Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(4) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

Killzone 2 gebruikt 60 procent van SPU


Door Rene Groen op 06-12-2008 om 11:49
Bron: PSU

Het lijkt een sport te zijn onder PlayStation 3 ontwikkelaars, roepen hoeveel procent van de SPU gebruikt is door je game. Ook Jeff Haynes doet mee aan deze sport.

Opvallend is dat Haynes geen ontwikkelaar is bij Guerilla, maar een editor bij PlayStation IGN. Volgens hem gebruikt Killzone 2 slechts zestig procent van de kracht die de PlayStation 3 in zich heeft, waarbij het gaat om de zwaarste momenten die de game te verduren heeft.

quote:
'They weren't coming close to maxing out. They had about 40% of space before they started tripping or saw slow down on some of the processes.'




11:54  Lips microfoons bruikbaar in Rock Band 2
11:41  Halo 3 voor Gears 2, Rein met uitleg
 Reacties (37)
 Pagina: 1 | 2
Gast (77.249.174.xxx) op 06-12-2008 om 17:53
ik kan maar 1 ding zeggen.....marketing gelul...

Gast (194.169.216.xxx) op 06-12-2008 om 18:24
Je hebt totaal geen argumenten om een claim van dit caliber te maken.

En ik zeg dat het geen marketing gelul is. En mijn argumenten heb ik al genoemd. Als je zelf goed gaat researchen (ja ja ik weet. Dat doen mensen zelden hier), dan zou je erachter komen waarom de engine, laat staan het spel niet op 100% van de ps3 power loopt.

Divine Rage op 06-12-2008 om 18:41 [Niv: 97 / Exp: 4851]
Gast (82.173.214.xxx)

Zinloos commentaar. Blijkbaar ben ik meerdere malen wijzer dan jij bent, als iemand's favoriete console een 360 is wil dat nog niet meteen zeggen dat hij meteen tegen de PS3 e.a. is.
Zelf heb ik alleen een PS3, maar ik vind over het algemeen dingen op andere consoles ook uitermate geslaagd en ben er normaal ook aardig positief over.

Gast (94.215.3.xxx) op 06-12-2008 om 20:12
Mag ik als gast dan een wat wijzere input geven:)?
Als de SPU voor 60% wordt benut, dan is de vraag wat men kan doen met die overige 40%, danwel 35% (je moet toch buffer overhouden).
Wat moet er gebeuren om alles eruit te halen? Wat voor engine heb je daarvoor nodig? Hoe moet deze uitgeprogrammeerd worden? (we hebben maar 256 mb supersnel geheugen en 256 mb trager geheugen en 7 processing units die we uit moeten werken)
Hoe kan deze kracht goed gebruikt worden? En beter nog: waarin zouden we dat als gamers terug willen zien?
Ervaring leert (ps1-MGS1/Gran Turismo) (ps2-shadow of collosus) dat een paar innovatiestappen groots zijn en inspiratievol, maar daarna verder tegenvallen (ps1-GT2) (ps2-FFX-2). Wat willen we als gamers? en waar leidt dit toe?Kracht over hebben is leuk. Goed gebruiken blijft heel lastig... Go for it Sony! And impress this fanboy of yours :).

PS. beste redacteuren: jullie mogen gerust persoonlijke kinderachtige aanvallen wegmodereren. Daar hebben de oudere lezers zoals ik best veel last van.

Gast (85.147.168.xxx) op 06-12-2008 om 20:35
tja, ik weet nooit zo goed wat ik aanmoet met dit soort beweringen die mensen doen over hun eigen kamp. Ik lees het en vergeet het.....ze mogen het laten zien in de games.

Gast (212.182.158.xxx) op 07-12-2008 om 01:06
wat een onzin zeg. Als dit waar zou zijn, dan mogen ze het spel wel op 1080p uitbrengen ipv 720p.

Wii gamer op 07-12-2008 om 01:56 [Niv: 290 / Exp: 14517]
kosten en baten he? Als het maximaliseren nou meer geld kost dan het oplevert, lijkt het mij gewoon logisch dat zij gewoon op 60% blijven steken. Verkoop gaat niet zomaar omhoog met 1 miljoen als ze 80% gaan gebruiken.

Gast (80.201.4.xxx) op 07-12-2008 om 05:37
KILLZONE ZIET ER IDD GOED UIT? IS VAN HETZELFDE NIVEAU ALLS COD4? NIET MEER EN NIET MINDER.
MAAR LAAT ONS NIET VERGETEN DAT KILLZONE 1 ZWAAR KUT WAS? HET IS NIET OMDAT ER IETS GOED UITZIET DAT HET LEUK IS? OF BLIJFT VOOR TE SPELEN.

Gast (62.45.159.xxx) op 07-12-2008 om 09:50
60% is de max wat ze eruit kunnen halen, ding zit zo gaar in mekaar :D

spitfiresoul op 07-12-2008 om 10:08 [Niv: 57 / Exp: 2854]
@ gast hierboven.

heeft niets met gaar of slecht in elkaar zitten te maken.

de ps3 heeft veel kracht door de verschillende cores( 6 voor games dacht ik)
de moeilijkheid hierbij is volgens mij is alles uitbalanceren op die verschillende onderdelen zonder dat je ruimte of efficientie verliest.

mss is het lichtjes te vergelijken met een pc met een 6X core ipv de nu quadcore procesoren. en zelfs die quad cores in pc's worden nu nog niet optimaal benut. laat staan de 6cells van een ps3

ontopic: als er 1 bedrijf is of game die effectief gaat proberen 100% uit de ps3 te halen dan zal het wss naar gewoonte SE wel zijn met FF 13 vs

Gast (77.248.70.xxx) op 07-12-2008 om 12:30
De reden waarom de CELL nooit 100% benut zal worden is omdat de GPU, oftewel de Geforce 7800 in de PS3 de limiterende factor is. Deze zit al lang aan zijn max. De GPU is verantwoordelijk voor het wel of niet tonen van 1080p of 720p, de framerate, de textures etc. Je kan de 'overtollige' kracht van de Cell wel inzetten voor betere physics ofzo, of andere niet graphische gameonderdelen. Alleen is dit vaak niet nodig, zo ook bij Killzone 2. Graphisch zit Killzone 2 aan de top en qua Physics hadden ze niet meer nodig dan de 60%.

Vergelijk het met een PC. Je kan een snelle Quadcore uitrusten met een oude Geforce6800 bijvoorbeeld, je hebt dan en snelle PC, die graphisch gelimiteerd wordt door de GPU. Daarnaast kunnen de ontwikkelaars ook moeilijk de Cell 100% benutten omdat dat erg veel geheugen zou vergen, iets wat de PS3 niet heeft. Hier klagen developers ook over. Ze moeten momenteel allerlei trucjes uithalen om dit geheugentekort te omzeilen. Vaak lukt dit redelijk goed, vaak komen ze hierdoor niet verder dan de helft van de rekenkracht van de Cell...

Maar wat maakt het uit vraag ik me af. De games op de PS3, net als Killzone 2 zien er perfect uit. Dus so what. Hoe kan je uberhaupt fan zijn van een console... Een console is niks, kan je ook niks mee, het gaat om de games, daar kan je fan van zijn. En iedere console heeft zijn interessante games. Zo zie ik het.

Gast (207.58.148.xxx) op 07-12-2008 om 13:54
Mooi, gezegd. Grafisch zit de PS3 toch echt wel aan zijn nok, vooral omdat de nvidia chip in de PS3 slechter is dan de ati chip van de 360. Daar kan de Cell niets aan veranderen. En dan nog de crappy geheugen verdeling. Dus wel degelijk gaar in elkaar gezet die PS3.

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Killzone 2
Type:
Game
Releasedatum:
27-02-2009
Ontwikkelaar:
Guerrilla Games
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media