Nieuws: Gears of War 2 zonder 4-speler coöp?
Door Joni Philips op 17-05-2008 om 17:01
|
Bron: IGN
|
De afgelopen week waren er geruchten dat Gears of War 2 een coöperatieve modus voor vier spelers zou bevatten.
Vele fans geloofden dit gerucht snel, maar geruchten zijn niet altijd waar. Microsoft meldt dat geen coöperatieve modus voor vier spelers heeft bevestigd. De kans bestaat dat het spel zulke modus bevat, maar voorlopig lijkt het niet zo te zijn.
|
|
|
|
17:06 Hitler mag niet meespelen op de Wii
16:52 Nieuw uitstel voor Disaster
|
Reacties (47) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Master Bates
op 17-05-2008 om 20:50
[Niv: 64 / Exp: 3216]
|
wat maakt dat grafixe en technishe nou weer uit, gears ownt zwaar hard zelfs al was et gears of war grapix 1 zou ik et als nog kopen zo lang et een nieuwe verhaal heeft
|
|
Hellsing
op 17-05-2008 om 20:55
[Niv: 18 / Exp: 898]
|
iedereen chil irq10 houdt niet van bloederige games that's all
en nog we hebben hier over GOW2 niet Killzone2
|
|
Gast (62.194.181.xxx)
op 17-05-2008 om 20:58
|
@ Gast (194.169.216.xxx) op 17-05-2008 om 19:59
Jij begint over ontwikkelen. Man daar weet je geen reet vanaf, dus blaat niet zo dom.
Lees zo direct onderstaand stukje maar hoe superieur de 360 gpu is. De voorsprong voor de 360 is nu nog klein, maar zal op kort termijn alleen maar groter worden. De 360 GPU is future proef terwijl de ps3 gpu nu al hopeloos veroudert is. Ook de cell gaat daar niks aan veranderen, die is niet in staat om zeer complexe berekeningen te doen zoals de 360 GPU dat kan.
Behalve de grafische blunders in de ps3 heeft de ps3 nog veel meer problemen en bottlenecks. Dus die power van de playstation komt NIET, je kan wachten tot je een ons weegt. Maar je weet het, deze generatie is sony's motto "THIS IS WAITING"
Ik trouwens gefrustreerd ? nou nee, ik heb alle nextgen consoles, dus hoef geen game te missen. De ps3 bied simpelweg niks extra, hell ze zij zelfs veel minder als console. Ik kijk af en toe een blu-ray film (ook zwaar overhyped die shit, dvd's upscalen is nagenoeg net zo mooi. JA ik heb een full HD 43 inch scherm) en voor de rest zuigt dat ding stof.
OK hier dan je stukkie text hoe de 360 GPU de ps3 gpu verpletterd.
Lets get something straight. For one thing XBOX 360 is the one with the next gen gpu NOT the ps3. let me explain. the 360 has a gpu that uses a unified shader architechture. this architecture is the new style chip design that lets graphics cards operate at 90% efficiency almost all the time when they are fed optimized code. very efficient. the old pipeline architecture (inside the ps3) on the other hand, typically operates at 60%. this is a real waste of processing power.Some may say that the xbox chip will never catch on. This is also not true. go check out the nvidia G80 and ATI r600. both are unified based cores by the worlds two largerst graphics manufacturers and are the first of a long line of chips to come. thats future proof, and its simply the way the technology is taking. xbox 360 is along for the ride while ps3 is in the past. As of right now there isnt much difference in terms of graphics power between the consoles gpus because games are still being coded for the old style architechture. But once the code switches to unified, the xbox 360s superior efficiency will put it ahead of the ps3. Think about it, the 360 will be so efficient that even with slightly slower specs to the ps3, it will be able to do more graphics work as new games come out. who knows, maybe this efficiency advantage will offset the gains of the cell precessor.
EN DIT OOK NOG FF.
De 360 heeft twee keer zoveel fillrate, eat that sony
Fill rate is one of the primary ways to measure graphics performance - in essence, it's a number describing how many pixel operations you can perform. The fill rate on the PS3 is significantly slower than on the 360, meaning that games either have to run at lower resolution or use simpler shader effects to achieve the same performance. Additionally, the shader processing on the ps3 is significantly slower than on the 360, which means that a normal map takes more fill rate to draw on the ps3 than it does on the 360. And I'm not talking about small differences here, we're talking roughly half the pixel pushing power.
|
|
irq10
op 17-05-2008 om 20:59
[Niv: 59 / Exp: 2956]
|
@ Master Bates & Hellsing
Speciaal voor jullie :
Gears OWNT op de 360 ! Beter zo ?
@ Gast (62.194.181.xxx)
LOL, ben je nou echt zo dom ? Dit stukje is geschreven door een fanboy.
Ik kan precies hetzelfde plaatsen, maar dan vervang ik het woordje 360 voor Ps3.
Damnn wat kiddy.. Beide consoles zijn krachtig, Alleen is de ps3 meer future proof door zijn blu-ray en opslagruimte. Punt.
Meer verschil is er gewoon niet. Cell is leuk voor online gaming, daar kan beter code voor geschreven worden en digitale geluidseffecten, maar deze kan niets met het grafische doen.
Gewijzigd door irq10 op 17-05-2008 om 21:05
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 17-05-2008 om 21:10
|
god o god haha.
Gelukkig weet ik beter dan wat getalletjes. Het gaat erom wat de getalletjes met elkaar doen beste man.
Vergeet niet. De cell processor was bedoeld om alle taken op zich te nemen inclusief graphics.
En nog een leuke feit. In gamedevelopment hoef je niet uit te gaan van getalletjes op papier. Je gaat uit op je concept/production waarbij je er vanzelf voor zorgt dat de game loopt op een bepaalde kwaliteitsvoorwaarde die je stelt aan je production team. Daar heeft verder een paar getalletjes van de videokaart niks mee te maken.
En het punt dat je je al helemaal laat exloderen in je teksten en dan mij ook nog afzeikt over dat ik geen games ontwikkel (terwijl ik het dus weldegelijk doe) zegt al genoeg over jou kereltje.
Dus klets gewoon door, want mij heb je er niet mee. Ga zo door;) kop op he
|
|
Gast (62.194.181.xxx)
op 17-05-2008 om 21:15
|
Precies wat ik al dacht.
De ps3noobjes worden ge-owned, hebben geen tegen argumenten en kunnen dan alleen nog maar zeggen dat het fanboy gebral is.
DE ps3noobs JUST GOT OWNED.
Maar goed om het nog even extra in te wrijven, hier dan de GPU cijfers. Wel eerst gaan zitten want dit gaat pijn doen bij de sonyfanboys.
Dit is ook leuk trouwens, een krachtmeting van de Xbox360 vs. PS3 waar de Xbox360 met kop en schouders er boven uit steekt. Sony, eat your heart out.
Triangle Setup
Xbox 360 - 500 Million Triangles/sec
PS3 - 250 Million Triangles/sec
Vertex Shader Processing
Xbox 360 - 6.0 Billion Vertices/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 2.0 Billion Vertices/sec (using only 16 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 1.5 Billion Vertices/sec (using only 12 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 1.0 Billion Vertices/sec (using only 8 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 1.0 Billion Vertices/sec
Filtered Texture Fetch
Xbox 360 - 8.0 Billion Texels/sec
PS3 - 12.0 Billion Texels/sec
Vertex Texture Fetch
Xbox 360 - 8.0 Billion Texels/sec
PS3 - 4.0 Billion Texels/sec
Pixel Shader Processing with 16 Filtered Texels Per Cycle (Pixel ALU x Clock)
Xbox 360 - 24.0 Billion Pixels/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 20.0 Billion Pixels/sec (using 40 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 18.0 Billion Pixels/sec (using 36 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 16.0 Billion Pixels/sec (using 32 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 16.0 Billion Pixels/sec
Pixel Shader Processing without Textures (Pixel ALU x Clock)
Xbox 360 - 24.0 Billion Pixels/sec (using all 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 20.0 Billion Pixels/sec (using 40 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 18.0 Billion Pixels/sec (using 36 of the 48 Unified Pipelines)
Xbox 360 - 16.0 Billion Pixels/sec (using 32 of the 48 Unified Pipelines)
PS3 - 24.0 Billion Pixels/sec
Multisampled Fill Rate
Xbox 360 - 16.0 Billion Samples/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz)
PS3 - 8.0 Billion Samples/sec (8 ROPS x 2 Samples x 500MHz)
Pixel Fill Rate with 4x Multisampled Anti-Aliasing
Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 4 Samples x 500MHz / 4)
PS3 - 2.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 2 Samples x 500MHz / 4)
Pixel Fill Rate without Anti-Aliasing
Xbox 360 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 500MHz)
PS3 - 4.0 Billion Pixels/sec (8 ROPS x 500MHz)
Frame Buffer Bandwidth
Xbox 360 - 256.0 GB/sec (dedicated for frame buffer rendering)
PS3 - 20.8 GB/sec (shared with other graphics data: textures and vertices)
PS3 - 10.8 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for textures and vertices)
PS3 - 8.4 GB/sec (with 12.4 GB/sec subtracted for textures and vertices)
Texture/Vertex Memory Bandwidth
Xbox 360 - 22.4 GB/sec (shared with CPU)
Xbox 360 - 14.4 GB/sec (with 8.0 GB/sec subtracted for CPU)
Xbox 360 - 12.4 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for CPU)
PS3 - 20.8 GB/sec (shared with frame buffer)
PS3 - 10.8 GB/sec (with 10.0 GB/sec subtracted for frame buffer)
PS3 - 8.4 GB/sec (with 12.4 GB/sec subtracted for frame buffer)
Shader Model
Xbox 360 - Shader Model 3.0+ / Unified Shader Architecture
PS3 - Shader Model 3.0 / Discrete Shader Architecture
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 17-05-2008 om 21:21
|
Lees wat ik schrijf.
Getalletjes op papier werkt heel anders in werkelijkheid.
AMD 2 ghz is heel anders als een pentium 2 ghz.
En dat is dan alleen processor.
We hebben het hier over een gehele architectuur die anders loopt en informatie anders vervoerd in een ps3 dan andere platforms.
Dat jij je dus laat misleiden is prima, maar doe niet alsof je met een nutteloze getallenlijst mensen kunt ownen. Dan ben je sneu.
En zoals ik al zeg. In production maakt het geen donder maar dan ook werkelijkwaar geen donder uit.
Maargoed. Jij je zin. Je hebt iedereen op aarde geownt. Je bent geweldig en zou meteen een developmentstudio moeten oprichten. Want jij hebt nou eenmaal zoveel kennis door wat getalletjes te copy pasten. Haha ongelovelijk sneu. Maak eerst maar de middelbare school af voordat je iets gaat doen
|
|
Master Bates
op 17-05-2008 om 21:43
[Niv: 64 / Exp: 3216]
|
nu we et toch over grapix hebben kan iemand me dit uit leggen
als je een ps3 hebt en een xbox 360 met een tv met hd. dan kan je toch niet een mooiere game krijgen op de ps3 dan op de 360. een pixel blijft een pixel, je hd tv heeft er meer dan een normale waardoor die scherper is en meer detail heeft, hoe kan et dan toch zijn dat mensen zeggen dat ps3 beter is?
|
|
Gast (194.169.216.xxx)
op 17-05-2008 om 22:03
|
Dan hebben die mensen het fout of bedoelen ze iets anders.
Een ps3 game kan mooier zijn dan een 360 game en andersom net zo goed door verschillende factoren.
Ligt maar net aan wat de factoren en omstandigheden zijn.
Verder bestaat het niet dat een ps3 game mooier uitziet puur en alleen vanwege een HDtv.
En met dit punt bedoel ik wel dus een identieke game van beide platforms op 1 en dezelfde HDtv.
Pixels zijn hetzelfde. Het is niks anders dan een output van wat je console genereert. Als iets mooier is dan komt het dus door de console zelf.
Dus hoe die de output renderd. Daar zit namelijk verschil in.
|
|
Salsa85
op 17-05-2008 om 22:08
[Niv: 82 / Exp: 4118]
|
Niets is future proof
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 17-05-2008 om 22:17
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Stop maar allemaal met die discussies over PS3 vs 360 bij dit bericht. Het gaat hier nog altijd om GeoW2. De volgende die na dit postje er nog een post over maakt, ziet zijn post smelten voor de zon.
|
|
Gast (82.156.150.xxx)
op 17-05-2008 om 22:49
|
joni jij hebt echt een domme manier van Gears of War 2 af te korten, maar goed je voelt je zeker te speciaal ofzo met je eindredacteur.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 17-05-2008 om 22:54
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
Ik kan moeilijk GoW2 zeggen want dat is God of War 2. En nee, ik voel me niet speciaal. Ik was gewoon te lui om Gears of War 2 voluit te schrijven.
|
|
bigomiee
op 17-05-2008 om 23:24
[Niv: 32 / Exp: 1584]
|
achja wat doe je er aan
|
|
Nelus
op 17-05-2008 om 23:59
[Niv: 526 / Exp: 26310]
|
Co-op of niet, ze moeten het spel gewoon boeiender maken. Gears of War was veel te kort, en eentonig soms. In je eentje is de funfactor 0, daarentegen co-op maakt het superfun!
|
|
Gast (82.156.150.xxx)
op 18-05-2008 om 12:18
|
@ joni
oja het is ook zo logisch dat hier God of War voorkomt heh..
|
|
im2
op 18-05-2008 om 15:12
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
Ik hoop van wel, want er is toch een behoorlijk verschil tussen 2 en 4.
|
|
Gast (145.53.229.xxx)
op 18-05-2008 om 15:58
|
GOW 4-ever!!!!!!!!!!! *D
|
|
Gast (86.91.244.xxx)
op 18-05-2008 om 19:17
|
HOEZO geen MOOIEre GAME op DE pS3 gezien??
Check de final FAntasy 3 trailer 360 fanboy
EN DAT IS INGAME
|
|
Gast (80.57.120.xxx)
op 18-05-2008 om 21:12
|
Ik heb ook nog geen game gezien op de ps3 die mooiere graphics heeft dan Gears of War voor de xbox 360. En dat spel komt uit 2006. Kun je na gaan hoe waardeloos de ps3 is.
|
|
Gast (62.194.181.xxx)
op 19-05-2008 om 11:10
|
@ Ventus. Nee dat was geen ingame en ten tweede wanneer komt die freaking FF13 dan wel , in 2010 ?
|
|
ApoC
op 19-05-2008 om 15:15
[Niv: 101 / Exp: 5061]
|
haha die gast heeft er zin in hiero
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|