Nieuws: Fan stuurt klachtbrief naar Nintendo
Door Joni Philips op 04-09-2007 om 00:03
|
Bron: QJ
|
Super Paper Mario is al maanden beschikbaar in Amerika en komt deze maand pas uit in Europa en Australië. Pokémon Battle Revolution was een Japanse Wii launchgame en heeft nog geen Europese datum. Sommige gamers kunnen niet tegen het lange wachten en klagen dan ook over het gedrag van deze grote bedrijven.
Aaron Rex Davies uit Nieuw-Zeeland gaat een stapje verder dan de meeste gamers. Hij heeft namelijk een uitgebreid document geschreven aangaande de situatie met verschillende voorbeelden. Dit document heeft hij gepaard met deze brief naar Nintendo of Australia gestuurd. Hij vindt het duidelijk niet kunnen dat Nintendo, en enkel Nintendo volgens zijn data, de Europese en Australische gamers zo behandelt. Is de situatie echt zo erg als hij denkt of zijn jullie wel blij met de situatie?
|
|
|
|
00:04 Syphon Filter: Logan's Shadow
00:03 Nieuwe Wii-trailer MySims
|
Reacties (36) |
|
Pagina:
1
|
2
|
|
Xavior
op 04-09-2007 om 00:14
[Niv: 121 / Exp: 6068]
|
Respect voor de man.
Ik ben het wel volledig eens met zijn brief, en zeker omdat ie in Australië of nieuw zeeland woont.
het lijkt mij niet dat ze daar de games ook moeten vertalen in het duits frans spaans italiaans etc.
maar de andere kant is vaak dat er wel minder glitches/bugs in onze versies van de game zitten, je kan dit zien als een goed punt, of minder goed punt als je bijv. een speedrun wilt recorden (metroit prime 1 USA).
Maar mijn steun heeft aaron
|
|
Gast (89.98.113.xxx)
op 04-09-2007 om 00:26
|
ga toch weg man.
|
|
Master Killer
op 04-09-2007 om 00:34
[Niv: 87 / Exp: 4361]
|
Ik vind dat ze de nintendo games en ook andere die in de nerderlandse schappen komen gewoon de Amerikaanse versie moet zijn omgezet van NTSC naar PAL. Zodat wij nederlanders niet onnodig moet wachten voordat ze het spel hebben vertaald voor die arrogante fransen. En duits en spaans, en welke andere taal dan ook.
Zo kan de game veel eelder uit komen.
Want wij nederlanders krijgen tenminste engels op onze school.
|
|
Xavior
op 04-09-2007 om 00:37
[Niv: 121 / Exp: 6068]
|
mee eens laat ze eens goed engels leren ^_^
@gast
maar wat bedoel je eigenlijk met ga toch weg. was dat het moment waarop je er achter kwam dat je geen mening over het onderwerp kunt vormen?
Of probeer je ook iets te zeggen dat nergens op slaat
|
|
Gast (80.126.80.xxx)
op 04-09-2007 om 00:51
|
Nintendo rekt zn relaeses uit, net als met de gamecube. om zo de mensen over te halen dat ding niet in de prullebak te gooien. net als met de cube zo gegaan is. degene die em niet al massal verkocht hadden hielden em nog voor zelda. daarna verkochten ze ze cube alsnog voor een wii. De wii zal dezelfde kant opgaan als cube, de toptitels worden opgerekt zodat ze nog effe van het success kunnen genieten met middelmatige relaeases erdoorheen van bvb andere developers, en daarnaa stort de wii markt in. net alsmet cube, die toch al zwaar verloren had maar puur nog leefde voor zelda.
|
|
Xavior
op 04-09-2007 om 00:58
[Niv: 121 / Exp: 6068]
|
mooi gezegt
|
|
Gast (85.146.36.xxx)
op 04-09-2007 om 07:57
|
voor het eerst moet nintendo een voorbeeld zien in MS en Sony, tussen hun launches in amerika, australie en europa zitten meestal maar een kleine week....
|
|
Gast (82.173.166.xxx)
op 04-09-2007 om 08:02
|
Pokemon heeft wel een release date..
En sony is niet anders...
|
|
Wii gamer
op 04-09-2007 om 09:13
[Niv: 290 / Exp: 14517]
|
Die gast heeft gelijk. Ze rekken de releases uit, zodat de mensen die niet kunnen wachten op een wii er eentje kopen en vervolgens middelmatige games kopen om alvast een game te hebben om te beginnen. De toppers kopen de mensen toch wel, denkt Nintendo.
Het is toch al overduidelijk dat het een smoes is met 'we proberen de game te perfectioneren' en vervolgens komen ze met spellen die makkelijk in een kortere periode af konden zijn. Het is een kwestie van opzettelijk releases rekken!
|
|
willem_liu
op 04-09-2007 om 09:42
[Niv: 79 / Exp: 3969]
|
@ Iedereen die denkt: "Het is een kwestie van opzettelijk releases rekken!"
=====
Dat is toch alleen logisch? Als in het eerste jaar alle toppers gelijk uitgebracht zijn dan kunnen ze om de 2 jaar wel een nieuwe Wii uitbrengen. Op deze manier kunnen ze de levensloop van de Wii verlengen. Dat juich ik alleen maar toe, omdat 3rd party devs dan tijd hebben om tussendoor ook spellen uit te geven. En van 3rd party devs komen soms toch ook heerlijk goeie spellen uit.
Nog een heikel punt is dat als je alles snel wilt dat het duurder wordt. Ik heb liever spellen die goedkoper zijn, maar een half jaar later uitkomen dan spellen die 10-15 euro duurder zijn omdat ze eerder uitgebracht worden.
Bovendien heb ik er absoluut geen moeite mee dat andere continenten hun spellen eerder krijgen. Zo kunnen wij tenminste genoeg informatie krijgen of een spel goed is of niet. En wat maakt het uit dat een ander land het spel eerder krijgt? Ik zie er echt geen probleem in. Als je beste vriendje of je buurjongen hem eerder kan krijgen dan jij. Dan zie ik wat het probleem is. Maar een ander land...
|
|
Uchiha_Shadow
op 04-09-2007 om 10:06
[Niv: 344 / Exp: 17178]
|
Niet helemaal logisch, bij Amerika zijn ze kennelijk ook uitgerekt genoeg, toch? Dus waarom krijgen we ze niet op precies hetzelfde moment als Amerika? In Amerika komt er ook niet elke 2 jaar een nieuwe Wii.
Zeker een game als Super Smash Bros Brawl... En krijgen we daar compensatie voor? Nee.
@ Willem: De Amerikan en Japanners krijgen ook genoeg informatie of een spel goed genoeg is voordat die launched, hoor.
Ik ben het helemaal eens met de brief, en ik heb nog geen een goede reden gehoord waarom het eerlijk zou zijn dat wij spellen later krijgen dan Amerika.
Gewijzigd door Uchiha_Shadow op 04-09-2007 om 10:07
|
|
MaartenL
(Redacteur)
op 04-09-2007 om 10:33
[Niv: 472 / Exp: 23598]
|
Wereldwijde release ftw
Sony staat er ook al om bekend om het Europees continent in de zeik te zetten en zoals Nintendo zijn games uitgeeft vind ik ook niet juist.
Als ze nou eens wat titels hadden om de leegte wat op te vullen dan zou dat al een groot verschil kunnen maken... Ochja, als ik een Wii koop is het toch enkel en alleen voor Metroid...
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 04-09-2007 om 11:13
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
@Sasuke, maar een heleboel titels van Sony verschenen eerst in Europa en dan pas in de rest van de wereld. Titel zoals Primal, Ghost Hunter, WRC, Singstar, Buzz, This is Football, World Tour Soccer, ... verschenen eerst in Europa.
|
|
Gast (80.200.123.xxx)
op 04-09-2007 om 11:20
|
Mensen, wat is het belangrijkste????
Dat je een spel KAN spelen of WANNEER je het speelt?
Doe toch niet zo onnozel omdat iemand zo'n brief schrijft.
Geniet gewoon van de games wanneer je ze hebt.
|
|
Uchiha_Shadow
op 04-09-2007 om 11:37
[Niv: 344 / Exp: 17178]
|
Dat je het "KAN" spelen is het belangrijkste, maar als je in de wereld alleen op het belangrijkste focused heb je niet meer zo veel over. Met een dure hobbie als gamen mag je toch best klagen als je zo zwaar achtergesteld wordt door een - toch over het algemeen gebruiksvriendelijke - bedrijf als Nintendo.
Ik weet ook al wel wat hun antwoord gaat worden; wij kregen immers Wii Play eerder. Yay? Een crappy game eerder in ruil voor Super Smash Bros Brawl, Metroid Prime 3, Super Mario Galaxy, Phantom Hourglass, Trauma Center... ik kan nog wel even door gaan. We worden gewoon verneukt, maar ik denk niet dat er veel aan te veranderen valt.
|
|
willem_liu
op 04-09-2007 om 12:06
[Niv: 79 / Exp: 3969]
|
@ Uchiha_Shadow op 04-09-2007 om 10:06 [Niv: 104 / Exp: 5221]
"...@ Willem: De Amerikan en Japanners krijgen ook genoeg informatie of een spel goed genoeg is voordat die launched, hoor..."
=====
Maar die hebben geen gebruikerservaringen om op terug te vallen. Dat is wat ik bedoel. Hoe dan ook vind ik het niet erg dat spellen hier later uitkomen. Zolang de interval maar nagenoeg hetzelfde blijft. Wat ik wél erg vind is dat sommige spellen hier NIET uit komen.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 04-09-2007 om 12:09
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
@willem_liu, die ervaringen heb je echter ook als een game een week of twee later komt, niet een jaar of twee zoals Animal Crossing of WarioWare.
|
|
willem_liu
op 04-09-2007 om 12:22
[Niv: 79 / Exp: 3969]
|
Kon me niet herinneren dat WarioWare zoveel was uitgesteld. Had hem direct met m'n Wii aanschaf kunnen kopen als ik dat wilde. En ik had mijn Wii 4 maanden na release in Europa.
Dat spellen als Animal Crossing een delay hebben kan ik begrijpen aangezien daar nogal het een en ander bij vertaald moet worden en the online diensten ervan opgezet moeten worden.
Ik hoor jullie allemaal klagen dat jullie het vervelend vinden dat een spel hier later uitkomt dan in Japan, maar de reden heb ik nog niet gehoord. Waarom vinden jullie het vervelend dat het hier later uitkomt? En dat je het eerder wilt kunnen spelen is niet genoeg. Want dan kun je net zo goed gaan zeuren om de beta versies van een spel.
Gewijzigd door willem_liu op 04-09-2007 om 12:24
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 04-09-2007 om 12:46
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
- Niet die WarioWare, WarioWare Twisted voor de GBA. Kwam op 8 december 2006 uit in Europa.
- Waarom het erg is? Omdat je een game toch zo snel mogelijk wilt spelen en niet tig maanden na de rest van de wereld wanneer de game al lang niet meer indrukwekkend is en je anderen er over hoort praten. Dat is bijvoorbeeld de reden dat ik absoluut geen zin meer heb in Rogue Galaxy. Extra's voor de Europese release, maar mijn persoonlijke hype is al maanden voorbij.
|
|
willem_liu
op 04-09-2007 om 13:29
[Niv: 79 / Exp: 3969]
|
@ Joni Philips (Eindredacteur) op 04-09-2007 om 12:46 [Niv: 473 / Exp: 23632]
- Waarom het erg is? Omdat je een game toch zo snel mogelijk wilt spelen en niet tig maanden na de rest van de wereld wanneer de game al lang niet meer indrukwekkend is en je anderen er over hoort praten. Dat is bijvoorbeeld de reden dat ik absoluut geen zin meer heb in Rogue Galaxy. Extra's voor de Europese release, maar mijn persoonlijke hype is al maanden voorbij.
=====
Misschien dat ik daar minder last van heb aangezien ik niet met de hype meedoe. Ik bepaal voor mezelf wel of ik een spel leuk vind of niet en dan maakt het niet uit wanneer het spel uitkomt. Als een spel leuk is dan is ie dat over 1 jaar ook nog wel.
|
|
CengizMan
op 04-09-2007 om 15:53
[Niv: 99 / Exp: 4940]
|
Ik dacht al, wanneer doet iemand het. Het is gewoon flauwekul, al die games moeten tegelijk geereleased zijn...
Respect
LMAO
|
|
Gast (81.206.218.xxx)
op 04-09-2007 om 16:38
|
ik vind het gezeur, asl hij neit kan wachten op een gae omdat hij te ongeduldig is is zijn probleem, nintendo kan releasen waneer hij wil, voor hetzelfde geld laat nintendo geen release datums vrij want dat is ie toch neit verplicht, of wel dan? conclusie stop met huilen en ben wat meer geduldiger
|
|
Uchiha_Shadow
op 04-09-2007 om 16:47
[Niv: 344 / Exp: 17178]
|
"asl hij neit kan wachten op een gae omdat hij te ongeduldig is is zijn probleem"
Dat klopt, het is ons probleem. En daar probeert iemand als hij iets aan te veranderen door het aan de kaak te stellen. Ik snap dit punt niet zo goed, als iets je probleem is probeer je dat toch verhelpen?
"nintendo kan releasen waneer hij wil"
Inderdaad, daarom is het ook aan Nintendo gericht, en niet aan de kerstman.
"voor hetzelfde geld laat nintendo geen release datums vrij want dat is ie toch neit verplicht, of wel dan?"
Ten eerste gaat het hier niet om release datums vrijgeven, daar wordt niet over geklaagd. Het gaat over het verschil tussen releasedatums wat vaak tot in maanden, en soms zelfs in jaren ligt. Ten tweede gaat het niet om wat verplicht is, maar om dat stukje klantenservice. Nintendo moet als bedrijf luisteren naar klachten van al hun gebruikers, dus ook naar deze. Nintendo is inderdaad niks verplicht, maar als ze in het goede daglicht blijven staan moeten ze niet al te veel dingen - als deze - doen die mensen irriteren.
|
|
pizzarulez
op 04-09-2007 om 16:54
[Niv: 116 / Exp: 5801]
|
Eindelijk iemand die het hun ff goed verteld
|
|
Gast (84.82.53.xxx)
op 04-09-2007 om 16:54
|
Ik heb ook een klacht voor Nintendo!!!
Waarom heeft Nintendo van die achtelijke Wii Mote??
ik vond de Cube nog beter controllers heeft, maar de PS2 controller is nog het beste vind ik als de Xbox360 controller en de PS2 nou samen smelt dan zou de controller nog beter zijn.
|
|
Pagina:
1
|
2
|
|
|
|