Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCGoogle StadiaVRNintendo SwitchPlaystation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
27 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
26 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Maart 2024 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Maart 2024 
(2) 
(0) 
23 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(0) 
22 Maart 2024 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
20 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
18 Maart 2024 
(0) 
(2) 
16 Maart 2024 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
15 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
14 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(2) 
13 Maart 2024 
(0) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Maart 2024 
(1) 
(0) 
(0) 
10 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(5) 
09 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
08 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
06 Maart 2024 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(3) 
05 Maart 2024 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Gamed Most Loved - Best Reviewed
Nieuws:

Burton: Xbox 360 heeft limiet niet bereikt


Door Eric Rongen op 06-08-2008 om 00:42
Bron: Videogaming247

Nick Burton, senior software engineer van Rare, heeft in een interview aangegeven dat de Xbox 360 qua kracht en prestaties nog lang niet haar limiet heeft bereikt.

Burton geeft aan dat naar zijn mening de hoeveelheid geheugen van een console, die nodig is om alle data voor de graphics te verwerken, een beperking kan vormen voor ontwikkelaars, maar dat de Xbox 360 wat dat betreft zijn limiet nog niet heeft bereikt.
Hij voegde daaraan toe dat de kracht van de Xbox 360, PS3 en laatste generatie PC's zo groot is dat deze volgens hem nog geen beperkingen kunnen vormen voor de ontwikkelaars.


00:50  Fallout 3 beter dan Oblivion
00:14  Motoren in Burnout pas in September
 Reacties (21)
 Pagina: 1
S1xtuS op 06-08-2008 om 01:36 [Niv: 27 / Exp: 1344]
bedoel je niet Id Software?

Gast (78.21.24.xxx) op 06-08-2008 om 01:42
Waarom halen ze er dan niet meer uit . Dit is alleen maar in ps3 voordeel.

Eric Rongen op 06-08-2008 om 01:51 [Niv: 1 / Exp: 74]
@ S1xtuS: Mijn fout, heb Rare en Id verwisseld. Bedankt voor de waarschuwing, heb het stukje over Id Software verwijderd.

Scar op 06-08-2008 om 07:34 [Niv: 90 / Exp: 4507]
Maar toch denk ik wel dat de 360 meer aan zijn Max zit dan de PS3.

Dat je er makkelijk voor kan programmeren gaf ook al snel mooie games, zoals Gears of War, echt prachtig. Maar ik vind Gears 2 nou niet in overtreffende trap mooier.

Gast (84.193.240.xxx) op 06-08-2008 om 08:42
if you put the GPU performance in with the CPU and you add all the floating point performance up, is about a teraflop. You could argue with the PS3 it's got more on the CPU but its GPU's not as good, but on average you look at them, you get real world situations for them rather than some weird benchmark and they're both about comparable.


Exclusive: Mammoth interview with Rare graphics god!
http://www.videogamer.com/features/article/04-08-2008-481.html

Exclusive interview with Rare graphics god! Part two.
http://www.videogamer.com/features/article/05-08-2008-483.html

Jelle Havermans op 06-08-2008 om 08:55 [Niv: 103 / Exp: 5158]
dat is mooi, maar een vraagje aan die gast; waarom is zal rage dan waarschijnlijk grafisch moeten inleveren tegenover de ps3????? wat ik best jammer vind overigens....

maar aan de andere kant speelde ik laatst viva pinata, en dat is me een mooie game.. dan maak ik me weer totaal geen zorgen.

Gast (213.132.217.xxx) op 06-08-2008 om 08:57
Kan mij niet zoveel schelen, als ik maar vette games kan spelen op een bepaalde console, dus kap met Xbox beter, Ps3 beter etc. Ga je alleen maar van stressen en is slecht voor je hart')
Dus gamers geniet en haat niet ;)
Gr. een trouwe gast op Gamed

flip122 op 06-08-2008 om 09:10 [Niv: 73 / Exp: 3645]
wat jammer nou

Gast (87.64.117.xxx) op 06-08-2008 om 11:49
Ik denk eerder dat de ruimte van de disk een verschil zal maken, zie bij 360 wat voor compressietechnieken ze gebruiken. Ik weet niet of het hieraan ligt maar bij Gears had ik soms last van framedrops en lelijke textures.

Gast (80.255.249.xxx) op 06-08-2008 om 12:00
@Gezer
Je kunt je textures net zo groot en mooi maken als je zelf wilt en op een bluray proppen, maar als je GPU en je video geheugen te zwak/klein zijn heb je er geen f*ck aan.

Gast (77.251.250.xxx) op 06-08-2008 om 12:24
idd ,tuurlijk zit de 360 niet aan zijn limiet. Zat de eerste xbox ooit aan zijn limiet dan? Het is de ps2 die dik aan zijn limiet en zelfs zwaar over zijn limiet zat met bijv gta san andreas. Ook bij gta 4 zat de ps3 the schudderen. Liniaire games als mgs 4 kan ie wel afspelen maar openw erelden ,da's een ander verhaal _O_

X op 06-08-2008 om 12:34 [Niv: 13 / Exp: 670]
@ Gast (77.251.250.xxx)

Ik denk dat gears 2 zeker wel tegen het plafond aan zit met wat de 360 kan handelen.

Gast (80.255.249.xxx) op 06-08-2008 om 12:49
@X Ik denk het niet.
Kijk maar naar het verschil van engine tussen gears 1 en 2. Beiden gebruiken ze de U3 engine. alleen GOW gebruikt een nieuwere versie en daar staat of valt alles mee.

Gast (62.200.20.xxx) op 06-08-2008 om 12:50
ow, dus geen FEIT? Waarom denk je dat dan?

Gast (77.251.250.xxx) op 06-08-2008 om 13:27
@ x ,nou ik denk dat niet. Want gears draaide redelijk moeiteloos op de 360 ,geen framedrops geen andere issues. Een limiet is wanneer bijv een game als gta san andres op de ps2 uitkomt en je contunue pop up hebt ,de straat borden niet kan lezen en dat spel in principe gewoon onspeelbaar is. Mja ps2 bezitter waren slechte gfx gewend natuurlijk, ben blij dat ik die game op de pc heb gespeeld _O_

Gast (77.251.250.xxx) op 06-08-2008 om 13:29
gears 2 bedoel ik dan he, die draaide moeiteloos. Ik vind resident evil 5 bijv grafisch een stuk sterker als gears en die draait ook nog makkelijk op de 360. Nee de limiet voor de 360 is de dvd drive en het gebrek aan een vaste harddisk, voor de rest kan ie makkelijk mee met de movie encoder, genaamd de cell processor

Gast (82.173.92.xxx) op 06-08-2008 om 16:33
250 ik heb nu een aantal posts van je gelezen en ik lach me ziek om die onzin wat je allemaal bij elkaar bazelt, alleen het GTA 4 verhaal al, en je Cell verhaal is echt een giller.
Echt gast je duim zal nu wel behoorlijk gerimpelt zijn door al die onzin wat je uit je duim zuigt.
Gast, you are killing me.

S1xtuS op 06-08-2008 om 19:38 [Niv: 27 / Exp: 1344]
FlipFlop dat was gister ofzo nog gezegt, dat kwam door een max van 2 dvds

tuvok op 06-08-2008 om 19:43 [Niv: 13 / Exp: 657]
het enige waar de cell goed in is, is in het berekenen van verschillende objetie die tergelijkertijd over je beeld rollen, waaien, de xbox 360 heeft een betere cpu en grafische kaart, en iemand die het verschil tussen gow en gow2 niet ziet is blind.

Gast (92.66.111.xxx) op 07-08-2008 om 13:48
Gears 2 is bij lange na nog niet het maximale wat de 360 aankan. Weer een topic wat door GS3 fanboys wordt verziekt.

Gast (81.165.119.xxx) op 11-08-2008 om 14:19
PS3 kan GOW niet aan. PS3 geheugen is in 2 gesplitst. Daardoor kan de ps3 het niet aan want om de game goed te draaien moet het aan elkaar vast zijn. Dan nog als je ziet naar ps2 wat ze daar nog na 6 jaar jaar uithaalde zoals je kon zien met black. Dus we zitten nog lang niet aan de grens. Dan nog zal de HHD het nog wat gemakkelijker maken. Goede toekomst dus :)

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Xbox 360
Type:
Hardware
Releasedatum:
02-12-2005
Ontwikkelaar:
Microsoft
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media