Nieuws: 350 klachten bij TROS Radar over PS3
Door Joris op 22-12-2008 om 21:38
|
Bron: Gamed
|
Het consumentenprogramma TROS Radar heeft 350 klachten ontvangen over de PlayStation 3.
Het televisieprogramma deed twee weken geleden een oproep aan alle mensen die problemen hebben met hun PS3 om zich te melden. Inmiddels zijn er honderden klachten binnen gekomen van consumenten die kampen met een defecte PS3. In de uitzending van vanavond kwamen verschillende PS3 bezitters aan het woord, bijvoorbeeld Wouter Berkouwer:
quote: Ik zat een spelletje te spelen en toen liep de PS3 vast. Ik heb de PS3 opnieuw opgestart, maar de games bleven constant vastlopen. Totdat hij helemaal kapot ging, na anderhalf jaar sinds de aankoop. Heb toen Sony gebeld die kwamen met het antwoord: 'Een nieuwe kopen voor 400 euro, of de console opsturen en dan voor 198 euro een ander gerepareerd exemplaar thuis krijgen.'
De problemen met de PlayStation 3 zouden vooral zitten in een kapotte Blu-Ray lens. Deze lens kan verbranden en dan worden er geen discs meer gelezen.
Sony reageerde schriftelijk op de aantijgingen van Radar en zegt het niet nodig te vinden de garantie aan te passen. Op 250.000 verkochte PS3's in Nederland zijn bij hen maar 68 gevallen bekend van mensen die moesten betalen voor hun reparatie. Volgens Radar zitten meer mensen met een defecte console.
Pim de Vos, een advocaat die in de studio van Radar aanwezig was, zegt dat consumenten niet moeten kijken naar de garantie die Sony ze geeft, maar zich moeten beroepen op de wettelijke garantie. Die is in het geval van de PS3 waarschijnlijk drie jaar, waarbinnen je recht hebt op reparatie van je EIGEN apparaat. Met een defecte console moet je volgens De Vos ook niet naar Sony gaan, maar naar de leverancier. Hierbij kun je hier een voorbeeldbrief van de site van Radar gebruiken.
|
|
|
|
07:48 Trailer Blood of Bahamut
18:54 Castlevania film met vertraging
|
Reacties (139) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
Gast (80.126.80.xxx)
op 22-12-2008 om 22:53
|
honderden klachten? ik heb er sinds de launch niet 1 terug gehad in de winkel. wat een onzin dit artikel, ik denk eerder dat de schuld bij de klant ligt al is er uberhaupt iets mee. beetje raar idd, ze hebben niks te doen, denken van nou gan we de ps3 eens aanpakken maar met wat? ik weet wat, we verzamelen eerst een stel domme klachten en maken er een show van... losers.
|
|
Gast (80.126.80.xxx)
op 22-12-2008 om 22:55
|
ps3 is de meest solide machine van allemaal, zelfs de wii en vooral de Ds heb ik nog vaker teruggehad. Psp ook, daar bestaan vrijwel geen defecten van wat mij betreft. dit is geen fanboy reactie, dit is een feit.
|
|
Gast (81.245.51.xxx)
op 22-12-2008 om 22:57
|
"FloriX op 22-12-2008 om 22:30 [Niv: 160 / Exp: 7991]
360 kapot = gratis reparatie tot 3 jaar + maand gratis Live
PS3 kapot = 200 euro reperatie of opflikkeren
dan staat MS bij mij toch een streepje voor qua service, 30% of niet"
Je moet weten dat MS gedwongen is zo'n goede service te hebben, als je weet dat ze miljoenen consoles terug moesten sturen. Btw ik heb je al eens gezegd dat die 3 jaar garantie alleen op RRoD is, op normale defecten is het net zoals de PS3 1/2 jaar...
|
|
jerfo
op 22-12-2008 om 22:58
[Niv: 93 / Exp: 4627]
|
so what dat 360 er overheen gaat daar kan je teminste nog gratis opsturen en een neiuwe krijgen ipv nog een 200 betalen
|
|
HcV83
op 22-12-2008 om 23:08
[Niv: 44 / Exp: 2195]
|
wtf? producenten zijn toch verplicht om 2 jaar garantie te leveren op consumenten electronica in europa?
|
|
Devuna
op 22-12-2008 om 23:09
[Niv: 16 / Exp: 776]
|
Hmm wou zeggen; Let teh fanboy war begin.. maar er waren al *edit 80 nu* 79 man voorme dus vrij nutteloos..
ALLE CONSOLES ZIJN GEWOON FLUT, NIKS IS PERFECT, DENK JE DAT JE HET BETER KUNT? DOE DAT EN HANG GEEN FANBOY UIT... PC = BUGGED, PS3 = BUGGED, DSi = BUGGED, X360 = BUGGED ALLE ELEKTRONICA = BUGGED
duidelijk ?
Gewijzigd door Devuna op 22-12-2008 om 23:10
|
|
Gast (80.126.80.xxx)
op 22-12-2008 om 23:09
|
nee, 1 jaar. alleen msoft geeft extra garantie op de krasbox ehhh xbox360. voor als je dus toch krasse krijgt
|
|
jerfo
op 22-12-2008 om 23:14
[Niv: 93 / Exp: 4627]
|
oh zeker devuna alle platformen hebben problemen, maar wat ik zei is dat het nu ook eens over de ps3 word gezegt, want het is altijd maar de 360 die slecht in het licht komt terwijl ps3 ook problemen heeft
|
|
Devuna
op 22-12-2008 om 23:18
[Niv: 16 / Exp: 776]
|
*is ook fanboy van de PC maar haat extremistische fanboys..
@ Jerfo Is ook zo  als ze dat niet willen geloven, geef jij er wat om..?
Gewijzigd door Devuna op 22-12-2008 om 23:18
|
|
Gast (86.81.135.xxx)
op 22-12-2008 om 23:23
|
Ik heb het net op TV gezien. Heb nog nooit gehoord van dit probleem. Voor dat kleine percentage vind ik het een slechte service van Sony dat ze geen nieuwe aanbieden of een gratis reparatie. Dat heeft microsoft toch wat beter geregeld als ik eerlijk moet zijn. Kan daar wel wat langer duren, maar je krijgt wel een reparatie -> gratis!
|
|
jerfo
op 22-12-2008 om 23:24
[Niv: 93 / Exp: 4627]
|
nah niet egt
ik geeft eerlijk toe dat ik wel een 360 heb en (nog) niet onder de indruk ben van ps3 maar dat komt niet omdat ik zon extreme fanboy ben.
tis een beetje jammer dat mensen vaak dingen maar van 1 kant zien en hun eigen platform zo goed vinden dat ze die fouten niet meer zien.
ik weet ook dat rrod een probleem is van 360 want ik heb het ook al gehad, maar de service van ms is me tog wel beter dan die van ps
|
|
Gast (82.92.159.xxx)
op 22-12-2008 om 23:25
|
Als iedereen hier nou even de uitzending bekijkt kunnen jullie het horen wat we nu echt voor rechten hebben.
en nog wat,
1 voor alle ps3 fanboy's: Er zijn echt al heel wat ps3's die geen cd's meer kunnen lezen. Typ maar in op google "ps3 no cd" en je krijgt genoeg bewijzen.
2 voor alle xbox fanboy's: Er zijn nog steeds veel meer xboxen kapot gegaan dan ps3's dus is het ook logisch dat microsoft meer ondersteuning geeft aan zijn klanten.
3 Ik ben erg blij met die tros uitzending want mijn ps3 deed het ook niet meer. Maar nu heb ik tenminste een mooie standaard brief die ik gelijk opgestuurd heb en zodoende hoop op een mooie tegemoetkoming. Van de leverancier.
amen _O_
|
|
Gast (81.82.18.xxx)
op 22-12-2008 om 23:49
|
zo druk maken over niets
|
|
Wouter Berkouwer
op 22-12-2008 om 23:56
[Niv: 2 / Exp: 104]
|
@ gamed redactie, het is trouwens Berkouwer zonder h.
|
|
Urkie
op 23-12-2008 om 00:00
[Niv: 71 / Exp: 3527]
|
"FloriX op 22-12-2008 om 22:30 [Niv: 160 / Exp: 7991]
360 kapot = gratis reparatie tot 3 jaar + maand gratis Live
PS3 kapot = 200 euro reperatie of opflikkeren
Je blijft wel ontkennen dat je een Fanboy bent, maar stiekem ben je er wel een
|
|
Jonezy
op 23-12-2008 om 00:03
[Niv: 192 / Exp: 9611]
|
Net zo goed als Nibor hier PS3 fanboy overkomt op mij, maar dat maakt toch niet uit, zolang ze beschaafd zijn en goede argumenten gebruiken?
|
|
Gast (82.170.37.xxx)
op 23-12-2008 om 00:26
|
dat heb ik oo sinds gister
:( :( :( :'( :'(
|
|
FloriX
op 23-12-2008 om 00:36
[Niv: 258 / Exp: 12906]
|
Urkie op 23-12-2008 om 00:00 [Niv: 42 / Exp: 2121]
"FloriX op 22-12-2008 om 22:30 [Niv: 160 / Exp: 7991]
360 kapot = gratis reparatie tot 3 jaar + maand gratis Live
PS3 kapot = 200 euro reperatie of opflikkeren
Je blijft wel ontkennen dat je een Fanboy bent, maar stiekem ben je er wel een
Omdat ik simpelweg 2 services naast elkaar leg en logisch bepaal welke beter is? Ga toch weg man
|
|
Urkie
op 23-12-2008 om 00:40
[Niv: 71 / Exp: 3527]
|
Ach, je zult het zelf wel beter weten.
Gewijzigd door Urkie op 23-12-2008 om 00:40
|
|
Manhoef
op 23-12-2008 om 00:51
[Niv: 9 / Exp: 470]
|
Laten we niet proberen om alles weer naar de 360 te schuiven. Alle consoles hebben gewoon een failure rate.. meestal zo met elektronica. De lauch xboxen zijn gewoon crap, laten we daar eerlijk over zijn. Maar voorderest zijn alle consoles nu heel goed betrouwbaar.
|
|
wesmoen
op 23-12-2008 om 00:55
[Niv: 56 / Exp: 2798]
|
vreemd me half broer had ook een ps3 die de blu-ray laser kapot ging. alleen hij kreeg gewoon een nieuwe.(wel na lang wachten, maar het was gratis)
|
|
Gast (82.173.214.xxx)
op 23-12-2008 om 01:12
|
we hoeven tenminste niet elke jaar paar x op te sturen :)
|
|
Cervantes
op 23-12-2008 om 01:13
[Niv: 117 / Exp: 5871]
|
MS staat bij mij ook een streepje voor ik weet nog vorig jaar toen ik de klanteservice had gebeld om mijn Xbox te laten repareren.
Ik kreeg een kei aardige meid dat mijn gegevens opschreef en dat alles in orde kwam, tussen die tijd heb ik paar dagen gewacht en had ik geen reply (ik was nieuw bij de "RROD" handelingen, dus wist niet hoe het te werk ging) Na 2 WEKEN krijg ik een berichtje via Hyves van haar, ze zegt dat ze mij heeft geprobeerd te bellen maar dat het een verkeerde nummer is. Dus ik was best wel verast dat zij zo ver is gegaan met het opzoeken van me gegevens dat ze die moeite heeft gedaan buiten haar werktijd. Dus 2 dagen later sticker opgestuurd gekregen en paar dagen later UPS duurde 15 dagen, kreeg toen een NIEUWE Xbox.
Hoezo geen goeie service.
Gewijzigd door Cervantes op 23-12-2008 om 01:13
|
|
Gast (84.194.201.xxx)
op 23-12-2008 om 01:17
|
het kan aan alles liggen hé, maar meestal is het de blu-ray laser die defect is -> kinderziekte hé
|
|
Gast (82.72.0.xxx)
op 23-12-2008 om 01:58
|
bij sony is het een kans van 1 op 50 dat ie kapot kan gaan en bij microshitttt gemiddelt 1 op 5,missch wel meer,ach ja ms wint liever de concole war met verlies op elke concole dan met goede hardware met een normale prijs :X _O_
waar voor je geld,PS3 dussss
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
|
|