrior takes sword in hand, clasping a gem to his heart… Engraving vanishing memories into the sword… He places finely honed skills into stone… Spoken from the sword, handed down by the stone… Now the story can be told.

Sommigen onder jullie zullen de tekst wel herkennen, het is namelijk ook de opening van Final Fantasy Tactics. Dit is trouwens niet de enige gelijkenis die het spel vertoont met de Final Fantasy Tactics reeks. Net zoals in die games zal Final Fantasy 12 zich ook afspelen in Ivalice, de wereld van Final Fantasy Tactics Advance. Je zou kunnen zeggen dat Final Fantasy Tactics Advance een voorbereiding was op het grotere werk. Je zult dus ook de verschillende rassen van FFTA in het spel vinden, dus er zullen leden van alle vijf rassen zoals Bangaa en Nu Mou, verschijnen. Dit wordt dus de game waar Ritz en Mewt over spraken in Final Fantasy Tactics Advance toen ze vermeldden dat Ivalice op de wereld van dat spel, Final Fantasy leek.



Het verhaal zelf draait ook rond personages uit Final Fantasy Tactics Advance. Zo zullen de Judges uit FFTA de rol van slechterik spelen, de man in het midden van het logo is dus een van de belangrijkste Judges van de wereld. Het Arcadian Empire voert al jaren een oorlog met een nabijliggend continent. Tussen die twee continenten ligt een klein landje dat Dalmascia noemt. Omwille van zijn strategische ligging valt Arcadian Dalmascia binnen. De prinses van Dalmascia, de hoofdrolspeelster van dit spel, Ashe leidt de rebellen in hun strijd tegen het machtige Arcadian Empire. Vaan, de mannelijke hoofdrolspeler, is niet meer dan een dief in Dalmascia. Hij is echter niet blij met zijn huidige leven en wil piraat worden.

Het vechtsysteem zal ook weer veranderen ten opzichte van de vorige games. Zo zouden de vaardigheden moeten getraind worden waarna ze op steen komen te staan. Dan zou je ze altijd kunnen gebruiken. Dit lijkt natuurlijk wel een beetje op het systeem uit Final Fantasy VII, maar dan met enkele kleine veranderingen. Het gevechtssysteem lijkt terug op het ATB systeem van voor Final Fantasy X.



Over de graphics wist men nog niet veel te vertellen maar een beeld zegt meer dan duizend woorden. Akihiko Yoshida (character designer) en Isamu Kamikokuryo (3D map director) wisten echter te zeggen dat ze het grafische toppunt van de console bijna bereikt hebben. Zo is er een scène waar je door een gigantische stad moet wandelen. Daar heeft men volgens hen, veel opofferingen moeten maken om de stad realistisch te laten lijken. Ze hebben trouwens ook besloten om minder polygonen te gebruiken op de personages dan ze eerst van plan waren. Natuurlijk zullen we wel zien waarom ze dat moeten doen hebben.



Zo hebben ze een camera ingevoegd waarmee je 360° kan draaien in tegenstelling tot de vaste camera's uit de vorige delen. Is dit een voorteken dat je de gevechten voor het eerst geen random encounters meer zullen zijn zoals in de vorige games? Het uiterlijk van de gebouwen in de game en de sfeer is gebaseerd op Turkije, India en New York. Ze hebben ook gekeken naar het Oude Rome en Full Metal Allchemist dat ook door Square-Enix wordt ontwikkeld.

Hier kun je een filmpje van de intro vinden. Ik kijk, net zoals als alle Final Fantasy fans, al hard uit naar Final Fantasy XII. Eens de game uit is in Europa, dit duurt zeker nog wel tot 2005, zul je een review van ons kunnen vinden op deze site.


22:13  Phantasy Star Online: Episode I & II
16:28  Pokemon Ruby/Sapphire
 Reacties (0)
Geen reacties gevonden

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Final Fantasy XII
Type:
Game
Releasedatum:
23-02-2007
Ontwikkelaar:
Square Enix
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media