Nieuws: 350 klachten bij TROS Radar over PS3
Door Joris op 22-12-2008 om 21:38
|
Bron: Gamed
|
Het consumentenprogramma TROS Radar heeft 350 klachten ontvangen over de PlayStation 3.
Het televisieprogramma deed twee weken geleden een oproep aan alle mensen die problemen hebben met hun PS3 om zich te melden. Inmiddels zijn er honderden klachten binnen gekomen van consumenten die kampen met een defecte PS3. In de uitzending van vanavond kwamen verschillende PS3 bezitters aan het woord, bijvoorbeeld Wouter Berkouwer:
quote: Ik zat een spelletje te spelen en toen liep de PS3 vast. Ik heb de PS3 opnieuw opgestart, maar de games bleven constant vastlopen. Totdat hij helemaal kapot ging, na anderhalf jaar sinds de aankoop. Heb toen Sony gebeld die kwamen met het antwoord: 'Een nieuwe kopen voor 400 euro, of de console opsturen en dan voor 198 euro een ander gerepareerd exemplaar thuis krijgen.'
De problemen met de PlayStation 3 zouden vooral zitten in een kapotte Blu-Ray lens. Deze lens kan verbranden en dan worden er geen discs meer gelezen.
Sony reageerde schriftelijk op de aantijgingen van Radar en zegt het niet nodig te vinden de garantie aan te passen. Op 250.000 verkochte PS3's in Nederland zijn bij hen maar 68 gevallen bekend van mensen die moesten betalen voor hun reparatie. Volgens Radar zitten meer mensen met een defecte console.
Pim de Vos, een advocaat die in de studio van Radar aanwezig was, zegt dat consumenten niet moeten kijken naar de garantie die Sony ze geeft, maar zich moeten beroepen op de wettelijke garantie. Die is in het geval van de PS3 waarschijnlijk drie jaar, waarbinnen je recht hebt op reparatie van je EIGEN apparaat. Met een defecte console moet je volgens De Vos ook niet naar Sony gaan, maar naar de leverancier. Hierbij kun je hier een voorbeeldbrief van de site van Radar gebruiken.
|
|
|
|
07:48 Trailer Blood of Bahamut
18:54 Castlevania film met vertraging
|
Reacties (139) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
Nibor
op 22-12-2008 om 22:00
[Niv: 144 / Exp: 7223]
|
Nou goed ik ga er verder niet meer over in discussie, dat vult dit artikel alleen maar onnodig op. Als ik een fout heb begaan excuus daarvoor
|
|
No'tje
op 22-12-2008 om 22:00
[Niv: 205 / Exp: 10250]
|
Opzich is het probleem dat ie stukgaat niet zo ernstig net als bij de Xbox 360, maar dat je dan 200 euro neer moet leggen voor een apparaat wat al +/- 400 euro kost is belachelijk. Maar lijkt me sterk dat Sony dat zou doen verwacht dat eerder van Microsoft.
|
|
Jonezy
op 22-12-2008 om 22:01
[Niv: 192 / Exp: 9611]
|
Ik verwacht extra geld vragen van geen enkel bedrijf, harstikke belachelijk. Helemaal als hij stuk gaat buiten je eigen schuld om, gewoon door normaal gebruik.
|
|
Gast (86.196.88.xxx)
op 22-12-2008 om 22:02
|
200 pleuro? Nou mooi niet zeg ik dan. Dan laat ik hem wel liggen voor wat het waard is en koop ik nooit meer een nieuwe.
|
|
Gast (84.197.85.xxx)
op 22-12-2008 om 22:04
|
Nogal belachelijk. Hadden ze moeten doen toen de 360 op de markt kwam.
Een vriend van mij op school (België) zijn blue ray lezer was ook kapot. Hij kon wel spelen, maar geen blue ray films lezen. Hij heeft gewoon een nieuwe gekregen. En hij had die ook langer dan een jaar.
|
|
darth veger
op 22-12-2008 om 22:04
[Niv: 139 / Exp: 6952]
|
de redene waarom je veel betaald is omdat jij eigenlijk een nieuwe blue ray koopt 
die lens is niet een DVD lens
|
|
Nibor
op 22-12-2008 om 22:05
[Niv: 144 / Exp: 7223]
|
@ Gast (84.197.85.xxx)
bewijst maar weer eens de waarheid van Radar
|
|
Gast (82.170.104.xxx)
op 22-12-2008 om 22:06
|
Mijn god dit gaat echt nergens over 350 klachten en wel 250000 verkochte ps3 in nederland.Dat radar daar brood in ziet.
|
|
Nibor
op 22-12-2008 om 22:08
[Niv: 144 / Exp: 7223]
|
@ Gast (82.170.104.xxx)
48 kroegjes schenken door en Radar heeft het over een serieus kroegprobleem in Nederland wat betreft alcohol. Zo nu jij weer
|
|
banned_glenn
op 22-12-2008 om 22:09
[Niv: 15 / Exp: 739]
|
68 op 250 000 = 0,00272
Ofwel liegt Radar ofwel Sony.
Maar ik kan me al inbeelden dat er al wel veel neppe klachten bij radar zijn gemeld.
|
|
zuzek
op 22-12-2008 om 22:10
[Niv: 20 / Exp: 1024]
|
Alsof Radar een programma is dat uberhaupt door veel gamers gevolgd zal worden, gast .104. En dat is misschien niet echt een goede zaak.
|
|
The Big N
op 22-12-2008 om 22:11
[Niv: 89 / Exp: 4462]
|
Als je er maar achter komt nadat je een level hebt gehaald, ik versloeg RAAM op insane bij gears 1, en toen werd mn beeld zwart. Mocht ik het opnieuwe doen ><
|
|
Jonezy
op 22-12-2008 om 22:11
[Niv: 192 / Exp: 9611]
|
Nibor ook al zijn het 350 klanten die 200 euro (!) extra moeten betalen, dan nog is het de moeite waard om er wat aan te veranderen als programma. Dat zoiets nou zo groots gebracht moet worden, daar kunnen we inderdaad over discussiëren, maar het is een probleem wat zeker niet mag voorkomen.
|
|
Gast (84.195.4.xxx)
op 22-12-2008 om 22:11
|
zo had ik enige tijd geleden, een discutie over de garantie, en over de winkel waar ik een bepaald toestel kocht...winkeliers schuiven tegenwoordig nogal gemakelijk de bal door naar het bedrijf dat het toestel maakt...dit is niet anders (vind ik) bij de 360...ik bedoel het is toch maar normaal als er iets aan het toestel is dat je naar een speciaalzaak gaat(bijvoorbeeld waar je het kocht) om het te laten herstellen? Service na levering is bij vele handelaren zoek...ikzelf werd vorige week geconfronteerd met een stukke 360, ik wil het toestel laten herstellen, ik bel naar microsoft(normaal zou ik naar de winkel moeten kunnen stappen waar ze die dingen vzerkopen), ik krijg een vriendelijk heer aan de telefoon, nou dat is in orde, en hoe zit het met betalen, dat ding is uit garantie, ah dat moet je doen met "creditcard", ik antwoord Visa dus, ja klonk het, probleem "ik heb geen visa"...wat ik bedoel is dat men ons als consument meer en meer het werk van de speciaalzaak laat doen, wij moeten inderdaad niet naar Sony bellen, of naar microsoft wij moeen met dat ding naar de winkel kunnen gaan waar we het kochten als we bepaalde problemen hebben...
|
|
Gast (84.195.4.xxx)
op 22-12-2008 om 22:13
|
WAt ik vergeet te meldden, het is wel schandalig wat Sony hier met de klanten aanvaingt, ik ken zelf iemand waar ook de drive kapot van is na nog geen half jaar, en die zou ook €200 moeten ophoesten...is dit nog allemaal wel normaal...en hoe ver laat je een bepaalde firma gaan als je fan bent van een bepaald toestel, dit is er ver over...
|
|
Nibor
op 22-12-2008 om 22:13
[Niv: 144 / Exp: 7223]
|
@ Jonezy
Ja je hebt ook volkomen gelijk, ook al was er maar een enkel persoon die er last van had. Maar ik vind gewoon dat Radar het teveel opblaast
|
|
Urkie
op 22-12-2008 om 22:14
[Niv: 71 / Exp: 3527]
|
Heeft radar ook al een uitzending besteed aan de RROD?
|
|
Nibor
op 22-12-2008 om 22:16
[Niv: 144 / Exp: 7223]
|
Ja een tijd geleden wel
p.s ze zijn er nog steeds mee bezig achter de schermen, check alle fora daar maar
Gewijzigd door Nibor op 22-12-2008 om 22:17
|
|
Gast (77.162.241.xxx)
op 22-12-2008 om 22:16
|
al gaan er een miljoen xboxen kapot in een jaar en maar 5 ps 3 dat maakt toch geen kut uit.. het gaat om de service, bij ms bel je de klantenservice en binne 2 weken staat er weer een nieuwe in huis.. ze komen hem ophalen en afleveren je hoeft er niks voor te betalen en soms krijg je er nog iets extra's bij ook..
Nee dan die ps3 joepie hij gaat bijna niet verot.. so what als die dan toch verot gaat en je moet fucking nog 200 eurotjes lapen om m te maken nou geef mij ms dan maar met af en toe een defect en gelijk een vervaving als sony.. Ik heb zelf ook een ps 3 maar ik vind de service van die gasten gewoon beroerd!
|
|
Gast (86.95.139.xxx)
op 22-12-2008 om 22:16
|
350 geloof ik niks van. ik geloof alleen het officieele en dat is 68
|
|
Jonezy
op 22-12-2008 om 22:16
[Niv: 192 / Exp: 9611]
|
Maar ik geloof opgemaakt te hebben uit Nibors verslag dat niet de hele uitzending hierover ging?
|
|
Nibor
op 22-12-2008 om 22:18
[Niv: 144 / Exp: 7223]
|
Nee er werd slechts een luttele 10 a 15 min aan besteed
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 22-12-2008 om 22:19
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Die 350 zijn trouwens klachten terwijl die 68 mensen zijn die moesten betalen wegens buiten garantie. Je zou dus 282 mensen kunnen hebben wiens PS3 binnen garantie fixed is.
|
|
Gast (213.17.29.xxx)
op 22-12-2008 om 22:20
|
ok laat ik 1 ding duidelijk maken aan alle mensen hier!! een wettelijke garantie bestaat NIET!
dat was een voorstel dat er nooit doorgekomen is.
Garantie is een dienst! geen verplichting.
als men 1 maand wil geven mag dat.
bovenstaand is niet helemaal waar. Sony bepaald de prijs op basis van het defect. 198 euro krijg je bij vandalistisch gebruik. nintendo hanteerd de zelfde werkwijze, een klein defect is een lagere prijs.
een gemolde console door kinderen kost je gewoon geld.
microsoft vraagt 89 euro. maar als blijkt dat het veel ergers is krijg je extra kosten.
garantie op elke vorm van electronica is een drama. ze kunnen zich te makkelijk indekken.
|
|
Joris
op 22-12-2008 om 22:20
[Niv: 60 / Exp: 3009]
|
Of het zijn mensen die weigerden te betalen.
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
|
|