Nieuws: Xbox 360 boekt succes in Europa
Door Roderick op 20-11-2008 om 11:29
|
Bron: MCVUK
|
Met de Xbox 360 heeft Microsoft vooral in Amerika een console die goed draait. Europa en Japan bleven achter op het thuiscontinent en veel stemmen gingen op dat Microsoft daar zo geen verandering in ging brengen.
Eigenwijs als ze waren hebben ze een offensief geopend waarbij lage prijzen met een breed gamesaanbod gecombineerd worden. Dit in de hoop om meer Xbox 360 verkopen te krijgen in zowel Amerika als Europa. Uit Amerikaanse cijfers weten we inmiddels dat dit positieve effecten heeft gehad, maar hoe zit het met Europa?
Microsoft meldt ons vandaag dat er zeven miljoen Xbox 360's verkocht zijn in Europa. Eind juni waren dit nog vijf miljoen. waaruit we kunnen concluderen dat er de afgelopen vijf maanden gemiddeld zo'n 400.000 Xbox 360's per maand zijn verkocht. Met dit getal overstijgen de Xbox 360 verkopen in Europa die van Noord-Amerika. Een stevige prestatie van Microsoft.
|
|
|
|
11:36 You're In the Movies screenshots
11:26 Artworks Resident Evil 5
|
Reacties (48) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Roderick
op 20-11-2008 om 16:22
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
Talicus: als je de getallen begrijpt die je hebt gepost mag je ook daadwerkelijk zo'n discussie aangaan  Verder gaan we nu weer over verkoopcijfers verder.
|
|
Gast (87.249.102.xxx)
op 20-11-2008 om 16:23
|
niet dit weer.....
Maar op dit moment heeft xbox gewoon de games en de prijs om er één op de kop te tikken.
|
|
Talicus
op 20-11-2008 om 16:26
[Niv: 66 / Exp: 3303]
|
@Roderick
Ik weet redelijk waar ik het over heb, maar ik heb even de post wat verkleind omdat ik dan ook wel weer weet dat "het aantal gebieden waarop de een beter is dan de ander" niet zoveel zegt als die allemaal niet belangrijk zijn.
Ik wilde gewoon laten zien dat de PS3 niet in alle opzichten krachtiger is dan de 360 (alleen maar in vrij veel  ), terwijl dat wel regelmatig gedacht wordt. Ik heb veel onwaarheden gehoord over de 360 bij mijn "casual gamer"-vrienden, zoals dat de 360 niet in Full-HD spellen zou kunnen weergeven e.d.
Bovendien rekte het de layout zo
Gewijzigd door Talicus op 20-11-2008 om 16:28
|
|
Gast (82.168.163.xxx)
op 20-11-2008 om 16:39
|
PC PWNED ALL
Skulltrail moederbord
2* Q9770 @ 4.2 GHz LIQUID COOLED
6 Gig DDR3 @ 1600 MHz
3* GTX 280 SLI LIQUID COOLED
=
UBER PWNGE!!! :) *D
|
|
Gast (86.91.244.xxx)
op 20-11-2008 om 16:52
|
Goh er wordt gespeculeert dat de wii betere specs heeft dan de ps2, terwijl je het in praktijk nergens merkt.
|
|
Talicus
op 20-11-2008 om 17:07
[Niv: 66 / Exp: 3303]
|
@82.168.163.xxx
Lol, niet slecht.
Wat kost zoiets nou?
|
|
Gast (213.119.80.xxx)
op 20-11-2008 om 17:56
|
Gast (24.132.185.xxx)
hahaha grapjas tog :p
jij noemt voetballers dom :p
|
|
Jonezy
op 20-11-2008 om 18:46
[Niv: 192 / Exp: 9611]
|
Logisch toch, met zo'n prijsverlaging, ik heb die van mij ook afgelopen september gehaald, een console met een 60gb HDD voor maar 200 euro, da's toch geen geld
|
|
Gast (83.81.137.xxx)
op 20-11-2008 om 19:19
|
@ Roderick,
De installed base van Xbox 360 is een stuk groter dan PS3 in Europa. Dat komt uiteraard grotendeels doordat Xbox360 eerder op de markt was, wat een tijdje was PS3 groter in verkopen per week en liepen ze wat in. Echter de laatste weken verkoopt de Xbox 360 ruim meer consoles dan de PS3 en wordt het gat wederom groter.
Dus ik ben het niet helemaal met je eens. Xbox 360 is groter en verkoopt momenteel ook nog eens meer. Dat is bijzonder omdat de PS2 de best verkopende console ooit is en je zou verwachten dat een hoop mensen voor de PS3 als opvolger gaan. Microsoft heeft het toch voorelkaar om een groter marktaandeel te krijgen in een relatief korte tijd dat ze pas met gaming bezig zijn.
Petje af
|
|
MarcianoNL
op 20-11-2008 om 19:28
[Niv: 217 / Exp: 10864]
|
Laat ze dan ook meteen alle modes naar Europa brengen zoals Netflix, Communty Games en de half miljoen MS Point prijsvraag.
|
|
AmazingShikoku
op 20-11-2008 om 20:00
[Niv: 129 / Exp: 6459]
|
Ik ben het eens met Marciano de update bracht voor de europeaan weinig meer behalve een dashboard switch + de avatar optie
|
|
Gast (83.82.109.xxx)
op 20-11-2008 om 20:09
|
Al kost de console 10 euro koop ik hem niet eens.
Microsoft is een bedrijf van krankzinnige opblazen amerikanen... Zie het nieuws. Willen over ieders rug centjes verdienen. Maar helaas niet over mijn rug.
Het bedrijf moet ophouden met bestaan, en zich terug focussen op windows, en product wat nog maar halfbakken gemaakt is, Zie SP packs....
Door heel hun technologisch geupdate van alle nieuwe termen, maakt het de bedrijfswereld behoorlijk moeilijk met kosten van licenties.
Brutale apen zijn het.. Maar ach ja, jonge gamers die bijna geen geld hebben moeten toch voor iets kiezen...
|
|
spartans
op 20-11-2008 om 20:26
[Niv: 205 / Exp: 10270]
|
netjes microsoft, de Dashboard is trouwens kk awesome
|
|
Gast (94.209.63.xxx)
op 20-11-2008 om 20:49
|
@ Gast (83.82.109.xxx)
dat doen sony en nintendo ook tard. elk bedrijf wilt zoveel mogelijk winst maken :x
the venus project ftw :p
|
|
Gast (62.194.227.xxx)
op 20-11-2008 om 21:10
|
verkopen afgelopen week:
XBOX 360: 300.000
ps3: 200.000
en dan moet december nog komen.
het gat is nu 6,04 miljoen and growing !
XBOX 360 FTW
|
|
NinSoBox8
op 20-11-2008 om 21:52
[Niv: 20 / Exp: 1000]
|
En daar gaan we weer, stel sneue kids.
|
|
Gast (81.245.43.xxx)
op 20-11-2008 om 21:59
|
|
|
Gast (213.46.221.xxx)
op 21-11-2008 om 08:09
|
nog een 360 erbij kopen
|
|
Gast (78.27.34.xxx)
op 21-11-2008 om 11:25
|
@Gezer
“I would call out our success in the Mediterranean countries in the last few weeks as a genuine step change from where we’ve been. The investment we’ve made in the right campaigns, the right price point and content that truly appeals to those markets.
“In Italy, we were double PS3’s sales last week. In France and Germany we are at or better than PS3 consistently now. We dominate in Russia and the Nordic countries and in Spain – a traditional Sony stronghold – we’re now outselling PS3. It bodes incredibly well for our Christmas prospects."
Leuk geprobeerd Gezer oude PS3 fanboy *D
|
|
Gast (217.17.132.xxx)
op 21-11-2008 om 13:47
|
xbox 360 is wel goed, alleen de arcade is minder, zou toch een pro nemen ( die ik heb ^^)
alleen die actie is kut gedaan, die actie sticker zou binnenin moeten zitten, want ik heb geen actie sticker erbij gekregen. Gezeik met winkle enz .. :(
|
|
Gast (83.83.35.xxx)
op 21-11-2008 om 17:49
|
PS3 misconceptions and Spin
I read various game forums from time to time, and often see gamers complaining about 'lazy ports' to the ps3. They often mention how the ps3 is the most powerful game console and blame developers working on the console for doing a bad job. Sony has all of these people duped by impressive marketing spin, and I'm often amazed at how potent this type of rhetoric proves to be. For those unaware, I'm going to break it down simply and explain exactly why ports to the ps3 will never be as good as their 360 counter parts, and why most ps3 exclusives will likely continue to suck. First, lets debunk a few common misconceptions:
"The PS3 is more graphically advanced than the 360"
Fill rate is one of the primary ways to measure graphics performance - in essence, it's a number describing how many pixel operations you can perform. The fill rate on the PS3 is significantly slower than on the 360, meaning that games either have to run at lower resolution or use simpler shader effects to achieve the same performance. Additionally, the shader processing on the ps3 is significantly slower than on the 360, which means that a normal map takes more fill rate to draw on the ps3 than it does on the 360. And I'm not talking about small differences here, we're talking roughly half the pixel pushing power.
"Ok, fine, but the cell is like, super powerful"
In theory, sure, but in reality it doesn't work out that way. Game code simply doesn't split well across multiple processors. You can probably find a way to split a few things off fairly easily - put the audio on one processor, animation on another; but generally the breakup is always going to leave several of the SPUs idle or underutilized. On top of that, it's usually not CPU speed that restricts the visuals in games - it's fill rate.
"Uh, Blue Ray!"
Great for watching movies, but not so great for games. Getting data off the blue ray drive takes about twice as long as it does to get the same data off the 360's DVD drive. That translates into longer load times, or god forbid if your streaming from disk, tighter constraints on the amount of data you can stream.
"But it's got a lot more space than DVD"
Ok, you got me there - it does have a lot more space, and there is the potential to use that to do something cool, but thats unlikely to be realized in any useful way. There are tons of compression techniques available for data and I'd personally rather be able to get my data faster than have more of it. Most developers who use the entire Blue Ray drive are doing it to work around other problems with the ps3 such as it's slow loading - for instance, in Resistance: Fall of Man, every art asset is stored on disk once for every level that uses it. So rather than storing one copy of a texture, you're storing it 12 times. If you took that entire game and removed all the duplicate data, it would likely fit on a DVD without any problem. They do this to speed up load times, which, as I pointed out before, are painfully slow on the ps3. So in this case, the extra space is completely wasted.
"Once developers figure out the PS3 they'll maximize the hardware and it will be amazing"
I suspect a small number of PS3 only developers will optimize the hardware to do something cool. However, this will be an exception to the rule, and will likely involved game designs that are specifically designed for the hardware and funded by Sony. If those will prove to be fun or not is another question.
Most of the performance centric research into the PS3 has been around making it easier for developers to get the same level of performance you get out of the 360 naturally. For instance, some developers are using those extra SPU's on the cell to prepare data for the rendering pipeline. Basically, they take the data they would normally send to the graphics chip, send it to an SPU which optimizes it in some manner, then send it to the graphics chip. So, once again we see an 'advantage' in hardware being used to make up for a disadvantage in another area - a common theme with the ps3. And this introduces an extra frame of latency into the equation, making controller response slower.
So, the common theme is this; developers must spend significantly more time and resources getting the PS3 to do what the 360 can already do easily and with a lot less code. Lets look at how this translates into practical realities for a moment:
Why the PS3 version often pails in comparison to the 360 version, and why exclusives often suck:
As outlined above, getting equivalent performance out of the PS3 requires a lot of work unique to the platform, and in many cases, even with all these tricks, you still won't see equivalent performance. Thus, many ps3 games have simplified shaders and run at lower native resolutions than the 360 versions. On top of this, there is shrinking incentive to do this work; the PS3 isn't selling.
The code needed to make the PS3 work is most likely only useful to you on the PS3, as the types of tricks you need to do to make the thing perform are very unique to the platform and unlikely to be useful on any other architecture now or in the future. These issues all stem from unbalanced hardware design, and any future hardware that is this unbalanced will likely be unbalanced in a completely unique way.
Finally, there's the problem of resources. Game Development is, at it's heart, a resource management challenge. Given finite resources, do I have these five engineers work on optimizing the PS3 version to look better, or do I use them to make the game play better and fix bugs? Do I change my design to fit with what the PS3 hardware does well, or simply run the game at a slightly lower resolution on the PS3 to make up for it? Developers striving to push the PS3 hardware have often sacrificed their game in the process.
This post might come across as a lot of Sony bashing, but it's just the reality from the trenches. Sony let their hardware be designed by a comity of business interests rather than a well thought out design that would serve the game development community. They are going to loose hard this round because of it, and I hope that in the next round they take lessons from this round and produce a more balanced and usable machine.
|
|
im2
op 21-11-2008 om 18:02
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
Dit is ook niet meer dan verdiend want hun prijs is geweldig. Het valt me ook op dat ik de laatste tijd veel meer advertenties zie, zowel op straat als op tv. Blijkbaar loont het dus. Al vallen de cijfers wsl nog steeds in het niet met die van de PS3
|
|
nexhil
op 21-11-2008 om 21:25
[Niv: 12 / Exp: 602]
|
Gast (83.82.109.xxx) op 20-11-2008 om 20:09
{hersenloos gelul] Al kost de console 10 euro koop ik hem niet eens.
Microsoft is een bedrijf van krankzinnige opblazen amerikanen... Zie het nieuws. Willen over ieders rug centjes verdienen. Maar helaas niet over mijn rug
...
Brutale apen zijn het.. Maar ach ja, jonge gamers die bijna geen geld hebben moeten toch voor iets kiezen... {/hersenloos gelul]
Goed. Als jij denkt dat sony je niet probeert te naaien als ze dat kunnen dan heb je dat ook mis.
Ook sony heeft in het verleden te maken gehad met het illigaal installleren van spyware vanaf audio cd's die door sony labels werden uitgebracht. (moedwillig om te controleren of je ze niet kopieerde)
En ik ben niet arm, 2 verdiener zonder kids hiero... ik koop gewoon 2 360's (vriendin heeft er sinds gisteren ook 1)
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|