Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(5) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

[Upd.] IGN past Fallout 3 review aan?


Door Rene Groen op 29-10-2008 om 13:08
Bron: Neocrisis

IGN is volgens velen een betrouwbare site voor nieuws en recensies, maar deze betrouwbaarheid heeft een deuk gekregen met de recensie van Fallout 3.

De recensie van de PlayStation 3 versie bevatte de volgende tekst:

quote:
"Ik, maar ook anderen bij IGN, hebben ervaren dat er enkele vervelende bugs in het spel zitten die een verdere progressie in het spel tegen gaan. In alle gevallen is het herstarten van het spel voldoende om deze fouten tegen te gaan en niets was dan ook frustrerend of zo nadelig om me de gedachte te geven om het spel niet aan te raden. [...] Echter, er is wel een groot probleem in de PlayStation 3 versie die niet simpel tegengegaan kan worden met een reset. Iedere keer dat iemand in je friendslist online komt of je een bericht stuurt loopt de game vast en blurt het spel voor enkele seconden. Wanneer je veel vrienden in je lijst hebt die zich dagelijks aanmelden kan dit je complete game verstoren. De enige manier om dit te voorkomen is om offline te spelen of de notificaties uit te zetten."


In de aangepaste review is het hele gedeelte na [...] verdwenen en zijn alle PlayStation 3 problemen dus weggehaald. Is het stuk weggehaald omdat een patch de problemen heeft verholpen, of zijn er andere redenen waarom IGN de tekst compleet heeft doen verdwijnen?

[Upd.] Het verhaal gaat rond dat de review aangepast is vanwege een aanstaande patch. IGN zelf heeft echter nog geen reactie gegeven.


14:30  Japan heeft geen interesse in DSi
12:46  GTA IV uitgesteld?
 Reacties (37)
 Pagina: 1 | 2
vinnie13 op 29-10-2008 om 17:02 [Niv: 53 / Exp: 2664]
Waar kan je zo'n patch downloaden dan? Aangezien ik vandaag de ps3-versie heb gehaald omdat ik er geen games voor had op SR2 na.

Gast (82.170.54.xxx) op 29-10-2008 om 17:34
Jeemig dit doet mij denken aan de soap Kane and Lynch. Er is toch ergens sprake van manipulatie in dit geval ten gunste van iemand die uiteraard baat heeft bij het verwijderen van deze tekst.

Grappig genoeg. Dit gebeurt dus op de PS3 en het is iets heel basaals, is er helemaal niet getest op de PS3? Te voor de hand liggend lijkt me dat niemand dit heeft opgemerkt bij het testen.

Rene Groen (Eindredacteur) op 29-10-2008 om 17:40 [Niv: 751 / Exp: 37556]
@ vinnie: Patch worden automatisch aangeboden wanneer ze beschikbaar zijn en je de game opstart.

vinnie13 op 29-10-2008 om 18:18 [Niv: 53 / Exp: 2664]
Thx zal wel even kijken.

hopelijk bugt LBP ook niet.

Gast (213.46.143.xxx) op 29-10-2008 om 20:46
typisch ign ,na die belachelijke 7 voor assasins creed vorig jaar neem ik die kneuzen sowieso niet meer serieus. beter passen ze ook gelijk dat belachelijke hoge cijfer van zowel fallout als resistance aan ,want dit drenkt naar sony/bethestha omkoping :r :r :r :r :r :r :r :r :r :X |(

Berserk op 29-10-2008 om 21:25 [Niv: 148 / Exp: 7420]
@Maupie. Dikke zever dat jij verkondigt. Ten eerste kan de CPU ook als GPU fungeren. de cpu kan dus taken overnemen van de GPU.

En wat heeft dit met de bugs te maken; het si een fout van de developers punt. Er zijn tal van spellen die perfect werken op de PS3 zonder kutbugs en dat zijn meestal de first party spellen: ratchet en Clank, Uncharted,... Dus als deze developers het kunnen dan moeten de anderen het ook kunnen als ze meer moeite doen.

Gewijzigd door Berserk op 30-10-2008 om 07:59

Everybody_lies op 29-10-2008 om 22:53 [Niv: 46 / Exp: 2279]
Eens morgen luisteren naar podcast Beyond. Mss geven ze daar meer uitleg.

Zijn er hier nog mensen die daar naar luisteren?

Jonezy op 29-10-2008 om 23:01 [Niv: 192 / Exp: 9611]
Je zou toch denken dat ze geleerd hadden van al het gedoe de laatste tijd...

Gast (92.66.111.xxx) op 30-10-2008 om 10:57
Wel weer toevallig dat het weer alleen op de PS3 is. Op de 360 draait Fallout 3 perfect en ziet er beter uit. Oh en de Cell kan niet als GPU fungeren. Het is geen GPGPU en bovendien die games die wel goed werken hebben hoe lang wel niet ontwikkeltijd en delays gehad?!?!?

Gast (134.146.0.xxx) op 30-10-2008 om 12:57
@berserk
idd de CPU kan taken overnemen van de GPU (zoals vertex processing). Maar dat zal minder snel gaan dan dat de GPU deze taken uitvoert.

Van Anandtech:
"note that the RSX has a high bandwidth 35GB/s interface between the Cell processor and the GPU itself - definitely enough to place all vertex processing on the Cell processor itself, freeing up the RSX to exclusively handle pixel shader and ROP tasks. If this is indeed the case, then the RSX could very well have more than 24 pipelines and still have a similar transistor count to the G70"

en

"The downside to the RSX using the Cell for all vertex processing is pretty significant. Remember that the RSX only has a 22.4GB/s link to its local memory bandwidth, which is less than 60% of the memory bandwidth of the GeForce 7800 GTX. In other words, it needs that additional memory bandwidth from the Cell’s memory controller to be able to handle more texture-bound games. If a good portion of the 15GB/s downstream link from the Cell processor is used for bandwidth between the Cell’s SPEs and the RSX, the GPU will be texture bandwidth limited in some situations, especially at resolutions as high as 1080p."

Dus maw, de GPU is de bottleneck. Als de CPU erbij gaat helpen zal dit alleen maar extra vertraging betekenen.


MarcianoNL op 30-10-2008 om 16:53 [Niv: 217 / Exp: 10864]
Reviewcijfers moet je gewoon niet veranderen, of je zet er met een berichtje bij dat de game ietstjes is aangepast en het een hoger cijfer verdient. Als de game in je doosje zit moet je die game reviewen en niet een geupdate versie.

vinnie13 op 30-10-2008 om 18:22 [Niv: 53 / Exp: 2664]
Waarschijnlijk heeft IGN gewoon niet de retailversie gekregen om te reviewen.

Ik speel op de ps3 en ik zie geen framedrops of dergelijks.

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Fallout 3
Type:
Game
Releasedatum:
31-10-2008
Ontwikkelaar:
Bethesda Softworks
Uitgever:
Ubisoft
Media:








Meer media