Nieuws: 350 klachten bij TROS Radar over PS3
Door Joris op 22-12-2008 om 21:38
|
Bron: Gamed
|
Het consumentenprogramma TROS Radar heeft 350 klachten ontvangen over de PlayStation 3.
Het televisieprogramma deed twee weken geleden een oproep aan alle mensen die problemen hebben met hun PS3 om zich te melden. Inmiddels zijn er honderden klachten binnen gekomen van consumenten die kampen met een defecte PS3. In de uitzending van vanavond kwamen verschillende PS3 bezitters aan het woord, bijvoorbeeld Wouter Berkouwer:
quote: Ik zat een spelletje te spelen en toen liep de PS3 vast. Ik heb de PS3 opnieuw opgestart, maar de games bleven constant vastlopen. Totdat hij helemaal kapot ging, na anderhalf jaar sinds de aankoop. Heb toen Sony gebeld die kwamen met het antwoord: 'Een nieuwe kopen voor 400 euro, of de console opsturen en dan voor 198 euro een ander gerepareerd exemplaar thuis krijgen.'
De problemen met de PlayStation 3 zouden vooral zitten in een kapotte Blu-Ray lens. Deze lens kan verbranden en dan worden er geen discs meer gelezen.
Sony reageerde schriftelijk op de aantijgingen van Radar en zegt het niet nodig te vinden de garantie aan te passen. Op 250.000 verkochte PS3's in Nederland zijn bij hen maar 68 gevallen bekend van mensen die moesten betalen voor hun reparatie. Volgens Radar zitten meer mensen met een defecte console.
Pim de Vos, een advocaat die in de studio van Radar aanwezig was, zegt dat consumenten niet moeten kijken naar de garantie die Sony ze geeft, maar zich moeten beroepen op de wettelijke garantie. Die is in het geval van de PS3 waarschijnlijk drie jaar, waarbinnen je recht hebt op reparatie van je EIGEN apparaat. Met een defecte console moet je volgens De Vos ook niet naar Sony gaan, maar naar de leverancier. Hierbij kun je hier een voorbeeldbrief van de site van Radar gebruiken.
|
|
|
|
07:48 Trailer Blood of Bahamut
18:54 Castlevania film met vertraging
|
Reacties (139) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
Gast (84.195.4.xxx)
op 23-12-2008 om 03:12
|
al die PS3 fanboys maar ze*ken op de 360, en nu hebben ze van hetzelfde, ik geef toe dat ik nu enig leedvermaak heb
|
|
FloriX
op 23-12-2008 om 04:05
[Niv: 258 / Exp: 12906]
|
Gast (82.72.0.xxx) op 23-12-2008 om 01:58
bij sony is het een kans van 1 op 50 dat ie kapot kan gaan en bij microshitttt gemiddelt 1 op 5,missch wel meer,ach ja ms wint liever de concole war met verlies op elke concole dan met goede hardware met een normale prijs 
waar voor je geld,PS3 dussss
Microsoft maakt al geruime tijd winst op elke 360 die ze verkopen, Sony draait nog steeds verlies.
|
|
Gast (91.178.24.xxx)
op 23-12-2008 om 04:11
|
zijn jullie leden hier achterlijk? Ga op elk toestel dat honderduizenden verkoopt vragen wie klachten heeft en je zult altijd met normaal hogere bedragen dat dit uitkomen. Jullie denken dat 350 klachten veel is? Achterlijke nietswetende noobs
|
|
Solid_snake
op 23-12-2008 om 07:59
[Niv: 16 / Exp: 816]
|
Mijn PS3 is ook vorige maand stuk gegaan. Het probleem met de Blu-Ray lens. Spijtig, maar ik koop me wel een nieuwe als ik eens 400 euro heb.
Het grappige is wel dat ik een SNES heb staan en die gaat wel nog altijd perfect. Tegenwoordig gaat alles veel sneller stuk.
Gewijzigd door Solid_snake op 23-12-2008 om 07:59
|
|
Gast (84.193.253.xxx)
op 23-12-2008 om 08:21
|
Het wordt eens tijd dat ze Sony gaan verplichten om 2 jaar garantie op hun producten te geven in Europa, en Sony het niet zil doen dan moeten ze maar alle Sony producten van de Europese markt halen. }>
|
|
Gast (213.199.128.xxx)
op 23-12-2008 om 09:12
|
het is goed dat de PS# ook zo in het licht komt, want vele mensen staan in de kou nadat ze een duur apparaat hebben gekocht.
En hou toch eens op met die fabeltjes over de 360 met woorden als 'feiten' en 30% uitval. zo'n grote onzin, niet normaal zeg
|
|
Gast (213.199.128.xxx)
op 23-12-2008 om 09:13
|
Florix, ook jij met je 1 op 50 en 1 op 5. Dat is waarschijnlijk wat je wilt geloven, maar feiten zijn er niet, dus beroep je er ook niet op
|
|
Gast (83.82.109.xxx)
op 23-12-2008 om 09:16
|
@ florix en jerfo
Uber 360 fanboys van de bovenste plank zijn het !
Zelfs de jesper boards van ms gaan kapot, zie xboxworld..... MS heeft al 4 tot 5 verschillende types moederboards gebracht en is nog steeds brak.
|
|
Maickel
op 23-12-2008 om 09:31
[Niv: 1 / Exp: 32]
|
Mmmh. Het is allemaal wat.
Ik weet wel dat ik gewoon nog even wacht met het kopen van een PS3. Even kijken wat Sony gaat doen.
Heb ik ook gedaan met de 360, totdat MS eindelijk een goede garantie regeling had. Daar heb ik ondertussen 2x gebruik van mogen maken. 2x binnen een week een nieuwe 360 in de bus, zonder kosten. Prima geregeld.
Als ik 400 euro moet neerleggen voor een console verwacht ik wel service. Vooral als er volgens Sony bijna geen PS3's stuk gaan, dan kunnen ze die paar mensen toch zeker wel goed helpen?
|
|
Gast (213.132.217.xxx)
op 23-12-2008 om 09:39
|
Ik heb net zoals op pagina 3 al vertelt dat ik mijn PS3 een aantal dagen geleden terug heb gekregen. Dat was mijn eigen 60 GB versie. Ik had hem gekocht bij mediamarkt rotterdam bij de koopgoot. Het was een geluk dat een vriend van mijn pa de directeur kende van mediamarkt, en die heeft t voor mij gefixt. Het duurde ongeveer 15 werkdagen maar ik heb nu wel mijn eigen terug, en hij was helemaal geseald.
Ik denk dat Sony dit probleem zo veel mogelijk zal ontkennen, omdat het simpelweg teveel geld kost voor al die reparatiekosten. Onthoud ook dat ze verlies maken per verkochte console, en straks zijn ze bang dat niemand de PS3 meer koopt.
|
|
armineke
op 23-12-2008 om 09:41
[Niv: 33 / Exp: 1640]
|
Ik heb nog geen PS3 dus ik weet er niets van
|
|
Gast (86.196.39.xxx)
op 23-12-2008 om 09:56
|
Ja mooi, dat vind ik ook Maickel. Voor dat geld mag dat ook wel. Je betaalt nu ook gewoon veels teveel voor wat je ervoor terugkrijgt. Al die matige games daar hoef je het ook niet voor te doen.
|
|
Gast (87.209.51.xxx)
op 23-12-2008 om 10:29
|
Waarom dan geen 10 jaar garantie??
Wat een k*targumenten, iemand kan de console in een jaar tijd 100 keer gebruiken terwijl iemand anders iedere dag de console aan heeft staan. Sony heeft ook vaak kosteloos mensen controllers vergoed! daar hoor je niemand over want het is natuurlijk veel leuker om fabrikanten de grond in te stampen! :(
|
|
Gast (85.146.25.xxx)
op 23-12-2008 om 10:46
|
als je er gewoon normaal mee omgaat kan er nix gebeuren die van mij is bijna 2 jaar ik heb em 3x open gemaakt om te cleanen en zelfs me blu-ray player los gehad dat ding heeft liede nodig man geen 360 gedrag :)
|
|
Gast (94.209.63.xxx)
op 23-12-2008 om 11:09
|
ze mogen ook de controller wel is verbeteren die van mij maakt geluid als je die stick beweegt :p
|
|
Gast (86.83.92.xxx)
op 23-12-2008 om 11:19
|
Het schijnt dat het probleem pas na een jaar voorkomt.Dus sterkte voor iedereen die pas een PS3 hebt gehaald.
|
|
Gast (84.87.78.xxx)
op 23-12-2008 om 11:20
|
Je kan wel gaan zeggen dat de xbox 360 slechter van kwaliteit is? nou heb ik zelf niks van gemerkt o ja 1 keer ring of death....... GRATIS!!! GEFIXT door microsoft PLUS 2 JAAR EXTRA garantie :D dus ik zit lekker met een garantie tot en met maart 2010 dat is pas service. Kan je van sony niet zeggen 200 euro hahaha genaaid waar je bij staat :D
|
|
Gast (84.87.78.xxx)
op 23-12-2008 om 11:22
|
Xbox 360 rules
|
|
Maickel
op 23-12-2008 om 11:31
[Niv: 1 / Exp: 32]
|
Wat mij betreft rulen ze allebei. Alleen qua service dus niet.
Volgens Sony gaat het om 68 mensen die hebben moeten betalen voor de reparatie van hun PS3... De enige reden hiervoor was dat de garantie van 1 jaar verlopen was. Volgens mij waren die 68 mensen dus klanten van het eerste uur. Oftewel de meest hardcore fans die 600 euro of misschien nog wel meer hebben neer gelegd voor de PS3. En dan wordt je dus zo bedankt?
|
|
Nibor
op 23-12-2008 om 11:39
[Niv: 144 / Exp: 7223]
|
Zo vreemd dat het nu weer allemaal met de 360 wordt vergeleken  Radar heeft het gewoon flink overdreven, zoals meerdere mensen hier en op andere fora al aangeven krijg je naar verloop van tijd gratis een nieuwe. Vervelend dat al die fanboys meteen de 360 erbij betrekken.
|
|
Jord-O
op 23-12-2008 om 11:41
[Niv: 153 / Exp: 7628]
|
ik heb nog nooit een probleem met mijn ps3 gehad
|
|
Gast (84.28.147.xxx)
op 23-12-2008 om 12:17
|
ik heb me helemaal kapot gelachen om het feit dat sony nog eens 200 euro extra vraagt boven die jackpot die je voor de ps3 moet kopen
en dan maar 360 afkraken... ik heb liever een een 360 voor 150 euro met al zijn spellen die van mijn part 100 x kapot mag gaan als ik maar geen geld hoeft te dokken want dat word er als het goed is onder garantie verstaan en niet zoals die maffia van een sony
|
|
Gast (87.211.47.xxx)
op 23-12-2008 om 12:55
|
het is goed dat ze het uitgezonden hebben. het probleem is inderdaad niet zo groot als toendertijd met de xbox, maar het komt wel veel voor. die van mij is 2 keer in een jaar kapot gegaan. die van mijn kameraad 1 keer, die zijn kameraad ook 1 keer. ik deed er niks raars mee. staat gewoon open in de kamer. als het je een paar keer overkomt, dan baal je wel, en zou je graag willen dat de garantie verlengd wordt.
|
|
Gast (87.211.47.xxx)
op 23-12-2008 om 12:58
|
en die fanboys moeten eens ophouden elkaar afkraken. het is gewoon klote als een apparaat kapot gaat. we zijn allemaal gamers, dat hebben we gemeen, laat sony en microsoft elkaar maar afkraken. grow up
|
|
VHsBack
op 23-12-2008 om 13:14
[Niv: 26 / Exp: 1323]
|
125ste post
Edit om toch wat nuttigs te zeggen: Misschien heeft xbox360 veel klachten gehad maar ze hebben nooit €200 euro extra gevraagd voor reparatie
Gewijzigd door VHsBack op 23-12-2008 om 13:16
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
|
|