Cold Fear ontwikkelaar Darkworks werkt sinds 2005 aan I Am Alive voor de PC, de PlayStation 3 en de Xbox 360.
In het magazine GamesTM vertelde producer Alexis Goddard over zijn project. Concrete details gaf hij niet echt, maar hij vergelijk zijn project met andere entertainmentproducten met een vergelijkbaar thema. De game neemt elementen uit allerlei producten en plaatst deze voor de eerste keer ooit samen. Je neemt Robert Neville uit I Am Legend die langzaam zijn mentale gezondheid verliest. En je hebt de steden die vernietigd worden in War of the Worlds en The Day After Tomorrow stijl. De game zal ook elementen van Armageddon, Titanic, Cloverfield, Jericho en Lost.
In de game moet de hoofdrolspeler Adam Collins overleven in de stad Chicago na een verwoestende aardbeving. Hij moet zijn vriendin vinden en genoeg overlevenden verzamelen om de aandacht te trekken van een mysterieuze overheidsgroepering. De game moet de conventies van videogames door elkaar gooien. Items zoals wapens en munitie gaan zeer zeldzaam worden. Bij confrontaties is onderhandeling of intimidatie een pak interessanter. De focus ligt op overlevingsitems zoals een waterfles. De game zorgt ook voor een ultieme inleving door een first-person view dat het gevoel van chaos moet verhogen.
|