In het bericht hieronder kun je lezen wat de achievements voor Army of Two zijn, ook het team achter Fable 2 denkt al druk na over wij zij zullen doen.
Het team laat in een laatste blog alvast weten waarin de achievements wel en niet onderverdeeld zijn:
- Het spel zal vanaf het begin openheid geven in de te verdienen achievements. Niet alleen heeft het team vernomen dat spellen met open achievements meer verkopen, tevens is de community zo actief dat er binnen korte tijd toch openheid zal zijn over eventuele geheime achievements.
- Er zijn achievements verbonden aan het verhaal, als je op een bepaald punt aankomt zul je deze unlocken.
- Combat achievements zitten in het spel, maar dan niet op de 'dood honderd monsters' manier. In plaats daarvan wil het team je belonen die de verschillende aspect van combat benaderen en gebruiken.
- Om spelers een extra stimulans te geven om op ontdekkingstocht te gaan zijn hier achievements aan verbonden, spelers die het dus leuk vinden om allerlei zaken te onderzoeken krijgen een extra beloning in de vorm van deze achievements.
- Ben je naast een onderzoeker ook een verzamelaar dan heb je geluk, ook hieraan zijn achievements verbonden. Het loont dus de moeite om af te dalen in de diepere gangen om zo te kijken of je daar nog iets gemist hebt.
- Op dit moment heeft het team achievements klaar staan die je belonen voor enkele grappige zaken, vraag blijft alleen of deze nog steeds in de game zullen zitten nadat Microsoft ernaar gekeken heeft.
- Het maakt niet uit of je besluit een goed of kwaad persoon te worden, in beide klassen liggen achievements verscholen die bij de keuzes horen.
Als laatste geeft het team nog enkele games aan waarvan ze de achievements verschrikkelijk vonden:
1) Blue Dragon: De schrijver van de blog heeft de game bijna uitgespeeld en kwam maar op 35 punten van de mogelijke 1000.
2) Eternal Sonata: De achievements zijn alleen geheim, als je het verhaal echter doorspeelt zul je ze vrijwel unlocken, belachelijk.
3) Avatar: Verdien alle achievements binnen een minuut....
Naast deze slechte voorbeelden roemt de schrijver Guitar Hero 2 (je blijft doorgaan om er meer te unlocken) en Project Gotham Racing 4 (je kunt je er specifiek op richten, of je unlockt ze gewoon tijdens het gamen) voor hun achievementkeuzes.
|