Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

Hogere kloksnelheid brengt beperkingen


Door Roderick op 11-08-2007 om 00:00
Bron: Beyond3d

Met de PlayStation Portable is het grafische niveau van handheldgames stevig ontwikkeld. Dit kan omdat het systeem een stuk krachtiger is dan eerder verschenen handhelds. Bij een update van een tijdje geleden werd de PSP kracht volledig vrijgegeven.

De kloksnelheid van de PSP is namelijk van 222 MegaHertz naar 333 MegaHertz gegaan waardoor games op de PSP mooier kunnen worden. God of War: Chains of Olympus gaat hier alvast gebruik van maken.

De hogere kloksnelheid is echter niet zonder offers. Bekend is geworden dat games die werken op deze hogere kloksnelheid geen gebruik kunnen maken van WiFi. Geen online games met een hogere kloksnelheid dus, games zullen online dus op de beperkte kloksnelheid moeten lopen.


00:01  Veel Halo 3 details
20:54  Nog een jaar wachten op GT: Mobile
 Reacties (16)
 Pagina: 1
justjer op 11-08-2007 om 00:07 [Niv: 20 / Exp: 1014]
Maak niet uit
het was al een plaatje op de psp
laat staan nu

Gast (80.126.80.xxx) op 11-08-2007 om 00:32
Ik speel toch nie online, hoeveel mensen hebben thuis nou draadloos internet, en hoeveel mensen lopen effe naar een hotspot om effe te gamen online?

Donux op 11-08-2007 om 00:43 [Niv: 52 / Exp: 2617]
Ja, dit vind ik dus best wel bagger. Content zal wel mogelijk zijn mag ik hopen?

Gast (82.173.115.xxx) op 11-08-2007 om 00:56
Was al lang bekend dat 333 mhz modus batterij slurpt, dus in combi met slurpende Wifi gewoon te veel van het goede. Oplossing is zoals altijd allang gegeven: online modus van bijna alle games bevat iets downgraded gfx in 222 Mhz modus, wat nog steeds puike shit kan opleveren. Bericht doet vermoeden dat 333 Mhz games nu geen online meer krijgen, niets is minder waar.

Gast (80.126.80.xxx) op 11-08-2007 om 01:15
Donux waar heb je et over, je had je psp toch verkocht? lol

Joni Philips (Eindredacteur) op 11-08-2007 om 09:40 [Niv: 1184 / Exp: 59178]
Wsl gaat men in de toekomst ook die 333 Mhz vrijgeven voor online. Gewoon een natuurlijke evolutie.

Roderick op 11-08-2007 om 10:35 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Klopt, al zal het steeds meer z'n tol nemen op de batterij natuurlijk.

Gast (83.85.178.xxx) op 11-08-2007 om 11:01
ja, na een halfuurtje spelen is je batterij dan weer leeg :(

Urkie op 11-08-2007 om 11:27 [Niv: 71 / Exp: 3527]
Ik klok al een meer dan een half jaar op 333mhz met custum firmware maar speel toch gewoon online hoor

Gast (84.104.34.xxx) op 11-08-2007 om 11:51
@ Urkie

Ja maar jou games gebruiken nog niet de volle 330MHz. Ze gaan Hoog uit net iets over de 220 heen om te zorgen dat het niet vertraagd bij zwaardere acties. Op het moment dat een game contstand op de 330 loopt gaat dat veel meer van je baterij vragen. Als je dat gaat combinren met WiFi dan wordt het helaas te veel van het goede.

Gast (81.165.149.xxx) op 11-08-2007 om 12:01
hehe en de psp lite heeft dubbel meer ram

im2 op 11-08-2007 om 12:15 [Niv: 574 / Exp: 28719]
@hehe en de psp lite heeft dubbel meer ram

En waar haal je dat?

En zoals Gast (82.173.115.xxx) hier uitlegt: de beperkingen zijn minder erg dan ze lijken

Devilly op 11-08-2007 om 12:28 [Niv: 275 / Exp: 13756]
@ im2duvi:

kijk hier eens even, dan zie je dat hij gelijk heeft : http://www.gamed.nl/view/29510

Gast (84.28.9.xxx) op 11-08-2007 om 13:57
Het klopt, als de game grafisch 333 MHz gebruikt is er geen Hz meer over voor wifi...

Ik gebruik de 333 MHz alleen als ik LCS of VCS speel, loopt wat soepeler... verder staat het bij mij altijd op default (in CFW)...

SparkyPSP :)

Ikkyu op 11-08-2007 om 22:28 [Niv: 88 / Exp: 4417]
De veronderstelling dat de 333Mhz ook gebruikt wordt voor Wifi is fout. Heeft er niks mee te maken. Het enige dat dit ding moet kunnen is data uitzenden, maar dan op een draadloze manier. Je gaat me niet wijsmaken dat ze dit moeten 'opofferen' voor die 333Mhz.

Backlight op het hoogste niveau + 333Mhz + Wifi is natuurlijk wel een aanslag op de batterij.

mercy0001 op 12-08-2007 om 20:32 [Niv: 157 / Exp: 7862]
was te verwachten

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
PlayStation Portable
Type:
Hardware
Releasedatum:
01-09-2005
Ontwikkelaar:
Sony Interactive Entertainment
Uitgever:
Sony Interactive Entertainment
Media:








Meer media