Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Augustus 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
01 Augustus 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
31 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
30 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
29 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
28 Juli 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
27 Juli 2025 
(0) 
26 Juli 2025 
(1) 
(8) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
23 Juli 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
22 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
21 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(3) 
(0) 
20 Juli 2025 
(1) 
(2) 
19 Juli 2025 
(5) 
(0) 
18 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 Juli 2025 
(0) 
(1) 
(2) 
16 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(5) 
(0) 
(0) 
15 Juli 2025 
(0) 
(3) 
(1) 
(0) 
14 Juli 2025 
(6) 
(1) 
(1) 
(0) 
12 Juli 2025 
(5) 
(0) 
(1) 
(0) 
11 Juli 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
10 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
09 Juli 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
08 Juli 2025 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Review:

Tales of Symphonia


Door Gideon op 07-10-2004 om 11:32

Tales of Symphonia is de eerste RPG van Namco op de Nintendo Gamecube. Ik zeg expres eerste, aangezien we ook nog mogen gaan genieten van Baten Kaitos, maar dat is een ander verhaal.




Grafisch is Tales of Symphonia een zogenaamde 'mixed bag'. De hele game in gemaakt met de Cell-Shading techniek, waardoor het op een Anime film lijkt. De dorpjes en steden zijn schitterend vormgegeven. Om eerlijk zijn is Tales of Symphonia qua graphics een SNES RPG in 3D. Dit klinkt negatief, maar dat is het zeker niet. Neem bijv. Chrono Trigger. Huisjes waren gevuld met tafeltjes, plantjes, maar ook bijv. een paar schoenen of een kist. In Tales of Symponia zie je dit duidelijk terug. Huisjes zien eruit alsof ze ook echt bewoond worden. Voor het haardvuur staan een stel laarsjes, de kat zit in de vensterbank en de tafel is netjes gedekt. Dit soort dingen geeft de speler ook echt het gevoel dat hij door een 'levende' wereld loopt. Nogmaals, de dorpjes en steden zien er dus schitterend uit. Een dikke 10 hiervoor.

Grafisch is Tales of Symphonia bij vlagen schitterend.
Grafisch is Tales of Symphonia bij vlagen schitterend.


De kerkers zijn wat minder mooi, maar nog steeds niet lelijk. Bij lange na niet. Lichteffecten worden mooi gebruikt, vijanden zijn leuk vormgegeven en bazen zijn indrukwekkend. Toch missen de kerkers wel een beetje het 'perfecte' qua graphics wat je wel in de dorpjes en steden tegenkomt. Wat ik toch even aan de orde wil brengen is het feit dat karakters tijdens een ontmoeting met een baas (wat toch altijd een gesprek oplevert in dit soort games) soms nogal houterig bewegen.

De nodige dorpjes moeten bezichtigd worden.
De nodige dorpjes moeten bezichtigd worden.


Gevechten zijn grafisch weer erg goed. Magische aanvallen spatten van je scherm en de omgeving waarin je vecht ziet eruit als de omgeving waarin je aangevallen werd. De vijanden bewegen mooi en de aanvallen van de verschillende karakters komen overtuigend in beeld.

Tja, het moest ergens fout gaan. Zo gauw je op de wereldkaart komt blijkt dat Namco hier echt een steekje laat vallen. De steden zijn ineens 'blokken', de bossen allemaal hetzelfde en het water ziet er nou niet echt spectaculair uit. Misschien ziet dit gedeelte er zo matig uit, omdat de rest van de game gewoon prachtig is, maar het springt er helaas wel uit.


Tales of Symphonia beschikt over voice-acting. Deze voic-acting is vrij goed gedaan. De stemmen zijn nergen irritant of overdreven. Tevens maken de karakters geen rare bewegingen tijdens het praten (zoals in Final Fantasy X) en je zult geen vreemd klinkende gesprekken tegenkomen. Niet elk gesprek is ingesproken. Net als in Final Fantasy X hoor je alleen de belangrijk gespreken. De muziekjes tijdens het lopen door dorpjes zijn vrolijk en klinken goed. Je zult ze misschien niet onthouden, maar nergens zijn ze ergelijk.
De muziek tijdens 'spannende' gebeurtenissen is opzwepend, terwijl het tijdens rustige stukken ook rustig is. Gewoon goed dus.

Pagina: 1 | 2 | 3 | 4
Beoordeling
Gameplay   92
Sound   83
Graphics   94
Replay   85

Een top RPG voor de GameCube en een musthave voor fans van het genre!
92


12:50  [HOT] Flash Filmpje van wat DS spellen
10:56  Meer spellen aangekondigd!
 Reacties (306)
 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13
MasterStyle op 19-12-2004 om 00:14 [Niv: 44 / Exp: 2184]
oh dan moet je ff naar Heimdall gaan

lloyd op 19-12-2004 om 16:32 [Niv: 68 / Exp: 3397]
daar ben ik al geweest.... is niets hoor volgens mij, kreeg daar wel een gesprek over noish en ik heb meteorstorm gekregen maar dat heeft allemaal neits met dat vage boek te maken

Gewijzigd door lloyd op 19-12-2004 om 19:54

lloyd op 19-12-2004 om 16:33 [Niv: 68 / Exp: 3397]
wel gaaf dat het colosseum eindelijk open is kan eindelijk leuk vechten in dat gebouw

MasterStyle op 19-12-2004 om 23:47 [Niv: 44 / Exp: 2184]
lol was al een tijdje open bij mij.... toen ik er heen ging was het best klote .

Ik vind trouwens dat er een nieuwe Tales game op de CUbe moet uitkomen want de PS2 heeft er nu 2 en wij nog maar 1!!!! klote namco

lloyd op 20-12-2004 om 16:26 [Niv: 68 / Exp: 3397]
k vind dat vet genaaid altijd de ps2 krijgt veel meer als de gamecube terwijl Tales een cube-exclusive zou worden heeft de ps2 er zelfs al meer

lloyd op 21-12-2004 om 10:01 [Niv: 68 / Exp: 3397]
maarre.... wat is er dan in Heimdall voor de rest want dat boek kan ik nog steeds niet pakken

MasterStyle op 21-12-2004 om 17:23 [Niv: 44 / Exp: 2184]
lol in Heimdall moet je met elf praten en die lult dan wat oiver een Sacred Stone, die stone moet je hebben gevonden in Mithos' Castle, en daarmee kan je het boek in.

lloyd op 21-12-2004 om 17:38 [Niv: 68 / Exp: 3397]
hmm ik heb die steen geloof ik nog niet gevonden

lloyd op 21-12-2004 om 17:41 [Niv: 68 / Exp: 3397]
weet je nog waar in het kasteel

MasterStyle op 21-12-2004 om 19:29 [Niv: 44 / Exp: 2184]
lol ja op het einde... als je de Stone of Past en Future hebt gevonden komen er blokken in de main chamber van da kasteel... Dan moet je die zo teleporten en goed leggen op een ander gebied en uiteindelijk vind je de Sacred Stone dan.

lloyd op 22-12-2004 om 12:17 [Niv: 68 / Exp: 3397]
ok het is aan het lukken ik wist eerst niet dat je ook nog naar links en rechts kon voor de eindbaas (bij die grote deur)

Gewijzigd door lloyd op 22-12-2004 om 12:53

MasterStyle op 22-12-2004 om 13:12 [Niv: 44 / Exp: 2184]
lol... dat is een zwaar lang gedoe en hij vergeet dat ff zeg

lloyd op 22-12-2004 om 15:43 [Niv: 68 / Exp: 3397]
haha ja wist ik veel dat ik daar ook nog heen kon maar nu gaat het helemaal goed komen hoor

MasterStyle op 22-12-2004 om 17:57 [Niv: 44 / Exp: 2184]
lol mooi

Ik heb zelf da boek nog nie gehaald, heb het 2x geprobeerd, 1e keer snapte ik er geen fuck van, 2e keer had ik geen zin meer op een gegeven moment omdat het irri wordt na tijdje -_-"

lloyd op 23-12-2004 om 18:43 [Niv: 68 / Exp: 3397]
nou ja ik zie wel ... weet jij trouwens een manier om die rare schatkisten te openen (als je die probeert te openen zegt genis iets van "ziet er gevaarlijk uit, ik zou er maar van af blijven" en dan kan ik ze dus niet open maken.. heb jij enig idee hoe je dat dan meot oplossen

MasterStyle op 24-12-2004 om 13:18 [Niv: 44 / Exp: 2184]
lol dat zijn de Devil's Arms schatkisten...
De Devil's Arms zijn uber wapens als je hun krachten unlocked door Abyssion te verlsaan. maar om te beginnen met collecten moet je eerst Abyssion in Flanoir tegenkomen en een sleutel krijgen voor de kistjes...

Maar die gast was er eerst bij mij ook niet, verscheen later pas, weet niet meer precies wanneer.

lloyd op 24-12-2004 om 14:49 [Niv: 68 / Exp: 3397]
ok dan ga ik daar nog ff naar zoeken. thanks enne dat gesodemieter met soulfire is inderdaad erg moeilijk en niet eens heel leuk

lloyd op 24-12-2004 om 16:40 [Niv: 68 / Exp: 3397]
en ik kan geen ventje vinden in flanoir met een sleutel voor die k*t kistjes

MasterStyle op 24-12-2004 om 18:31 [Niv: 44 / Exp: 2184]
lol... ja das klote.... Hij staat voor een kerk ofzo in eerste scherm.... Maar dat is alleen als je hele party bij een is en je iets gedaan hebt ofzo, weet niet meer zeker wat... Zou je even op forum moete vragen of een faq raadplegen.

Maja, Soulfire is idd kut en niet leuk, vooral niet op lag level...

lloyd op 24-12-2004 om 21:03 [Niv: 68 / Exp: 3397]
haha dat lage level heb ik geen last van (level 80 intussen) tis alleen dat ik de weg niet weet op floor5 en dan raakt m'n soulfire maar ik moet maar ff zoeken voor dat ventje in flanoir

lloyd op 25-12-2004 om 13:58 [Niv: 68 / Exp: 3397]
ik weet dat ik lastig ben hoor maar... hoe kom ik in het afgesloten gedeelte van de Toize valley mine?

MasterStyle op 26-12-2004 om 11:59 [Niv: 44 / Exp: 2184]
lol, volgens mij benk daar ook nog niet geweest...

Maar goed, je hebt 3 soorten stages: blauw, groen, rood.
Groen is je maat, je moet gewoon de weg zoeken naar de warp, blauw is muah, je mot de bruggen met de Sorcerings Ring zelf tevoorschijn tovere.
Rood is je vijand, je moet iedere enemie verslaan voordat de warp verschijnt...
Oh en de kaarsen moet je aansteken met Soulfire en daarna checken, krijg je altijd dikke shit van .

En ik was geen level 80 daar :p Ik was 70 en dan is het best kut.

lloyd op 26-12-2004 om 21:38 [Niv: 68 / Exp: 3397]
o je moet iedereen verslagen hebben voordat je verder kan aha thanks dan kan ik weer wat verder geloof ik

lloyd op 26-12-2004 om 21:38 [Niv: 68 / Exp: 3397]
maar wat bedoel je met stages???

MasterStyle op 27-12-2004 om 02:26 [Niv: 44 / Exp: 2184]
floors
op het begin van elke floor wordt er random volgens mij 1 van die 3 kleuren gekozen.... Maar je hebt fucking 1000 SoulFire nodig op het einde... ik had maar 750 en toen moest ik gvd ergens terug opnieuw beginnen... eenmaal back op het einde gign het zo kut dak nog maar 300 over had dus benk maar gestopt.

 Pagina: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Tales of Symphonia
Type:
Game
Releasedatum:
19-11-2004
Ontwikkelaar:
Namco
Uitgever:
Nintendo
Media:







Meer media