Nieuws: 350 klachten bij TROS Radar over PS3
Door Joris op 22-12-2008 om 21:38
|
Bron: Gamed
|
Het consumentenprogramma TROS Radar heeft 350 klachten ontvangen over de PlayStation 3.
Het televisieprogramma deed twee weken geleden een oproep aan alle mensen die problemen hebben met hun PS3 om zich te melden. Inmiddels zijn er honderden klachten binnen gekomen van consumenten die kampen met een defecte PS3. In de uitzending van vanavond kwamen verschillende PS3 bezitters aan het woord, bijvoorbeeld Wouter Berkouwer:
quote: Ik zat een spelletje te spelen en toen liep de PS3 vast. Ik heb de PS3 opnieuw opgestart, maar de games bleven constant vastlopen. Totdat hij helemaal kapot ging, na anderhalf jaar sinds de aankoop. Heb toen Sony gebeld die kwamen met het antwoord: 'Een nieuwe kopen voor 400 euro, of de console opsturen en dan voor 198 euro een ander gerepareerd exemplaar thuis krijgen.'
De problemen met de PlayStation 3 zouden vooral zitten in een kapotte Blu-Ray lens. Deze lens kan verbranden en dan worden er geen discs meer gelezen.
Sony reageerde schriftelijk op de aantijgingen van Radar en zegt het niet nodig te vinden de garantie aan te passen. Op 250.000 verkochte PS3's in Nederland zijn bij hen maar 68 gevallen bekend van mensen die moesten betalen voor hun reparatie. Volgens Radar zitten meer mensen met een defecte console.
Pim de Vos, een advocaat die in de studio van Radar aanwezig was, zegt dat consumenten niet moeten kijken naar de garantie die Sony ze geeft, maar zich moeten beroepen op de wettelijke garantie. Die is in het geval van de PS3 waarschijnlijk drie jaar, waarbinnen je recht hebt op reparatie van je EIGEN apparaat. Met een defecte console moet je volgens De Vos ook niet naar Sony gaan, maar naar de leverancier. Hierbij kun je hier een voorbeeldbrief van de site van Radar gebruiken.
|
|
|
|
07:48 Trailer Blood of Bahamut
18:54 Castlevania film met vertraging
|
Reacties (139) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
jerfo
op 22-12-2008 om 21:40
[Niv: 93 / Exp: 4627]
|
ag zo krijgt ps ook eens slecht neiuws over falende systemen, en word het duidelijk dat 360 dan tog niet zo slecht is en ook wel meevalt met hun percentage
|
|
sjeffie
op 22-12-2008 om 21:41
[Niv: 33 / Exp: 1655]
|
echt balen. betaal je 600 euro voor een PS3 en dan gaat die kapot. kan gebeuren natuurlijk maar dan geen garantie van sony
|
|
zuzek
op 22-12-2008 om 21:41
[Niv: 20 / Exp: 1024]
|
Vind het absoluut belachelijk hoe Sony er 200 euro voor durft te vragen. Zelfs na er op te worden geattendeerd zien ze er niets mis mee. Ben blij dat ik zelf niet een van de slachtoffers ben.
|
|
Nibor
op 22-12-2008 om 21:42
[Niv: 144 / Exp: 7223]
|
Jullie vergeten totaal te melden dat men het probleem niet moet voorleggen bij Sony maar bij de leverancier van het apparaat.
|
|
Gast (217.136.6.xxx)
op 22-12-2008 om 21:43
|
wow, een faalpercentage van 0,00272%. Idd, Jerfo, het is echt vergelijkbaar.
|
|
MarcianoNL
op 22-12-2008 om 21:45
[Niv: 217 / Exp: 10864]
|
Heb nog nooit gehoord van mensen die ik ken over dit probleem maar erg wierd dat Sony er ook nog 200 euro voor vraagt of je simpel een nieuwe aanbiedt.
|
|
Joris
op 22-12-2008 om 21:46
[Niv: 60 / Exp: 3009]
|
@ Nibor, staat gewoon in de tekst hoor.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 22-12-2008 om 21:47
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Mmm, zou het gaan om onze ex-redacteur Wouter?
|
|
Gast (81.165.78.xxx)
op 22-12-2008 om 21:47
|
Wat overdreven allemaal. Dan nog is de PS3 duizend keer betrouwbaarder dan een X360.
|
|
Jonezy
op 22-12-2008 om 21:48
[Niv: 192 / Exp: 9611]
|
Wel belachelijk dat Sony er dan geld voor vraagt. Hopelijk veranderen ze van mening hierover en gaan ze alles gratis repareren. Ook al zijn het maar heel weinig gevallen, zelfs dan moet je als groot bedrijf zulke dingen netjes afhandelen.
|
|
Nicholas Vi Britannia
op 22-12-2008 om 21:48
[Niv: 42 / Exp: 2122]
|
"wow, een faalpercentage van 0,00272%. Idd, Jerfo, het is echt vergelijkbaar."
Het is 0.0272%
En opzich wel begrijpelijk van Sony.. Het kost vast wel wat om een ps3 te repareren. Maar waarom dan €200 als je toen al €600 voor het systeem hebt betaald:S
|
|
Gast (83.119.129.xxx)
op 22-12-2008 om 21:49
|
"ag zo krijgt ps ook eens slecht neiuws over falende systemen, en word het duidelijk dat 360 dan tog niet zo slecht is en ook wel meevalt met hun percentage"
WAT. wil je zeggen dat mensen dachten dat PS3's onverwoestbaar zijn? Het is een feit dat 30% van de 360's en 2% van de PS3's kapotgaat. De PS3 is van bovengemiddelde kwaliteit en de 360 is qua bouw verreweg de slechtste goedverkopende apparatuur ooit gemaakt.
|
|
Nibor
op 22-12-2008 om 21:49
[Niv: 144 / Exp: 7223]
|
@ Joris
Heel flauw dat je die text even snel aanpast, echt heel erg flauw hoor joris dat valt me echt van je tegen.
|
|
Gast (83.82.109.xxx)
op 22-12-2008 om 21:49
|
68 van de 250.000 maar...
Dat is zeeeeeeeeeeeeeerrr weinig.
De 360 komt daar veel verder overheen.
Maar ik vind wel dat sony iets met de garantie moet doen. 1 jaar is gewoon te zwak.
|
|
No'tje
op 22-12-2008 om 21:50
[Niv: 205 / Exp: 10250]
|
@Gast, dat je dat nog gaat opzoeken.
O.T. Nou dan heb ik nog liever een Xbox 360 met een rrod, dan krijg je er nog 1 maand gratis xbox live bij.
|
|
The Big N
op 22-12-2008 om 21:50
[Niv: 89 / Exp: 4462]
|
oke, en gaat sony hier nog iets mee doen?
Of is dat in het jaar 2010/2011
|
|
Joris
op 22-12-2008 om 21:51
[Niv: 60 / Exp: 3009]
|
@ Nibor, het stond vanaf het moment dat het stukje online kwam al in de tekst. Als dat niet het geval was, had ik je bedankt en het in de tekst verwerkt, maar het stond er gewoon al in
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 22-12-2008 om 21:51
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
@Nibor: het enige wat er aangepast is, is de link. Jij hebt gewoon slecht gelezen...
|
|
Gast (83.82.109.xxx)
op 22-12-2008 om 21:53
|
Het zou niet verwondelijk zijn dat die aanmeldingen bij radar van 360 fanboys zijn die een PS3 er naast hebben staan en maar 1 keer maand aanzet, sja , daar gaan ze van kapot hey.
Opgeblazen verhaal. heel het PS3 item. en de 360 users pissen erover heen... Lekker he jongens...
|
|
Nibor
op 22-12-2008 om 21:53
[Niv: 144 / Exp: 7223]
|
Ik heb het twee keer nagelezen en ben echt niet gek, ook de link naar de voorbeeldbrief is veranderd. Je kunt mij niet wijsmaken dat je dat niet doorhebt.
Kom op zeg
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 22-12-2008 om 21:54
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
@nibor: blijkbaar nog altijd slecht gelezen, ik zei net dat ik die link heb aangepast want die link gaf een probleem met de BBCode.
|
|
Talicus
op 22-12-2008 om 21:56
[Niv: 66 / Exp: 3303]
|
Eigenlijk heb je behoorlijk slechte hardware als hij stuk gaat bij weinig gebruik, een spelcomputer zou op alle mogelijke manieren gebruikt moeten kunnen worden (edit: die een beetje normaal zijn dan uiteraard, je weet wel wat ik bedoel  ).
Ik ben het wel eens dat het een opgeblazen verhaal is, maar iedereen die Radar ooit gezien heeft zou moeten weten dat Radar probeert een spectaculair verhaal neer te zetten door alle problemen volledig in het voordeel van de consument te verdraaien, in plaats van de zaak van twee kanten te bekijken.
Dat verhaal van die 200 euro extra kosten is zeker ernstig, maar het is niet voor niets dat die man op TV is. De televisie geeft helaas geen goed beeld van de werkelijkheid, en zeker een programma als RADAR niet.
Gewijzigd door Talicus op 22-12-2008 om 21:57
|
|
Nibor
op 22-12-2008 om 21:56
[Niv: 144 / Exp: 7223]
|
Ik zeg toch ook dat die link veranderd is, de zin daarvoor met het stuk over leverancier is erbij geplakt maarja ik snap niet wat het probleem daarmee is als jullie eens wat fout doen. Niemand is perfect ook ik niet maar ik heb het wel degelijk goed gelezen en wel vanaf min 1 dat het online stond en toen zag het er anders uit.
|
|
Gast (213.73.199.xxx)
op 22-12-2008 om 21:58
|
Echt weer iets voor de TROS. Omroep voor het klootjesvolk
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 22-12-2008 om 21:58
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Wij hebben niets vergeten, anders hadden we dat wel gezegd.
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
|
|