Op de Xbox Live Arcade verschijnen wekelijks nieuwe titels, op het PlayStation Network loopt het zo geen vaart.
Sony heeft namelijk een andere aanpak dan Microsoft in dat opzicht, verklaart John Hight van SCEA Santa Monica. Sony verkiest kwaliteit boven kwantiteit. Reeds jaren geleden besloot het bedrijf om het aantal titels op het PlayStation Network te beperken. Men wil geen 5000 titels op het PSN waarvan er amper drie de moeite zijn. Men wil dat elke titel de moeite is, en zo hoopt men een nieuw genie als Jaffe of Wright te ontdekken.
De komende maanden verschijnen meer originele titels en titels met een groter budget op het PlayStation Network. Tegelijk wil Sony coöp titels stimuleren, er zijn reeds genoeg competitieve titels. High geeft ook toe dat Sony problemen heeft met het vastleggen van een goede prijsstructuur. Het bedrijf vraagt zich nog steeds af of men meer geld kan vragen voor populaire titels, of dat men een bepaald gemiddeld bedrag kan vastleggen waarvoor elke titel moet verschijnen. Voorlopig beslist men de prijs dus nog titel per titel.
|