Na weken wachten is Bioshock eindelijk uitgekomen. Vrijwel iedere gamer was het erover eens dat Bioshock een van de topgames van 2007 zal worden. Maar het liep al vanaf de start volledig mis.
De problemen kwamen vooral voor op de PC-versie van het spel. Zo is het onmogelijk om het spel op meer dan 2 PC's tegelijk te installeren dankzij SecuROM software tegen piraterij. Verder lagen de servers reeds vanaf het begin 6 uur plat omdat ze het aantal verkochte exemplaren onderschat hadden. En tenslotte kwam de discussie over de keuze om de game op widescreen uit te brengen (zie eerder artikel) op een hoogtepunt.
Ken Levine, de grote man achter Bioshock reageerde nederig.
quote:
It was a screw up on our part. I don't think we were ready. We didn't know the game was going to do as well as it did [and the] servers got overwhelmed. Well, we're geniuses, so we didn't have a plan in place, so that if it went down, we'd have a person quickly responding to it. So it went down 6 hours one night and that was really stupid. People had just bought the game, spent $50 and they go home and find out they can't run it. That ain't good.¨
Maar sinds de startdag is er veel veranderd, zo is het aantal servers van 2 naar 5 opgetrokken en is er nu een fulltime controle op de servers.
En de hele widescreen-discussie? Levine vindt dat gamers hierover het laatste woord moeten hebben, want zij betalen ervoor. Daarom zijn ze nu bezig aan een eerste patch. Maar verdere informatie hierover is nog niet beschikbaar.
|