Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
18 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
17 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 Juni 2025 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

'Ontwikkelen voor PS3 zuigt'


Door Roderick op 28-08-2007 om 11:21
Bron: Xbox-Evolved

De laatste tijd stromen er veel berichten binnen van PS3 games die zijn uitgesteld: Stranglehold, Fatal Inertia, The Orange Box en ga zo maar door. De oorzaak hierachter ligt in het moeilijkere ontwikkelen voor de PlayStation 3. Een probleem waar uiteindelijk wel een oplossing voor komt. Of is het toch iets dat blijft?

Een ontwikkelaar uit het team van de nieuwe NASCAR game beweert dat de ontwikkelsoftware voor de PS3 letterlijk zuigt. De systemen zijn zo goed als gelijk, met een klein voordeel voor de PS3, volgens deze man. Dit voordeel slaat echter om in een nadeel omdat de tools zo slecht zijn. Zo is het voordeel van de PlayStation 3 niet te gebruiken.

Games worden bij EA blijkbaar eerst op de Xbox 360 ontwikkeld en daarna naar de PS3 geport, zo blijkt uit onderstaande uitspraak van de NASCAR ontwikkelaar. Het kwam al eerder naar voren dat EA de Xbox 360 als voorkeur had. Het grotere aantal verkochte consoles zal daar vast mee te maken hebben.

quote:
The truth is the PS3’s tools and the way it works just sucks. The truth is they are both virtually the same in terms of hardware when it comes to how powerful they are, maybe the PS3 has a few different things that makes it a bit more advance, and Sony has this idea that it is designed for optimal development but that’s a load of crap. In the last generation we would make the game for PS2 and then port it over to Xbox, but because Xbox was easier to develop for, we could actually enhance the title a little if we wanted to. The case with this generation is different, now we make the game for 360 first and then port it over to PS3, but we really don’t have the time to mess with how the PS3 works to really add to much more. It will change in the future, but for now it sucks.


11:22  Reeves over foutieve PSP keuzes
10:50  Bioshock geeft problemen bij launch
 Reacties (38)
 Pagina: 1 | 2
Gast (84.82.53.xxx) op 28-08-2007 om 15:50
Gast (81.82.106.xxx) op 28-08-2007 om 14:22

Trouwens de enige dat niet tegen z'n verlies kan ben jij dan duidelijk. R&C FTOD en Halo 3 worden gewoon de najaarstoppers

Maar hoe kan dan Halo zo snel zoveel stemmen krijgen he?

Gast (81.82.106.xxx) op 28-08-2007 om 15:52
R&C FTOD krijgt ook veel stemmen hoor ;)

Gast (77.248.91.xxx) op 28-08-2007 om 16:41
Mooi hoe mensen op dit onderwerp van alles beginnen te roepen. Ik vraag me af hoeveel programmeurs er op dit forum zitten die er überhaupt verstand van hebben, dus die überhaupt een PS3 dev-kit als dagelijks brood hanteren. Ik schat dat aantal op Nul. Lekker blijven roepen mensen!

Gast (195.207.101.xxx) op 28-08-2007 om 17:09
Laten we alles op een rijtje zetten. PS3 is nieuw en vraagt nog enkele maanden extra tijd om de zaak onder de knie te krijgen. Main stream ontwikkelaars richten zich op massa marketen en daarbij zijn lage kosten zeer belangrijk
EA is marktleider en kan zich geen grote innovaties veroorloven. Kijk maar naar hun sequels die ze genereren voor een hele boel spellen.
Kleinere developpers kunnen echter prachtige staaltjes meesterschap en innovatieve dingen laten zien. Zo kunnen ze zich onderscheiden van de massa. Dat EA zijn aandeelhouderschap in Ubisoft opdrijft bevestigd nog maar eens dat ze zich richten op massaproducties wat spijtig is voor de gaming markt in het algemeen. Ik vrees dus dat EA & Microsoft gebeten zijn door dezelfde business microbe en innovatie opofferen om een massamarkt te creeeren.

Gast (62.194.46.xxx) op 28-08-2007 om 18:33
Klopt de PS3 zuigt aars en dat zal nooit vernaderen !

Gast (82.173.184.xxx) op 28-08-2007 om 18:47
Ik heb de Nascar demo bekeken op mijn xbox 360, En die is echt zo waardeloos, dat ik eerder denk dat de studio die nascar doet Sucks :P

Gast (81.82.106.xxx) op 28-08-2007 om 19:02
62.194.46

Lol

link0007 op 28-08-2007 om 19:29 [Niv: 65 / Exp: 3259]
Gast (77.248.91.xxx) op 28-08-2007 om 16:41
Mooi hoe mensen op dit onderwerp van alles beginnen te roepen. Ik vraag me af hoeveel programmeurs er op dit forum zitten die er überhaupt verstand van hebben, dus die überhaupt een PS3 dev-kit als dagelijks brood hanteren. Ik schat dat aantal op Nul. Lekker blijven roepen mensen!



Nee, maar er zijn genoeg forums waar die mensen wel rondlopen (tweakers.net bijvoorbeeld).

Zelf weet ik er ook wel een klein eindje over mee te praten (al heb ik natuurlijk nooit voor een ps3 geprogrammeerd), en als ik zo wat woordjes hoor uit de wereld, ligt het probleem bij de cell.

Het is opzich niet onmogelijk om ervoor te programmeren, maar omdat wij snel spellen willen hebben, programmeurs drukke banen hebben, en bijscholingen geld kosten, worden die vaak beetje weggelaten.
Verder geeft Sony never-nooit de support die Microsoft levert, wat alleen maar logisch is als je de geschiedenis en functie van Microsoft ziet: Ontwikkelsoftware is hun leest (office, windows, visual studio..).
Dat microsoft ook nog gewoon gekozen heeft voor standaard spullen, maakt het natuurlijk nog een stukje eenvoudiger (DirectX, X86-design, eenvoudig geheugen... een paar bijzonderheden zijn multicore en een nieuwe geluids-API)







Gast (62.51.80.xxx) op 28-08-2007 om 21:40
ontwikkelaars kunnen het wel maar willen het niet ...wrm zouden sommige spellen die exclusieve voor de ps3 zijn wel lukken dan he..

Gast (82.173.115.xxx) op 28-08-2007 om 23:53
Wat een baggerartikel, van een baggersite, afkomstig van een baggerdev die baggergames maakt.

Dit soort texten komen alleen voor nichterige thirdparters. Het is wel zo dat de meegeleverde tools slecht zijn, maar de potentie van de PS3 wordt door elke beetje doorgewinterde dev als veel groter beschouwd.Staat nu al 300.000 keer beschrveen op 699.000 fr=orums waar devs precies uitleg geven, maar die sloke van gamed hier blijven maar traag vna begrip en onwetend. Duik nou eens in de materie, leken.

DIt is niet eens een discussie meer, echt goeie devs die met beide consoles werken hebben allang gezegd dat hoe meer je in de PS3 steekt, hoe meer je ervoor terugkrijgt, terwijl de 360 zijn limieten heeft. Is dus wel degelijk een vrij fors verschil op de langere termijn als de echte devs bezig zijn an hun 2th en 3th gen produkten.

willem_liu op 29-08-2007 om 10:32 [Niv: 79 / Exp: 3969]
@ Gast (82.173.115.xxx) op 28-08-2007 om 23:53

=====
Iemand die geen verstand heeft van programmeren. Als je met minder tijd meer kan realiseren op de Xbox360 dan lijkt het me vrij duidelijk voor welke console je liever programmeert. Dat is niet alleen een mening die door programmeurs gedeeld wordt, maar ook managers en bedrijfsleiders, omdat het meer rendement oplevert en bovendien kortere ontwikkeltijden.
Minder tijd = meer winst.

Gast (84.82.53.xxx) op 29-08-2007 om 12:51
Gast (62.194.46.xxx) op 28-08-2007 om 18:33
Klopt de PS3 zuigt aars en dat zal nooit vernaderen !

Ik vind ook dat de PS3 zuigt, maar EA Zuigt veel meer dan de PS3 en EA zuigt echt alles op zelfs stukkende bekrasende Xbox 360 CD's.

Xavior op 31-08-2007 om 08:01 [Niv: 121 / Exp: 6068]
ehm hoeveel spellen ken je die op het moment excl PS3 zijn, en zijn uitgegeven door 3rd party? ik kan er even geen bedenken help me is. en niet gelijk beginnen over MGS4 want die komt volgend jaar oktober naar 360.

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
PlayStation 3
Type:
Hardware
Releasedatum:
23-03-2007
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media