Nieuws: Uncharted 2 gaat de PS3's volle kracht benutten
Door Stefan van B op 07-01-2009 om 17:44
|
Bron: PS3 Center
|
Het is alweer meer dan een jaar geleden dat Uncharted: Drake's Fortune ons weg blies vanachter onze PlayStation's. Grafisch was de game top-notch en voor de rest was de game ook dik in orde.
Na de launch werd bekend dat Uncharted maar 30% van de PlayStation 3 SPU's gebruikte, maar Naughty Dog zit niet stil en wil verder gaan. Naughty Dog's co-president Christophe Balestra verteld dat men met Uncharted 2: Among Thieves de volle kracht uit het zwarte bakbeest wil gaan halen. Tot op heden is dit nog geen enkele keer voorgekomen en zelfs Killzone 2 gebruikt nog maar 60% van de SPU's. Is Naughty Dog hoogmoedig of gaat het ze lukken, hier op de redactie wachten we in ieder geval nog af.
|
|
|
|
18:25 I Am Alive met vier kleine screenshots
17:37 Volledige gamelijst Sonic Genesis Collection
|
Reacties (82) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
|
Gast (87.209.170.xxx)
op 07-01-2009 om 19:06
|
jullie hebben gelijk laat ze maar janken, ben blij met mijn ps3 en wacht op KZ2 , inplaats een xbox , die gast weet niet wat hij zegt, pisses me off. vast een xbox fanboy ofzo of een NOOB
|
|
MarcianoNL
op 07-01-2009 om 19:09
[Niv: 217 / Exp: 10864]
|
Begin nou alsjeblieft niet dat fanboy gezeik weer..
Ik wacht af want de screens waren mooi maar dit hoor je erg vaak van developers.
|
|
NinSoBox8
op 07-01-2009 om 19:13
[Niv: 20 / Exp: 1000]
|
Hoewel er nog erg weinig over bekend is kan ik echt bijna al niet langer meer wachten op deze game  Vooral dat shot van drake in de sneeuw blijft maar in men hoofd ronddwalen
|
|
Gast (91.203.96.xxx)
op 07-01-2009 om 19:13
|
Joni, niet waar.
De SPU is ontwikkeld dat je meer dingen mogelijk maken, SPU/CELL hebben geen grafiche rekenkracht allen de RSX levert de grafiche rekenkracht en vervolgens neemt de SPU de voorberende taken over van de RSX.
BTW. killzone 2 gebruikt 60% van de SPU kracht GEEN SYSTEEM kracht.
Dus RSX verstuurd de berekeningen naar de SPU en niet andersom.
De RSX is de GPU en de SPU of de CELL. Niet dingen doorelkaar halen.
|
|
Gast (91.203.96.xxx)
op 07-01-2009 om 19:15
|
PS
gast 85.150.136
En 256 MB XDR RAM wat 4X zo sneller is dan de GDDR3
Sneller dan de 360
|
|
Gast (82.168.137.xxx)
op 07-01-2009 om 19:16
|
@ Gast (91.203.96.xxx)
Ga alsjeblieft informatica leren. SPU`s kunnen juist de GPU ondersteunen. Je kan threads maken op de achtergrond, die de GPU beter kan benaderen, en zo meer data kan genereren (bandwith).
Ik ga het niet nog eens uitleggen, want anders wordt ik weer uitgemaakt door Fanboy.
Maar op onjuiste info, reageer ik wel.
|
|
Gast (91.203.96.xxx)
op 07-01-2009 om 19:19
|
Jij moet eens leren.
GPU produceert de grafiche berekeningen NIET de SPU.
SPU onderseund alleen de RSX me voor berekende info van de RSX, daarom is de XDR aanwezig.
|
|
Robert
op 07-01-2009 om 19:19
[Niv: 206 / Exp: 10294]
|
Wat maakt het nou uit, de PS3 heeft al 100x bewezen gelijk te zijn aan de 360 ondanks al die processoren.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 07-01-2009 om 19:20
[Niv: 1184 / Exp: 59178]
|
@Gast (91.203.96.xxx): de SPUs kunnen wel processen overnemen van de RSX, die SPUs zijn daarvoor juist ontwikkeld. Oorspronkelijk zou de RSX niet eens in de PS3 zitten en ging Sony een Cell gebruiken ipv de RSX.
|
|
Gast (82.168.137.xxx)
op 07-01-2009 om 19:22
|
Een cell op de GPU... Dat is nog eens een natte droom !!!! :)
@ Gast (91.203.96.xxx)
*sigh* een console is geen PC beste man.
|
|
Gast (91.203.96.xxx)
op 07-01-2009 om 19:24
|
Joni, dat snap ik en dat maakt de PS3 ook zo 3 a 4 keer zo krachtiger.
Maar tussen produceren en onderseunen is een verschil.
Alleen RSX PRODUCEERT de grafiche aspecten en de SPU gebruikt deze voorgeschotelt berekingen .
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 07-01-2009 om 19:30
[Niv: 1184 / Exp: 59178]
|
Waarom zit je dan te argumenteren dat mijn originele statement fout is aangezien ik nu gewoon herhaald heb wat ik daarnet postte? (Kwestie te weten waarop ik me moet focussen, ik heb morgen examen en geen tijd om nu een hele boterham uitleg te geven)
Gewijzigd door Joni Philips op 07-01-2009 om 19:35
|
|
Gast (77.160.47.xxx)
op 07-01-2009 om 19:37
|
het is al eerder gezegt, ze zijn van plan dit te doen, of het gaat gebeuren is niet zeker en waar ze 100% van gaan benutten weten we ook nog niet, hoedanook weet ik zeker dat er nog mooiere games uitkomen voor de ps3 dan uncharted 2 (uncharted 3 ftw?xD), wanneer devs een beetje met de hardware kunnen werken komen er echt prachtige games uit, kijk naar Black voor de ps2, wat een prachtspel voor 6th gen, kwam ook aan t einde van de vorige gen uit.
IIG ziet Uncharted 2 met driekwart jaar te gaan er al prachtig uit, dat zegt toch al meer dan genoeg dacht ik :D :9
|
|
Gast (91.203.96.xxx)
op 07-01-2009 om 19:39
|
Joni, je post komt over alsof de SPU de grafiche berekeningen produceert en volgens beweer je dat ?
|
|
spartans
op 07-01-2009 om 19:50
[Niv: 205 / Exp: 10270]
|
Die screens hebben me al genoeg info gegeven, dit spel ziet er zo ontigelijk gruwelijk uit!
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 07-01-2009 om 19:58
[Niv: 1184 / Exp: 59178]
|
Ik zei: de SPU neemt taken over van de RSX, SPU doet berekeningen die normaal door een GPU worden gedaan. Uncharted bijvoorbeeld: Particle effecten, animatieberekeningen, physics berekeningen worden allemaal door de SPU gedaan. Dat is het nut van de SPU. Even directe quote.
A big part of our systems is running on SPU's: scene bucketing, particles, physics, collision, animation, water simulation, mesh processing, path finding, etc. For our engine, the cool thing about having the SPU's is the fact we can minimize what we send to the RSX (the graphic chip), it allows us to reject unnecessary information and get the RSX to be very efficient."
(Als iemand deze discussie trouwens op het forum zou willen voeren, dat zou leuker zijn. Ik vind zulke technische discussies wel leuk als ze niet uitdraaien in een welles-nietes over het verschil tussen twee consoles.)
Gewijzigd door Joni Philips op 07-01-2009 om 19:59
|
|
spitfiresoul
op 07-01-2009 om 20:01
[Niv: 57 / Exp: 2854]
|
even verduidelijken.
het is niet omdat ze zeggen dat ze 100% uit de ps3 hardware gaan halen dat ze ook meteen de mooiste game gan maken. na dat ze er eindelijk 100% hebben uitgehaald zijn er nog talloze manieren om efficienter geheugen te benutten. (en zo is gow2 op ps2 ook zo goed geworden want de 100% werd toen al gebruikt gow was enkel zeer efficient omgegaan met die 100%
bij de ps3 daarentegen is er nog geen enkel spel geweest dat alle 6spu's als ik me niet vergis zijn het er 6 voor gamen, 1inactief en 1 voor het systeem zelf?
tot nu toe is er geen enkele game die alle hardware van de ps3 op dat gebied voor de volle 100% benut en dat bedoelen ze met de 100% uit de ps3 halen op dit moment.
|
|
Gast (91.203.96.xxx)
op 07-01-2009 om 20:10
|
Joni, dat wilde ik even je lezen en wat je hebt getypt.
Oke, dat wilde ik even duidelijk zijn, omdat ik ook heb omschreven (dat je meer dingen kan doen met de SPU)
Dus, nogmaals SPU is geen systeemkracht (je hebt het ook niet getypt) maar een ondersteuning voor de RSX en alleen de RSX proluceert de grafiche pracht terwijl de SPU verantwoordelijk is voor bepaalde effecten.
Verder, succes met je examen.
|
|
Gast (84.82.53.xxx)
op 07-01-2009 om 20:22
|
Ik ben benieuwd hoe de game aan het eind uit zal zien.
|
|
Jonezy
op 07-01-2009 om 20:23
[Niv: 192 / Exp: 9611]
|
Vind het sowieso een beetje raar dat iedereen wil dat alles eruit gehaalt wordt, je wil toch juist dat het nog heel lang duurt voordat ze alles eruit halen, want dan kun je veel langer met je PS3 doen
|
|
Cervantes
op 07-01-2009 om 20:37
[Niv: 117 / Exp: 5871]
|
ben zwaar benieuwd.
|
|
Nibor
op 07-01-2009 om 20:41
[Niv: 144 / Exp: 7223]
|
Dit is echt fanboyvoer voor het leven
|
|
Gast (83.82.250.xxx)
op 07-01-2009 om 20:41
|
Killzone2 verplettert qua graphics al alle 360 games, en dat is gewoon een feit 360 fanboys ;) _O_
|
|
Gast (80.126.80.xxx)
op 07-01-2009 om 20:45
|
Killzone 2? *gaat weer verder met Battlfield Bad Company*
|
|
The Big N
op 07-01-2009 om 21:02
[Niv: 89 / Exp: 4462]
|
Als ze weten hoe het moet, waarom niet?
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|