In Time en CNNMoney kwam de PlayStation 3 vorige week negatief naar voor, maar niet alle mainstream-pers in Noord-Amerika laat zich negatief uit over de PS3. De Washington Post besluit zelfs de PS3 te verdedigen.
Washington Post ziet verschillende positieve punten voor Sony, ten opzichte van 2007 verkoopt de PlayStation 3 in 2008 60% beter. Wereldwijd haalt de PS3 ook de Xbox 360 in in 2008. Washington Post vindt ook dat CNNMoney het volledige PlayStation merk moet bekijken, met de PSP en de PS2 erbij gaat Sony gemakkelijk over een miljoen wat het Xbox merk niet lukt. Sinds de PS3 launch gaat het PlayStation merk elke maand over het Xbox merk. Op de PS2 en de PSP maakt Sony ook een pak meer winst, we mogen niet alleen het verlies op de PS3 bekijken. Natuurlijk beseft Washington Post dat de PS3 goedkoper moet, aan €300 hadden de kaarten anders gelegen.
Het is vooral de prijs die alles nu bepaalt, niet features en exclusieve titels. Men haalt ook andere punten onderuit, CNNMoney noemt de game-industrie niet recessieveilig, maar de Post noemt dat een stomme opmerking. Niets is bestand tegen een recessie, maar de game-industrie wordt momenteel weinig aangetast in tegenstelling tot andere markten. Daarnaast noemen ze de opmerking dat Blu-Ray niet knapper is dan DVD op 720p schermen fout en vinden ze dat CNNMoney duidelijk de PS3 bibliotheek van titels slecht heeft bekeken. Ook positieve aandacht dus voor Sony in de Amerikaanse media. En Sony stond erbij en keek ernaar, het bedrijf reageerde nog niet op de hele hetze.
|