Nieuws: Uncharted 2 gaat de PS3's volle kracht benutten
Door Stefan van B op 07-01-2009 om 17:44
|
Bron: PS3 Center
|
Het is alweer meer dan een jaar geleden dat Uncharted: Drake's Fortune ons weg blies vanachter onze PlayStation's. Grafisch was de game top-notch en voor de rest was de game ook dik in orde.
Na de launch werd bekend dat Uncharted maar 30% van de PlayStation 3 SPU's gebruikte, maar Naughty Dog zit niet stil en wil verder gaan. Naughty Dog's co-president Christophe Balestra verteld dat men met Uncharted 2: Among Thieves de volle kracht uit het zwarte bakbeest wil gaan halen. Tot op heden is dit nog geen enkele keer voorgekomen en zelfs Killzone 2 gebruikt nog maar 60% van de SPU's. Is Naughty Dog hoogmoedig of gaat het ze lukken, hier op de redactie wachten we in ieder geval nog af.
|
|
|
|
18:25 I Am Alive met vier kleine screenshots
17:37 Volledige gamelijst Sonic Genesis Collection
|
Reacties (82) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
|
SlakX
op 07-01-2009 om 17:46
[Niv: 7 / Exp: 337]
|
Behoorlijke ambitie, maar ja, ze kunnen die power wel gebruiken, zolang er iig maar een beetje resultaat uit komt
|
|
Mr White25
op 07-01-2009 om 17:46
[Niv: 58 / Exp: 2879]
|
"Killzone 2 gebruikt nog maar 60$ van de SPU's"
60$ ?
|
|
wesmoen
op 07-01-2009 om 17:48
[Niv: 56 / Exp: 2798]
|
hun betalen voor kracht:p ben benieuwd
|
|
Divine Rage
op 07-01-2009 om 17:49
[Niv: 97 / Exp: 4851]
|
Ik hoop dat het ze lukt, en anders, boeit het me niet. We krijgen toch wel een topgame.
|
|
Tempt
op 07-01-2009 om 17:49
[Niv: 26 / Exp: 1323]
|
60$ Lawl.
Maar als dit war is dan wil ik het echt wel zien!
|
|
Taw0n
op 07-01-2009 om 17:50
[Niv: 83 / Exp: 4141]
|
60 dollar, cool
|
|
AmazingShikoku
op 07-01-2009 om 17:51
[Niv: 129 / Exp: 6459]
|
Das een goedkope processor xD
|
|
Stefan Vogels
(Redacteur)
op 07-01-2009 om 17:52
[Niv: 58 / Exp: 2923]
|
Woops, gefixed
|
|
GekooktEi
op 07-01-2009 om 17:53
[Niv: 483 / Exp: 24134]
|
60$ inderdaad, haha.
Ik vraag het me af hoor. Hoeveel gebruikt Heavy Rain? Want als die ook geen 100% gebruikt, kan ik me niet voorstellen dat Uncharted dat wel doet.
|
|
Gast (83.83.162.xxx)
op 07-01-2009 om 17:55
|
Ja, dat wil ik wel eens zien
|
|
Everybody_lies
op 07-01-2009 om 18:01
[Niv: 46 / Exp: 2279]
|
Heb er wel vertrouwen in,naughty dog is een goede developer die al goed gewend is aan de ps3 engine
|
|
Gast (84.80.36.xxx)
op 07-01-2009 om 18:11
|
Wachten jullie daar op de redactie nog gewoon ouderwets af?
Nou, wij hier gaan 'm alvast ophalen bij de supermarkt straks hoor...
|
|
Gast (83.85.82.xxx)
op 07-01-2009 om 18:12
|
ik denk dat een game nooit alle kracht zal gebruiken ze roeppen het altijd maar uiteidelijk komt er toch een game die mooier is
|
|
Gast (81.245.221.xxx)
op 07-01-2009 om 18:14
|
Uncharted 2 ziet er ook echt mooi uit(mening gebasseerd op die hi-res screens)
|
|
Gast (80.60.2.xxx)
op 07-01-2009 om 18:17
|
Kan iemand aan een hardware noob even uitleggen wat het effect is van CPU, SPU en GPU als je bijvoorbeeld in een in-game omgeving rondloopt?
Want het is toch zo dat je een CPU kan hebben wat je wilt, maar als je niet genoeg GPU-kracht hebt dat het er dan nog niet mooi uitziet of zoiets?
|
|
Gast (213.46.221.xxx)
op 07-01-2009 om 18:23
|
nog een develepor die denkt dat hij dat waar kan maken XD
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 07-01-2009 om 18:23
[Niv: 1183 / Exp: 59160]
|
SPU zijn miniprocessoren op de CPU die specifieke taken van de GPU en de CPU kunnen overnemen zodat zij meer beschikbare kracht hebben
|
|
Wazzim
op 07-01-2009 om 18:35
[Niv: 139 / Exp: 6951]
|
Dat zeggen ze allemaal
|
|
Gast (78.21.24.xxx)
op 07-01-2009 om 18:46
|
het is nog te vroeg om alles uit de ps3 te halen , kijk eens naar GOW2 op ps2 .
nog 2 a 3 jaar en dan gaan ze maar slim genoeg zijn voor dit ( PS3 ) beest te temmen.
|
|
Gast (85.150.136.xxx)
op 07-01-2009 om 18:49
|
En zo interessant mooi is het nou ook weer niet.
Begrijp me niet verkeerd, het ziet er prachig uit maar op papier denk ik mooier dan in de praktijk.
Maarja, de Ps3 heeft natuurlijk ook niet zoveel grafisch geheugen dus ik moet mischien niet alleen naar simpelweg de graphics kijken.
|
|
Gast (86.95.139.xxx)
op 07-01-2009 om 18:50
|
killzone 2 benut 40% alleen op de egt allerzwaardste momenten 60%. ik vraag me tog egt af wat uncharted wel niet gaat worden als ze nog eens 40-60% meer gaan gebruiken
|
|
ProGamer
op 07-01-2009 om 18:56
[Niv: 26 / Exp: 1292]
|
Nu moeten ze het doen ook, anders verliezen ze voor mij hun geloofwaardigheid. Heeft iemand dit al eerder gezegd? Volgens mij wel namelijk.
|
|
Gast (87.209.170.xxx)
op 07-01-2009 om 18:59
|
gast 85.150.136!
krijgen we die onzin van grafisch geheugen weer?
ps3 heeft een gesplits geheugen van 256 gddr3 dus hij heeft gewoon 512 MB !!!! voor de 1000ste keer heeft net zoveel als die klote xbox }> :X |(
|
|
Gast (85.150.84.xxx)
op 07-01-2009 om 19:01
|
gast boven mij laat ze gewoon janken wanneer killzone 2 uitkomt zullen ze allemaal stinkend jaloers worden puhahah
|
|
Gast (82.168.137.xxx)
op 07-01-2009 om 19:02
|
@ Gast (85.150.136.xxx)
Waatttt , ben jij een gamer ? De PS3 heeft net zoveel geheugen als een 360. Juist door goede benadering van d SPU kan je enorm hoeveelheid data door de grafische kaart pompen. Zelfs meer dan de 360 GPU. Vroeger deed men tests van TFlops op beide consoles, maar bij de PS3 konden ze destijds maar 1 SPU daarvan testen. Nu, met de huidige ontwikkeltools en compilers, Wordt de TFLops pipeline alleen maar meer. Als Killzone maar 40% wordt gebruikt, belooft wat in de toekomst.
Btw, % zijn makkelijk te berekenen voor de PS3. Juist omdat dat kan doen door measures te meten van de SPU`s. Welke I/O seperators worden er op dat moment gebruikt.
Dat betekent ook Dat Uncharted 1, maar 2 Spu`s gebruikte, en dan zoveel detail. Gewoon geweldig.
Sony heeft goed hierover nagedacht en heeft hiermee een Future Proof console neergezet.
Bravo !
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|