Factor 5 is een Amerikaanse developer die vooral faam verwierf met de ontwikkeling van de Rogue Squadron games voor de GameCube. Het bedrijf werkt momenteel aan een onbekend Wii project, Julian Eggebrecht spreekt over het project.
- De engine is bijna volledig afgewerkt, de engine doet meer dan op de PlayStation 3.
- Factor 5 was oorspronkelijk bezig met Pilot Wings voor Nintendo, maar omdat Factor 5 wilde overschakelen naar de nieuwe generatie consoles, stapte men over naar Sony. Het was een simpele zakelijke beslissing, want men had de cash nodig.
- De relatie tussen Nintendo en Factor 5 is altijd goed gebleven.
- Factor 5 wil de hardware zover mogelijk duwen. Eggebrecht denkt dat het gemakkelijker is voor hen om de hardware van een console te pushen. Ze willen de unieke kant van de Wii exploiteren. Ze willen echter ook het maximale uit de graphics halen.
- Hun focus ligt op de nieuwe besturingsmethodes die gebruikt worden in de Wii. Hij wil echter niet overdrijven zoals anderen doen. Eggebrecht is dol op het pointer aspect van de WiiMote, maar ze gaan alles van de controller gebruiken. Het pointen zal echter de grootste vernieuwing worden.
- De game zal je verbazen qua technische aspecten. Factor 5 wil alles uit de Wii halen. Je zult de console ook meer respecteren op de plek waar de console overgaat, de innovatie qua besturing.
- Hij wil niet verduidelijken of hij een third-party of een first-party game maakt.
|