Nieuws: 350 klachten bij TROS Radar over PS3
Door Joris op 22-12-2008 om 21:38
|
Bron: Gamed
|
Het consumentenprogramma TROS Radar heeft 350 klachten ontvangen over de PlayStation 3.
Het televisieprogramma deed twee weken geleden een oproep aan alle mensen die problemen hebben met hun PS3 om zich te melden. Inmiddels zijn er honderden klachten binnen gekomen van consumenten die kampen met een defecte PS3. In de uitzending van vanavond kwamen verschillende PS3 bezitters aan het woord, bijvoorbeeld Wouter Berkouwer:
quote: Ik zat een spelletje te spelen en toen liep de PS3 vast. Ik heb de PS3 opnieuw opgestart, maar de games bleven constant vastlopen. Totdat hij helemaal kapot ging, na anderhalf jaar sinds de aankoop. Heb toen Sony gebeld die kwamen met het antwoord: 'Een nieuwe kopen voor 400 euro, of de console opsturen en dan voor 198 euro een ander gerepareerd exemplaar thuis krijgen.'
De problemen met de PlayStation 3 zouden vooral zitten in een kapotte Blu-Ray lens. Deze lens kan verbranden en dan worden er geen discs meer gelezen.
Sony reageerde schriftelijk op de aantijgingen van Radar en zegt het niet nodig te vinden de garantie aan te passen. Op 250.000 verkochte PS3's in Nederland zijn bij hen maar 68 gevallen bekend van mensen die moesten betalen voor hun reparatie. Volgens Radar zitten meer mensen met een defecte console.
Pim de Vos, een advocaat die in de studio van Radar aanwezig was, zegt dat consumenten niet moeten kijken naar de garantie die Sony ze geeft, maar zich moeten beroepen op de wettelijke garantie. Die is in het geval van de PS3 waarschijnlijk drie jaar, waarbinnen je recht hebt op reparatie van je EIGEN apparaat. Met een defecte console moet je volgens De Vos ook niet naar Sony gaan, maar naar de leverancier. Hierbij kun je hier een voorbeeldbrief van de site van Radar gebruiken.
|
|
|
|
07:48 Trailer Blood of Bahamut
18:54 Castlevania film met vertraging
|
Reacties (139) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
The Big N
op 22-12-2008 om 22:21
[Niv: 89 / Exp: 4462]
|
Kun je bij je Ps3 ook extra garantie kopen, zoals dat kan bij beeldschermen en telefoons?
|
|
Gast (91.203.96.xxx)
op 22-12-2008 om 22:22
|
Nibor, je hebt niet slecht gelezen.
Ik heb ook zo gelezen, toen er werd gewijzigd.
Joni, het is gewoon gewijzigd.
Waarom ontkennen? dat is heel normaal.
Verder, vind ik wel dat Sony gewoon tegenmoet moet komen.
Maar er is niets vergeleken zoals bij de 360 is gebeurd.
|
|
Nibor
op 22-12-2008 om 22:23
[Niv: 144 / Exp: 7223]
|
@ Gast (213.17.29.xxx)
De heer Vos (advocaat) vertelde anders dat zelfs onder normaal gebruik er 198 euro werd gevraagd. Vandalistisch gebruik daar dus buiten gelaten, gewoon standaard 198 euro betalen of anders niks hoe je het ook went of keert.
@ Gast (91.203.96.xxx)
Misschien kan ik dan toch lezen
Gewijzigd door Nibor op 22-12-2008 om 22:24
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 22-12-2008 om 22:24
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
@Gast (213.17.29.xxx): In Nederland bestaat die niet, maar Nederland staat niet boven de Europese wet die een wettelijke garantie oplegde in 2005.
@Gast (91.203.96.xxx): Nee, buiten de link hebben we niets gewijzigd. Gelieve er niet meer over te zeuren. En ja, nu ga ik iets wijzigen want ik vind een spelfout. Wij geven onze fouten effectief toe, als we ze maken. Zie topic over verzekering klaagt Nintendo aan.
Gewijzigd door Joni Philips op 22-12-2008 om 22:27
|
|
Gast (81.207.19.xxx)
op 22-12-2008 om 22:24
|
Men vergeet wel dat je een TWEEDEHANDSE PS3 terug krijgt en GEEN nieuwe, wat ook nog allerlei gebreken heeft. Stuur jij je zo goed als nieuwe Ps3 toe krijg je een afgedankte PS3 terug.
|
|
kletske
op 22-12-2008 om 22:27
[Niv: 4 / Exp: 209]
|
Met andere woorden, als je een PS3 koopt en hij gaat kapot, dan ben je fucked...mooie reclame, mensen ik zou zeggen ga alvast een PS3 kopen ge zijt er goed mee :p
Ik bedoel het is toch maar normaal dat je garantie hebt...als ik iets ga kopen en daar is geen garantie bij, dan blijven ze mooi met hun "brol" zitten...
Gewijzigd door kletske op 22-12-2008 om 22:28
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 22-12-2008 om 22:28
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
zoals ik vorige keer al zei: die 2 jaar garantie heb je. Als je PS3 daarna kapot gaat, ben je idd fcked. Maar dat geldt ook voor je wasmachine, je televisie, je wii en je xbox 360.
|
|
kletske
op 22-12-2008 om 22:29
[Niv: 4 / Exp: 209]
|
Natuurlijk Joni, zoals jij het zegt volg ik volkomen...dat is trouwens de normale gang van zaken...
Gewijzigd door kletske op 22-12-2008 om 22:30
|
|
FloriX
op 22-12-2008 om 22:30
[Niv: 258 / Exp: 12906]
|
360 kapot = gratis reparatie tot 3 jaar + maand gratis Live
PS3 kapot = 200 euro reperatie of opflikkeren
dan staat MS bij mij toch een streepje voor qua service, 30% of niet
|
|
Nibor
op 22-12-2008 om 22:31
[Niv: 144 / Exp: 7223]
|
Als je het zo bekijkt wel ja, maar of het waarheid is is een ander iets
|
|
Gast (213.132.217.xxx)
op 22-12-2008 om 22:32
|
Dit is mij ook overkomen, heb mijn PS3 net 2 dagen geleden teruggekregen (mijn eigen 60GB)
|
|
Gast (217.136.6.xxx)
op 22-12-2008 om 22:33
|
florix gaat even doodleuk de console met 30% vergelijken met 0,002722%... MS's service was ook niet lekker bij de 360 launch, ze zijn enkel gezwicht voor rechtzaken.
|
|
Gast (80.200.250.xxx)
op 22-12-2008 om 22:34
|
DE FAILLURE RATE VAN DE PS 3 LICHT OP 40 %
|
|
Jonezy
op 22-12-2008 om 22:36
[Niv: 192 / Exp: 9611]
|
Hij vergelijkt de failure rate helemaal niet Gast (217.136.6.xxx) leer eens lezen. Hij zegt juist dat de service zó erg verschilt, dat de failure rate niet uitmaakt.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 22-12-2008 om 22:38
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
@Gast (217.136.6.xxx): 350/250.000 * 100 = 0,14%
|
|
spitfiresoul
op 22-12-2008 om 22:38
[Niv: 57 / Exp: 2854]
|
als er 350 klachten zijn en bij sony maar 68 betalende gevallen binnen zijn?
wil dat dan zeggen dat er 250+ idioten zijn die een gloednieuwe console kopen?
of dat er 250+ fanboys zijn die de ps3 willen zwartmaken.
of dat er 250+ gevallen zijn waarbij ie gratis gerepareerd wordt?
anyway die radar is toch ook niet de volle 100% betrouwbaar tenzij ze bij iedere klacht langsgaan voor bewijs ofzo?
punt blijft. 350 console's op 250.000 is nog altijd zeer bewonderenswaardig dat is een faillure rate van 0.14% (wat ook al tegenstrijdig is met de eerste post over radar en dit probleem waaruit doorschemerde dat het om een grotere hoeveelheid failures ging dus neem ik dit toch met korrel zout. de mijne heeft het nog niet begeven.
|
|
Gast (145.53.229.xxx)
op 22-12-2008 om 22:38
|
gast 80.200.250 praat niet zo dom met je failure van 40%!!
xbox360 hardware is gewoon super slecht!!
daarintegen wel een super service!
ps3 hardware is gewoon goed!
alleen service is gewoon slecht!
Dus alle fanboys hou aub je kop en praat geen onzin!!!
|
|
Gast (86.87.253.xxx)
op 22-12-2008 om 22:41
|
Lol @ jullie allemaal .. Het zijn maar 300 mensen die het hebben gemeld bij radar, zijn vast niet de enige in heel nederland.
|
|
Gast (86.87.253.xxx)
op 22-12-2008 om 22:41
|
*350
|
|
kletske
op 22-12-2008 om 22:43
[Niv: 4 / Exp: 209]
|
Djeezes, dit heeft in totaal niets te maken met de 360, doch zijn er kereltjes bij die daar maar al te graag over beginnen neem nu bijvoorbeeld die "gast 217.136.6.xxx" die spreekt hier doodleuk over "de launch van", de launch va nde PS3 is al lang voorbij...en btw als er iets aan die 360 was, moest je enkel bellen naar microsoft en het was in orde zonder dat je maa €1 uitgaf of nu nog altijd geeft...en voor diegene die het zo graag over de rrod heeft, daar heb je steeds 3 jaar garantie op...ff bellen en anderhalve week later een ander toestel. Trouwens mijn elite ging kapot, ik moest nog geen week wachten en ik kreeg een ander toestel...dat is service, dat is garantie...en geen afzetterij zoals Sony hier in dit geval doet...
Trouwens dan mag die failiure rate or whatever nog zo groot zijn als je service krijgt, dan is die failiure rate inzake niets...
Gewijzigd door kletske op 22-12-2008 om 22:45
|
|
DutchDopey
op 22-12-2008 om 22:45
[Niv: 5 / Exp: 255]
|
Liever een slechte service op een apparaat dat niet kapot gaat dan goede service op een apparaat dat vaak kapot gaat.
|
|
kletske
op 22-12-2008 om 22:46
[Niv: 4 / Exp: 209]
|
Dan koop jij maar een PS3 en als hij kapot gaat, dan koop jij maar een tweedehands vod van iemand anders of "terug" een nieuwe PS3...het is maar wat je er van maakt hé  tiens zo help je Sony nog aan de marktleiderspositie jong
Gewijzigd door kletske op 22-12-2008 om 22:48
|
|
Gast (94.208.145.xxx)
op 22-12-2008 om 22:47
|
wat ik niet snap is dat sommige mensen zeggen dat als je console terug is dat je service van de winkel moet krijgen. Aan de ene kant is het zo dat de winkel het aan jou verkoopt en ze er moeite voor mogen doen. MAAR ze maken die hele console niet. eigelijk zijn ze maar een tussenpersoon tussen de consument en de maker. ik vind het dus ongeloofelijke onzin als mense zeggen dat ze de console bij de winkel willen laten maken.
Als tweede vind ik het SCHANDALIG wat sony nu bij zn klanten doet. Het is een gigantisch bedrijf die vele producten produceerd en verkoopt. ze maken jaarlijks honderden miljoenen zo niet miljarden winst en toch zijn ze te beroerd om consoles te maken die door HUN fout kapot zijn gegaan. Als ze iets fatsoenlijks maken en het is de fout van de consument dat de console kapot gaat ok.de consument zal het dan zelf moeten betalen wat het zn eigen fout.
Een nog derde punt zijn de consoles die veel mensen terug krijgen. Sommige leveren hun console hele perfect in zonder enige kras, beschadiging of zelfs een vingerafdruk. Je kan dan verwachten dat jij die zelfde console of een gelijkwaardige terug krijgt. Toch krijgen ze aan afgedankte en beschadigde terug. ONBEGRIJPELIJK. sony kan tog zelf ook wel inzien dat als een console aan de buitenkant beschadigd is dat ze het niet zomaar terug kunnen geven. geef het dan een speciale behandeling zodat het er weer mooi en nieuw uitziet.
Als laatst vind ik het nog het ergst dat als mensen bijv een 60 gig PS3 opsturen en een 40 terug krijgen. Dit onaanvaardbaar. dit geeft al aan dat de papierwerken rond sony niet goed worden bij gehouden of misschien wel omdat het zo druk is met defecte consoles.
nu zullen mensen zeggen he hij is een fanboy. Ja ik heb een 360 maar daar ben ik ook niet helemaal trots op. hij is al 2 keer kapot gegaan met het zelfde probleem en ook dat vind ik niet kunnen. Wel is de console mede dankzij de 3 jaar garantie gratis vervangen en heb ik een compensatie van een maand xbox live gekregen. betere service al hadden ze het gewoon moeten voorkomen
|
|
Gast (80.126.109.xxx)
op 22-12-2008 om 22:51
|
hier wat informatie waar je misschien wat aan hebt.
1. altijd terug gaan naar leverancier ( jij hebt met hun een contract afgesloten )
2. schrijf serie nummer op van de PS3.
3. sony moet wettelijk garantie blijven geven aan de PS3 tot het termijn is afgelopen van de PS3.
sony zegt de PS3 gaat 10 jaar mee. dat betekent dus dat ze em 10 jaar lang garant moeten staan voor reperatie.
garantie termijn.
als de ps3 buiten het termijn valt dat ie kapot gaat en je laat em maken. dan geld de volgende regel.
je betaalt 50% van de kosten van de reparatie.
dus stel het kost sony 200 euro om de machine te maken. dan betaalt sony ( of leverancier ) 100 euro en jij 100 euro.
ook is het zo dat volgens artikel 17 van het brugelijk wetboek dat als je in de garantie zit. sony of de leverancier kosteloos en zonder dat je enige vorm van last hebt het apparaat repareert.
over de europese wet geving. sony kan artikelen gebruiken volgens de europese rechtgeving, als deze tegen de burgelijkwetboek gaat wat wij in nederland hanteren hebben ze geen poot om op te staan.
dus laat je niety kisten door microsoft, sony of wat dan ook. hier in nederland hebben we een hele sterke rechtgeving voor consumenten.
enigste probleem is dat meeste mensen het er snel bij laten zitten.
|
|
kletske
op 22-12-2008 om 22:52
[Niv: 4 / Exp: 209]
|
Ja verdorie, als je een toestel koopt in een bepaalde winkel, en het is kapot in de garantieperiode, moet ik daar mee terug kunnen gaan naar die winkel die het mij verkocht...want die winkel is idd de tussenpersoon, en die moet op die ogenblik als tussenpersoon zijn rol verder spelen, maar tsja tegenwoordig is het 'ik wil verkopen, ik wil verkopen, en ik wil nog es verkopen, wat? nazorg? F*CK IT...de mensen zouden eigenlijk masaal in zulke zaken moeten wegblijven...
Gewijzigd door kletske op 22-12-2008 om 22:52
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
|
|