Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
06 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(4) 
(1) 
(2) 
(0) 
(1) 
05 Mei 2025 
(0) 
(10) 
04 Mei 2025 
(2) 
(1) 
(1) 
(0) 
03 Mei 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(3) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

Hirai: 'PS3 heeft ware generatiekwaliteit'


Door Joni Philips op 27-06-2008 om 13:35
Bron: Eurogamer

In 2006 lanceerde Sony de PlayStation 3, de launch verliep echter niet vlekkeloos. De console kende een moeilijke start en moest rechtkrabbelen.

Sony Computer Entertainment CEO Kaz Hirai geeft toe dat de PlayStation 3 een moeilijke start kende. Sony concentreerde zich te sterk op de multimediamogelijkheden van de console in plaats van te vertellen dat de console ook goed is om videospellen te spelen. Door de focus opnieuw op videospellen te leggen is men geslaagd om eind 2007 mooie verkoopcijfers te behalen met een aantrekkelijke line-up. Developers zijn ook niet meer in de war door de console. Met de naderende tweede verjaardag van de PlayStation 3 stijgt ook het aantal ware generatiekwaliteits toppers die alleen op de PlayStation 3 beschikbaar zijn.


13:42  Microsoft wil winnen in Europa
13:25  Dertig screenshots Final Fantasy Dissidia
 Reacties (89)
 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4
GekooktEi op 28-06-2008 om 10:33 [Niv: 483 / Exp: 24134]
wat hebben al die gasten toch altijd tegen irq10?? ik bedoelwat is er verkeerd aan voor een bepaalde console zijn en dat aan de rest van de mensheid laten weten?

apparently not ...

Gast (213.10.93.xxx) op 28-06-2008 om 11:38
mensen praten over hun attachrate op de 360, en over het (blijkbaar) te kleine aanbod GOEDE games op de ps3 maar wie zegt dat die 7 of meer games op de 360 allemaal toppertjes zijn? ;)

Gast (62.194.181.xxx) op 28-06-2008 om 11:43
Hier noobjes lees maar even.
De 360 GPU wint op alle fronten van de ps3 gpu en de Cell verandert hier niks aan.

DAAROM zal deze hele generatie de 360 betere graphics hebben.

This is a sticky subject for a lot of fanboys. A very common argument in most flame wars is that the Playstation 3 simply “has better graphics”. I’m not sure where that argument came from; Sony obviously did a good job of marketing the system. However, the argument is entirely false. The Xenos GPU on the XBOX 360 is superior the RSX on the PS3. This is one thing that didn’t change in the past year.

Xenos simply has more power - higher fillrate, higher pixel processing power, higher vertex processing power, and better memory architecture. If you look at multiplatform games and contrast the graphics on the two consoles, XBOX 360 almost always leads. Whether they use a higher resolution or higher quality antialiasing, games often look better and/or play smoother on the 360. We looked at a handful of multiplatform games a while back, and this was always the case.

Gast (62.194.181.xxx) op 28-06-2008 om 11:45
OK en dan nog maar eens de cijfertjes hoe de 360 gpu de ps3 zijn aars kicked.


Dit is ook leuk trouwens, een krachtmeting van de Xbox360 vs. PS3 waar de Xbox360 met kop en schouders er boven uit steekt. Sony, eat your heart out.

Triangle Setup
Xbox 360 - 500 Million Triangles/sec
PS3 - 250 Million Triangles/sec

Vertex Shader Processing
Xbox 360 - 6.0 Billion Vertices/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 2.0 Billion Vertices/sec (using only 16 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 1.5 Billion Vertices/sec (using only 12 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 1.0 Billion Vertices/sec (using only 8 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 1.0 Billion Vertices/sec

Filtered Texture Fetch
Xbox 360 - 8.0 Billion Texels/sec
PS3 - 12.0 Billion Texels/sec

Vertex Texture Fetch
Xbox 360 - 8.0 Billion Texels/sec
PS3 - 4.0 Billion Texels/sec

Pixel Shader Processing with 16 Filtered Texels Per Cycle (Pixel ALU x Clock)
Xbox 360 - 24.0 Billion Pixels/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 20.0 Billion Pixels/sec (using 40 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 18.0 Billion Pixels/sec (using 36 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 16.0 Billion Pixels/sec (using 32 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 16.0 Billion Pixels/sec

Pixel Shader Processing without Textures (Pixel ALU x Clock)
Xbox 360 - 24.0 Billion Pixels/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 20.0 Billion Pixels/sec (using 40 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 18.0 Billion Pixels/sec (using 36 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 16.0 Billion Pixels/sec (using 32 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 24.0 Billion Pixels/sec

Multisampled Fill Rate
Xbox 360 - 16.0 Billion Samples/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz)
PS3 - 8.0 Billion Samples/sec (8 ROPS x 2 Samples x 500MHz)

Pixel Fill Rate with 4x Multisampled Anti-Aliasing
Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz / 4)
PS3 - 2.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 2 Samples x 500MHz / 4)

Pixel Fill Rate without Anti-Aliasing
Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 500MHz)
PS3 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 500MHz)

Frame Buffer Bandwidth
Xbox 360 - 256.0 GB/sec (dedicated for frame buffer rendering)
PS3 - 20.8 GB/sec (shared with other graphics data: textures and vertices)
PS3 - 10.8 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for textures and vertices)
PS3 - 8.4 GB/sec (with 12.4 GB/sec subtracted for textures and vertices)

Texture/Vertex Memory Bandwidth
Xbox 360 - 22.4 GB/sec (shared with CPU)
Xbox 360 - 14.4 GB/sec (with 8.0 GB/sec subtracted for CPU)
Xbox 360 - 12.4 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for CPU)
PS3 - 20.8 GB/sec (shared with frame buffer)
PS3 - 10.8 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for frame buffer)
PS3 - 8.4 GB/sec (with 12.4 GB/sec subtracted for frame buffer)

Shader Model
Xbox 360 - Shader Model 3.0+ / Unified Shader Architecture
PS3 - Shader Model 3.0 / Discrete Shader Architecture

banned_glenn op 28-06-2008 om 12:13 [Niv: 15 / Exp: 739]
@Gast 62.194

Kun je hier wel een betrouwbare bron voor geven?

Of moeten we nu echt een fanboy op zijn woord gaan geloven?

Btw: Vergelijk de CPU's ééns =)

Gast (62.194.181.xxx) op 28-06-2008 om 13:11
moeilijk he lezen.

De cell is snel met makkelijke berekeningen en dus niet met complexe berekeningen zoals de gpu's dat kunnen. De invloed van de cell op de graphics is nulkommanul.

Het vergelijken van de cpu's hoeft dus niet. Wel is al gezegd dat de cell (cpu) in theorie sneller is dan de 360 cpu, echter is de cell zo complex en dom ontworpen dat ze nooit alle kracht eruit kunnen halen. De 360 cpu is veel toegankelijker en ontwikkelaars kunnen bovendien heel makkelijk tegelijk aan de PC en 360 versie werken.

Sony is zoals gewoonlijk weer focking arrogant geweest en had bovendien verwacht dat ze met gemak marktleider zouden zijn en dan moesten ontwikkelaars wel voor de ps3 programmeren.

De realiteit is echter anders. Nog altijd heeft de 360 een ruime voorsprong en de ontwikkelkosten zijn bovendien een stuk lager voor de 360. De 360 wordt dus nog steeds als het hoofdplatform gezien. Iets wat ook zo zou moeten zijn daar de gpu van de 360 superieur is. De 360 games zullen deze hele generatie er beter uit zien.

YEAB sukkeltje face it, je gare ps3 zuigt stront !!!!!!!!!

Gast (81.11.200.xxx) op 28-06-2008 om 13:40
De cell heeft wel degelijk effect op de graphics, je bewering slaat op niets en laat zien wat voor fanboy je bent ...

Als de xbox360 zo superieur is waarom zie dat dan niet aan de games?

Bij mijn weten is Heavenly Sword, GT5 Prologue, Uncharted, MGS4 nog niet vernedert door een 360 tittel qua graphics ... (wederzijds ook niet)

Dat de PC en 360 cpu zoveel op elkaar lijken, is net de reden waarom ik geen 360 moet ...

Alle exclusives speel ik even later toch vlotjes op men pc met hogere settings _O_

De 360 heeft dit jaar nog nooit een maand meer verkocht dan de PS3, ontwikkelkosten zijn idd lager daar geef ik je wel gelijk in.

En 360 als hoofdplatform? Meer en meer games gebruiken de ps3 als hoofdplatform, om het porten simpeler te maken.


Joshh op 28-06-2008 om 14:48 [Niv: 2 / Exp: 78]
Altijd leuk deze reacties! Leer nog eens een beetje economie zo. Ik bezit een PS1, PS2 en PS3 en ik heb totaal niks tegen een Wii of een 360. Maar ik ben een beetje met Sony opgegroeid. Op de PS1 speelde ik altijd Crash als klein menneke of World Cup 2008. Toen ik 13 werd kreeg ik een PS2 en kwamen de wat grotere spellen aan bod. En nu heb ik een PS3 en ben ik 18 en ga ik voor het gehele plaatje. Dus Blu-Ray, Multimediamogelijkheden zoals streamen van mijn laptop en dat soort dingen. Ik ben heel trots op mijn grote krachtpatser die ontzettend veel in zijn mars heeft. Alle applicaties die nog moeten komen zoals Home en Update 2.4 maken mij heel blij en kan dus zeggen dat ik heel tevreden ben met de PS3. Laatst heb ik ook nog een PSP gekocht en dan vooral voor onderweg muziek te lusiteren en op vakantie Kingdom Hearts te kunnen spelen, en de connectie met de PS3 is super fijn. Remote Play is een award waardige functie.

Ik heb dus geen 360 nodig want dan zou ik in mijn ogen op een 'spelcomputer' blijven steken die ik met de PS2 al heb gehad.

Gast (82.173.92.xxx) op 28-06-2008 om 17:34
181 ik heb nog nooit zoveel poep gelezen. Je hele blabla verhaal kom van ATi en micro$oft en een pro xbox fansite en daarom waardeloos.

Dat de Cell geen graphische taken aan kan is bullshit , zowel insomniac, Naughty Dog en Guerrila en er zijn er nog meer, schrijven hun graphische codes ook naar de Cell weg .

Als de 360 zo superieur is aan de PS3 waarom zie ik dat niet terug in de games? Na 2 1/2 jaar 360 moet toch het verschil erg duidelik zijn? Maw zwam niet zo uit je nek.

Gast (82.173.92.xxx) op 28-06-2008 om 18:01
Oja, en de cijfers die voor de PS3 zijn inschatting omdat welke Nvidia GPU in de PS3 zit niet bekend is. Uncharted Drakes gespeeld? Zo een complexe graphics heb ik nog niet op de 360 gezien en Naughty gebruikt pas 1/3 van de kracht van de PS3, wat zei Epic ook alweer? Oja, GOW zit op 80% van de power van de 360, terwijl de PS3 zijn kracht moet laten zien. Speel maar eens games als MGS 4, Ratchet, Uncharted enz op de PS3. Neem dan COD 4 mee; 2 1/2 jaar 360 11/2 PS3 de beide versies zijn identiek.

Gast (82.173.92.xxx) op 28-06-2008 om 18:16
181 je begon leuk maar met laatste zin verdwijnt je masker en je geloofwaardigheid, je bent niet meer en niet minder als een zielige maar vooral domme Xboxfanboy en je hele verhaal kan de prullebak in.

nexhil op 29-06-2008 om 11:19 [Niv: 12 / Exp: 602]
Hirai, hou je mond en ga eens games maken

Gast (82.173.92.xxx) op 29-06-2008 om 13:01
Weet je, ik krijg langzaam olifantenballen van 360gers die roepen dat de PS3 geen games heeft.Dikke dikke dikke onzin. Dat is ook het geneuzel dat Sony de gamesdivisie zou moeten onder druk van de aandeelhouders. Dan zou Micro zijn Xbox divisie allang moeten afstoten aangezien die minimaal 7 miljard verlies heeft gedraaid

DarthTedious op 29-06-2008 om 16:16 [Niv: 46 / Exp: 2276]
@ GekooktEi: Het gaat niet omdat irq10 voor de PS3 kiest, maar om het manier dat hij alle andere basht/kleineert. Een vaak heeft hij stompzinnige fanboy reacties, zoals 'De PSP is vet en is 10/10' (geen letterlijke quote). En vaak is een Sony kontlik bericht gevolgd door een MS/Nintendo bash.

Van mij mag je best een console geweldig vinden, maar alles/iedereen die dat niet vindt uitschelden is belachelijk en kinderachtig.

Ik verwacht eerder wereldvrede te zien dan een argument bij een reaktie van irq10.

 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
PlayStation 3
Type:
Hardware
Releasedatum:
23-03-2007
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media