Nieuws: Steinberg: 'Je betaalt voor potentieel.'
Door Joni Philips op 15-08-2008 om 09:33
|
Bron: CVG
|
Momenteel is de PlayStation 3 een pak duurder dan de Wii en de Xbox 360. In vergelijking met de Arcade Xbox 360 (€200) en de Wii (€250) valt het prijskaartje van €400 sterk op.
Marketingmanager Scott Steinberg heeft echter weinig problemen met de prijs. Hij bekent dat de PlayStation 3 prijs hoog is, maar je betaalt voor potentieel. Het tienjarenplan zorgt ervoor dat de console lang meegaat en dat plan heeft elk element van de Sony organisatie veroverd.
|
|
|
|
09:33 Puzzels oplossen in Unsolved Crimes
09:30 Geen ninja's maar piraten: Age of Booty
|
Reacties (54) |
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
Prophetcizer
op 15-08-2008 om 13:32
[Niv: 22 / Exp: 1097]
|
Ah Joni steps in. Ik denk dat de point van Master Bates was dat hij vind dat je niet een apparaat koopt om daarna te wachten tot het z'n potentie waarmaakt
Gewijzigd door Prophetcizer op 15-08-2008 om 13:32
|
|
Master Bates
op 15-08-2008 om 13:41
[Niv: 64 / Exp: 3216]
|
juist ! mischien koop ik zelfs een ps3 als ik moet kieze tusse 720 ! maar op dit moment heb ik geen rede om er een te kopen
Gewijzigd door Master Bates op 15-08-2008 om 13:43
|
|
Gast (81.245.44.xxx)
op 15-08-2008 om 13:47
|
Met de tienjarenplan bedoelen ze niet dat de PS4 10 jaar later uitkomt. PS1 kwam in 1994, gestopt met produceren in 2004, PS2 kwam in 2000, ze stoppen ermee in 2010. De PS3 zal meegaan tot 2016, PS4 is dan waarschijnlijk al 4 jaar op de markt.
|
|
Prophetcizer
op 15-08-2008 om 13:54
[Niv: 22 / Exp: 1097]
|
Volgens mij juist wel Gezer. Het betekent zekers niet dat ze bij de ps3 stoppen met ondersteunen na 10 jaar
Gewijzigd door Prophetcizer op 15-08-2008 om 13:55
|
|
Master Bates
op 15-08-2008 om 14:01
[Niv: 64 / Exp: 3216]
|
dat ligt compleet aan de developers hoor ..
|
|
Gast (194.134.193.xxx)
op 15-08-2008 om 15:18
|
Haha ik koop een console voor 5 jaar, niet voor 10 jaar. Wil er ook nog een keer op vooruit gaan met de graphics, hoor dit jankverhaal van Sony al een hele tijd. Het is gewoon een duur ding in verhouding wat je ervoor krijgt, een Blu-ray spelertje voor in me HTCP kost me nog maar 80 euro. En alle mult-platform titels zien er nog steeds slechter uit en draaien slechter dan op de x360.
|
|
Gast (194.134.193.xxx)
op 15-08-2008 om 15:19
|
En ja ik snap dat ze met een paar jaar een nieuwe uit gaan brengen, maar dan gaat die hele slogan van hun al niet meer op. Aangezien de 360 ook gewoon van plan is de ondersteuning door te laten gaan.
|
|
Gonfa
op 15-08-2008 om 15:32
[Niv: 4 / Exp: 187]
|
Eerlijk waar, ik zou depri worden als ik bedenk dat ik nog 8 jaar moet wachten op een opvolger van mijn console. Al je favoriete titels blijven nog minstens 8 jaar op een ongeveer zelfde niveau hangen.
Nee, ik vind de cycletijd van de Xbox360 dan wel beter. Vijf a Zes jaar is meer dan genoeg, daarna wil ik wel weer wat nieuws. En ik denk dat veel PS3-gamers hun ogen uit zullen kijen als MS in 2010 met een Xbox 720 aankomt, die veel en veel meer kan dan de PS3, terwijl zij nog minstens 5 jaar moeten wachten alvorens ook een stap vooruit te kunnen zetten.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 15-08-2008 om 15:41
[Niv: 1184 / Exp: 59193]
|
1. De PS2 kwam na 6 jaar, de PS3 kwam na 6 jaar. De PS1 en de PS2 hebben echter elk hun 10jarenplan. Een 10jarenplan wijst niet op de datum van de opvolger
2. Een console evolueert ook, vergelijk GT3 maar eens met GT4, MGS2 met MGS3, ... Er is een evolutie met elke console.
|
|
Prophetcizer
op 15-08-2008 om 15:58
[Niv: 22 / Exp: 1097]
|
joni met de ps2 kwamen ze anders niet met het 10 jaren plan verhaal. Dat is pas met de ps3 dat ze daar mee aankwamen. Misschien om mensen te overtuigen dat de ps3 de prijs waard is...
Klopt wat je zegt dat developers steeds beter een console leren kennen en daarom mooiere spellen leren maken. Alleen bij de ps3 is dit niet vergelijkbaar want het systeem is te gecompliceerd
om voor te programmeren. Zelfs de beste lukt het niet eens fatsoenlijk van de 'potentie' gebruik maken. Niet dat Uncharted slecht eruit zag maar als er dan wordt gezegd dat het maar 40 % van de potentie benut kan je toch wel rustig zeggen dat het niet met evolutie te maken heeft. Ik denk dat een beter voorbeeld is de gears serie op de 360. Dan is het toch logisch wat bijv Master bates net zei
|
|
X
op 15-08-2008 om 16:02
[Niv: 13 / Exp: 670]
|
^^
Gears 1 en Gears 2 verschillen nou ook niet echt veel met elkaar. Ik denk dat je met de 360 uit geevolueert bent. DE console zit op zijn top. Veel moois zie je niet meer op de doos.
Dat is knudde als je een duur apparaatje hebt gekocht, en voorbij gestreeft wordt door de concurrentie.
Daar gaan de grafische hoeren.. lullig.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 15-08-2008 om 16:04
[Niv: 1184 / Exp: 59193]
|
|
|
Gast (213.199.128.xxx)
op 15-08-2008 om 16:10
|
Ten eerste Gears 1 en 2 zit wel heel veel verschil in, volgens mij heb je de engine niet goed gezien die gebruikt is, dat komt dan nog als je uberhaupt een Xbox hebt en over deel 1 kan oordelen.
Ten tweede een PS3 kopen om potentie op termijn en dan Blue Ray noemen vind ik onzin. Nu is Blue ray absoluut niet populair nog, dure films etc. Over 5 jaar is er een nieuwe technologie waarschijnlijk die Blue Ray achterhaald maakt. Daar zit je dan met een console die net aan zijn potentie gaat voldoen volgens Sony en dan heb je een BLue Ray die achterhaald is. Veel teveel geld voor potentie, domme zet van die Blue Ray speler
|
|
Gast (81.240.0.xxx)
op 15-08-2008 om 16:14
|
Dat zijn veel ontwikkelaars toch met je oneens, Rage bijvoorbeeld verschijnt op twee disks en wordt minderwaardig omdat die Blu-Ray niet in de Xbox 360 zit.
|
|
Prophetcizer
op 15-08-2008 om 16:15
[Niv: 22 / Exp: 1097]
|
X Als je niet het verschil tussen gears 1 en 2 wil zien moet je toch echt die ps3 voor je ogen weghalen.
Joni ok maar dat bericht kwam uit terwijl de ps2 al was doorgebroken mainstream. De ps2 was ook moeilijk om voor te programmeren maar imo toch niet op het niveau van de ps3
Gewijzigd door Prophetcizer op 15-08-2008 om 16:16
|
|
Prophetcizer
op 15-08-2008 om 16:17
[Niv: 22 / Exp: 1097]
|
Iedereen prettig weekend moet m peren check later weer
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 15-08-2008 om 16:19
[Niv: 1184 / Exp: 59193]
|
@Prophetcizer: Jij hebt geprogrammeerd voor de PS2 en de PS3? Genoeg ontwikkelaars hebben getuigd dat de PS2 moeilijker was. En oke, de PS2 was toen al mainstream, maar het toont aan dat Sony het 10-jaren plan niet heeft verzonnen om aan te tonen dat de PS3 zijn prijs waard is zoals jij beweert. Er zullen wsl wel oudere bronnen zijn, maar het Internet is niet echt handig om die dingen te zoeken.
|
|
Stammetje91
op 15-08-2008 om 17:19
[Niv: 302 / Exp: 15113]
|
Het is gewoon iedereen z'n eigen keus. Als je zeker wilt zijn van goede games, moet je een console pas kopen wanneer er daadwerkelijk goede games zijn. Het is je eigen probleem als je een console koopt bij de release en later beseft dat het voor jou weggegooid geld is.
|
|
Gast (85.147.168.xxx)
op 15-08-2008 om 19:10
|
@X : Je commentaar wordt steeds belachelijker. Je verzuipt in je eigen stupiditeit. Lullig...
|
|
Cain
op 15-08-2008 om 20:12
[Niv: 147 / Exp: 7344]
|
Zolang Sony geen fatsoenlijke games brengt zie ik geen reden om hun console te kopen. Als die games in 2009 verschijnen koop ik de console dan wel.
"Dat is knudde als je een duur apparaatje hebt gekocht, en voorbij gestreeft wordt door de concurrentie."
Idd, best lullig voor al die PS3 bezitters. Kopen ze een console met 1 van de meest geavanceerde microprocessors ter wereld en maar liefst 2 TeraFLOPS aan rekenkracht en dan doet een 'simpele' 360 met maar 3 cores en slechts 1 TeraFLOPS het net zo goed of soms zelfs ietsies beter.
|
|
Wii gamer
op 15-08-2008 om 22:02
[Niv: 290 / Exp: 14517]
|
Heel veel mensen zullen dan denken: waarom zal ik dan nú zoveel moeten betalen als de potentie toch in een later stadium tot zijn recht komt. Ik geef die mensen gelijk.
Ik heb een playstation3 en ik heb 'm puur omdat ik de exclusives van de Xbox360 niet leuk vind, gewoon niet mijn smaak; het zijn goede spellen, maar gewoon niet mijn ding. Ik vind Uncharted, Ratchet&Clank, MGS4 etc. wel de leukere spellen, vandaar. Ik snap gewoon niet waarom de ps3 zoveel duurder is, want in principe zie ik niet zóveel beters in de ps3, nu voorlopig. Althans niet voor die 150 euro extra.
Over een jaar zien we het wel heel duidelijk.
|
|
Prophetcizer
op 16-08-2008 om 09:50
[Niv: 22 / Exp: 1097]
|
@ Joni
Jij wel dan geprogrammeerd voor de ps2 en de ps3? Ik heb eerlijk gezegd nooit gehoord dat de ps2 moeilijker was om voor te programmeren. Maar uiteindelijk is dat ook puur subjectief denk ik. Daarnaast gezien het grote verschil tussen de vorige generatie spellen en deze generatie kost het veel meer tijd en moeite om nu spellen te maken. Denk dat mgs4 een goed voorbeeld is.
Het is imo niet meer als logisch dat een Sony ook de ps3 een 10 jarig plan geeft nadat de ps2 zo succesvol was. Dat geeft aan dat ze achter hun product staan en geeft mensen het vertrouwen dat hun geld goed wordt gespendeerd aan de ps3. En dat is omdat de ps3 gewoon niet makkelijk betaalbaar is voor veel mensen. Absoluut niets mis mee hoor. Want het draait uiteindelijk allemaal om verkopen
Gewijzigd door Prophetcizer op 16-08-2008 om 09:54
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 16-08-2008 om 10:11
[Niv: 1184 / Exp: 59193]
|
Nee, maar bijvoorbeeld Naughty Dog heeft al getuigd dat de PS2 moeilijker was. Natuurlijk is game-ontwikkeling uitgebreider geworden en dat heeft een effect op de programmeertijd.
|
|
Prophetcizer
op 16-08-2008 om 11:04
[Niv: 22 / Exp: 1097]
|
Vind je dan niet beetje raar dat Naughty Dog maar 30 tot 40 % uit de ps3 kon persen?
Was GTA 4 niet vertaagd door ps3 programeer problemen? Waarom is Red Alert 3 dan gecancelled voor ps3? Waarom was Madden eerder maar in 30 frames p/s? Waarom is SC4 in lagere resolutie dan 360? De dev kits voor de ps3 zijn toch ook verbeterd om het makkelijker te maken voor developers om de kracht uit de ps3 te halen?
Maar ja uiteindelijk is het toch een zinloze discussie omdat het aan de developer ligt of ze het systeem goed begrijpen
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 16-08-2008 om 11:21
[Niv: 1184 / Exp: 59193]
|
1. Naughty Dog: Bij de PS2 lukte dat origineel ook maar.
2. Grand Theft Auto IV is om meerdere redenen uitgesteld, ook de 360 versie kwam later eh
3. Madden en Red Alert lijden onder heftige ontwikkeltermijnen met nieuwe consoles.
4. Dezelfde reden dat CoD4, Halo 3, Haze, en nog zoveel titels op lagere resoluties lopen dan verwacht: kosten/tijd
5. het probleem is dat bij de PS2 de PS2 eerst op de markt was en iedereen verplicht was om daarmee te werken, moeilijk of niet.
6. Ik verlies hierna deze discussie wel uit het oog, dus dit is wsl mijn laatste reactie. (En ja, ik vind het een domme uitspraak van Steinberg)
|
|
Pagina:
1
|
2
|
3
|
|
|
|