Jason Rubin is de voormalig co-founder van Naughty Dog, een studio die erom bekend staat kwalitatieve games te willen gaan leveren voor de PlayStation 3. Je kunt je afvragen in hoeverre Rubin hier invloed in heeft gehad aan de hand van zijn laatste interview.
Rubin laat in een interview met Gamasutra weten dat ontwikkelaars, met uitzondering van Nintendo, teveel opgegaan zijn in de technologie met prijzen voor consoles die steeds meer uit de hand lopen. Volgens Rubin nemen de ontwikkelaars, waarmee hij dus doelt op Sony en Microsoft, een verkeerde keuze, het moet namelijk niet draaien om de technologie, maar om de entertainment.
In een terugblik geeft Rubin aan dat hij in 2004 een spech gaf, "Great Graphics: Who Cares?" genaamd. Toch geeft hij ook zelf toe dat hij bij zich bij Naughty Dog ook veel op graphics heeft gerucht, zo zag Crash er een stuk beter uit dan de andere titels die in deze tijd verschenen. Dit is echter iets uit het verleden, volgens hem draait het tegenwoordig om gameplay, iets wat Nintendo goed begrepen heeft.
Als Rubin nu met een console op de markt zou komen dan heeft hij er liever één die dertig procent minder krachtig is, maar wel drie keer zoveel verkoopt binnen een jaar als de concurrenten, zodat je games meer mensen bereiken.
Het gehele interview is hier na te lezen.
Met dank aan Onna76 voor het melden van dit nieuws.
|