Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

Payton praat ons bij over MGS 4


Door Rene Groen op 23-10-2007 om 15:50
Bron: Joystiq

Hoewel Kojima de meest gehoorde naam is als het gaat om Metal Gear Solid 4 geeft ook Ryan Payton, assistent producer, regelmatig een interview weg.

Ook Joystiq had een interview met de beste man en daar kwam de volgende informatie uit rollen:

- De druk op het ontwikkelteam is groot, als de game een teleurstelling is raakt dit niet alleen Konami, maar ook Sony en het Japanse gamen als geheel. Ondanks deze druk is Payton niet bang voor het eindresultaat, hij denkt dan ook dat Metal Gear Solid 4 zeker een system seller kan worden.

- Hoewel ze tijdens het E For All evenement een demo lieten zien is deze anders als de versie die in de studio draait, zo zien onder andere de menu's er anders uit en is de gameplay anders. De reden dat ze toch een demo lieten zien was om iedereen een glimp te geven van een spel die voor tachtig procent af is.

- Het einde van de game, waar hij uiteraard geen spoilers van geeft, is volgens hem een waardig afscheid van de serie en Solid Snake. Geen rookgordijnen of andere twijfelachtigheden, het is het laatste hoofdstuk uit zijn leven en zijn verhaal, waarmee ze hem een hommage geven.
Payton gaf meteen een hint naar de speelduur van de game, hij denkt dat mensen pas twee dagen na de release over dit einde kunnen praten, de game is namelijk behoorlijk groot (in ieder geval langer dan Sneke Eater) en het duurt dan ook even voordat je deze doorlopen hebt. Het is een einde waar mensen lang over na zullen praten.

- Payton wil maar weinig kwijt over andere gameplay modes, het moet een verrassing blijven tot het moment dat gamers het doosje uit de schappen halen. Als we al iets horen, dan zal het pas ongeveer een week voor de release zijn.

- Er is rekening gehouden met de Japanners in de vorm van controls, toch zal de Westerse versie moeilijker zijn. Bij deze Westerse controls is de auto-aim uitgezet, iets wat gamers zelf weer aan kunnen zetten. De reden dat deze bij default uit staat is omdat Payton denkt dat de beleving groter is als je zelf meer invloed hebt.

- Het was slechts anderhalve tot twee weken voor de Tokyo Game Show dat ze vernamen dat er een Dual Shock controller kwam. Het was ook op dat moment dat ze de drivers kregen om ermee te gaan werken. Uiteraard was het team erg blij met deze toevoeging omdat ze denken dat het een meerwaarde geeft aan het spel, en dan doelen ze niet alleen op het schudden tijdens het schieten.

- De verwijzing naar "Old Snake" is niet zozeer een teken dat er ook stukken met een jongere Snake zijn, het is meer een grap van Kojima die het simpelweg ziet als Solid Snake, maar dan ouder.

- De Threat Ring kwam tijdens de E For All meer naar voren omdat deze getweakt was. De Ring is een belangrijk onderdeel voor Metal Gear Solid 4, het geeft je namelijk een beter 360 graden perspectief dan een standaard radar.

Een voorbeeld vinden we bij een hoek, normaal kijk je hier om een hoekje om te zien of er iemand staat, nu laat richt je je tot de Threat Ring en als je geen hobbels ziet, dan weet je dat je veilig bent.

- In Japan komt er een pakket waarbij je een Metal Gear Solid: Online starterspakket krijgt bij de aanschaf van Metal Gear Solid 4. Hoewel Payton nog geen plannen kent voor een Amerikaanse release wil hij er alles aan doen om het bovenstaande ook naar Amerika te brengen. Eén ding is in ieder geval zeker, Konami wil mensen niet bedriegen door ze twee keer zestig Euro te laten betalen.

- Op Gamed hebben we al eerder gemeld dat er geen demo uit zal komen, Payton zet het echter nog onder het kopje 'misschien'. De reden dat er wel een E for All demo werd gemaakt was om mensen naar de beurs te trekken en ze een gevoel te geven van de game. Het gaat hierbij om een vroegtijdig gevoel, het stuk dat ze konden spelen is nog niet eens af voor de finale buil, het is dan ook meer een beta test en zo'n test willen ze niet naar ieders huishouden brengen.

- Payton geeft nog maar eens aan dat Metal Gear Solid 4 toch echt een PlayStation 3 exclusive is, en dat dit tevens alles is wat hij erover kan zeggen. De reden dat het een PlayStation 3 exclusive is komt vanwege hun goede banden met de PlayStation console en hun doel om de PlayStation 3 een succes te maken. Payton denkt wel dat er genoeg ruimte op de markt is voor een drietal consoles.

Met dank aan Tecnomic NL voor het melden van dit nieuws.



16:03  Mass Effect LE uitgekleed
15:23  Eternal Sonata demo op Xbox Live
 Reacties (11)
 Pagina: 1
Dnarbeis op 23-10-2007 om 16:15 [Niv: 60 / Exp: 2984]
xucces = Succes

MaartenL (Redacteur) op 23-10-2007 om 16:24 [Niv: 472 / Exp: 23598]
"hij denkt dat mensen pas twee dagen na de release over dit einde kunnen praten"

8-12 uur lange game dan ongeveer als je niet snel, maar ook niet té rustig erdoor heen speelt.

Zal wel een goede game worden maar voor mij is het MGS plezier opgehouden na deel 2. Misschien als ik eindelijk die PS3 heb dat ik hem wel zou halen...

Het is niet compleet mijn type spel maar ik heb er zeker geen afschuw van. Overigens vind ik het jammer dat nu Raiden eindelijk een beetje stoer en cool lijkt, hij ook meteen niet meer speelbaar is... Achja, kleine minpuntjes...

Kingsora op 23-10-2007 om 16:53 [Niv: 70 / Exp: 3475]
twee dagen dan kan je ook zeggen dat de game 20-25 uur duurt. In ieder geval, ik had MGS3 uit in iets meer als 20 uur en naargelang MGS4 een langere gameplay hebt zit het daar ook wel snor.

@ Sasuke heb je MGS3 gespeeld? Die was fantastisch trouwens

Gast (80.57.238.xxx) op 23-10-2007 om 17:23
Het is ook het eerste spel dat een 50GB Blu-ray
gebruikt en ik denk ook wel 20 uur gameplay want je moet ook de online versie los kopen.

wackyprofessor op 23-10-2007 om 18:12 [Niv: 224 / Exp: 11181]
Hopelijk gooien ze een bundeltje met Online erbij. Zou wel fijn zijn, als Konami dat ook hier doet. Gane wordt gewoon een keiharde topper voor de PS3.

Djierod op 23-10-2007 om 18:34 [Niv: 70 / Exp: 3481]
Weer hoop mooie nieuwe informatie.

Heb echt heel zin in om dit spel te spelen

Master Killer op 23-10-2007 om 18:47 [Niv: 87 / Exp: 4361]
@gehouden met de Japanners in de vorm van controls, toch zal de Westerse versie moeilijker zijn. Bij deze Westerse controls is de auto-aim uitgezet, iets wat gamers zelf weer aan kunnen zetten.

Hier geeft hij toe dat jappens erg slecht zijn in schiet games. Daarom spelen ze vooral RPG's

Gast (86.89.147.xxx) op 23-10-2007 om 19:04
Sneke Eater?? Snake Eater behoort dat te zijn :P

Ik vind die zogenaamde Threat Ring rondom Snake eigenlijk niets maar misschien went dat wel als ik het eenmaal speel volgend jaar.

Devilly op 23-10-2007 om 20:52 [Niv: 275 / Exp: 13756]
@ Master Killer: ik denk toch dat je het van de andere kant moet bekijken. Japanners spelen veel RPG's en daardoor zijn ze niet geoefend in shooters, wat weer uit hun kwaliteiten daarin is af te lezen.

De potentie is er, nu nog de goede uitwerking ervan!

Gast (77.249.179.xxx) op 23-10-2007 om 22:46
anders dan

Stammetje91 op 23-10-2007 om 23:05 [Niv: 302 / Exp: 15113]
Koop hem wel icm online.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Type:
Game
Releasedatum:
12-06-2008
Ontwikkelaar:
Kojima Productions
Uitgever:
Konami
Media:








Meer media