Nieuws: Balmer noemt $ 1 miljard verlies een pijnlijke fout
Door Rene Groen op 30-07-2007 om 18:21
|
Bron: Daily Tech
|
Toen duidelijk werd dat er fouten in de Xbox 360 waren geslopen kon het niet anders dan dat Microsoft de garantie een verlenging kreeg van 2 jaar 3 jaar. Hoe reageert de CEO hier zelf op?
Eerder kwamen er al mensen van Microsoft aan het woord die aangaven dat consumenten zeer veel vertrouwen in het product zullen hebben wegens de garantieverlenging. CEO Steve Ballmer laat zich nu ook voor het eerst uit over de situatie en geeft aan dat het zeer pijnlijk was aan te geven, en dat ze de extra garantie wel in moesten voeren om voor de consument te zorgen.
Met het pijnlijke gedeelte doelt Ballmer vooral op de klap van 1 miljard dollar die Microsoft moest verwerken om niet alleen de garantie te verlengen, maar tevens mensen hun geld terug te geven die al voor een reparatie betaald hadden.
Hoewel veel consumenten nu minder vertrouwen hebben in de hardware van Microsoft denkt Ballmer dat Microsoft door zal groeien en hardware van wereldklasse af zal leveren in de toekomst.
|
|
|
|
18:24 Sony ontkent Heavenly Sword datum
16:55 Miyamoto kort aan het woord
|
Reacties (18) |
|
Pagina:
1
|
|
Roderick
op 30-07-2007 om 18:32
[Niv: 417 / Exp: 20866]
|
De klap was overigens meteen te merken bij het management van de Games Studios, die hadden een hersenschudding op E3 ofzo... :p
|
|
Cubic X
op 30-07-2007 om 18:35
[Niv: 203 / Exp: 10171]
|
Mensen hebben betaald voor de reparatie? SCHANDALIG
OMG, Microsoft zakt steeds verder af, ze zijn echt achterlijk daar.
Lekker voor ze die klap van 1 miljard, moeten ze maar een goed product op de markt brengen.
|
|
im2
op 30-07-2007 om 18:51
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
Zelfs een miljardenbedrijf als Microsoft kan leren van zijn fouten dus nu gaan ze hun producten wel wat beter controleren vooraleer ze het op de markt brengen
|
|
Gast (213.17.11.xxx)
op 30-07-2007 om 18:52
|
@ robert, you are a Fanboy :r
ontopic: Bring it on Sony-fanboys
|
|
Gast (83.86.145.xxx)
op 30-07-2007 om 19:02
|
Voor MS is echt niet belangrijk die ene 1 miljard. Het gaat mee om gezichtsverlies en verloren vertrouwen van consumenten. Voor enkelingen die dit veroorzaakt hebben (degen die de besluitingen hebben genomen op deze manier de 360 in elkaar te zetten) is dit een duidelijk gezichtsverlies. Geld kan je altijd terug verdienen, zeker voor MS, maar gezichtsverlies is veel erger en daar doelt Ballmer eigenlijk met 'pijnlijk'.
|
|
Gast (84.87.109.xxx)
op 30-07-2007 om 19:08
|
fucking robert de fanboy, in plaats van dat je zegt wat goed dat ze dit zo afhandelen moet je ze weer dissen, net alsof sony het zo zou doen....
|
|
Cubic X
op 30-07-2007 om 19:30
[Niv: 203 / Exp: 10171]
|
Goed afhandelen, doe normaal zeg. Als mensen echt hebben betaald voor de reparatie voor hun console terwijl ze er niks mee hebben, gedaan waardoor de console stuk gaat, vind ik echt niet normaal. Zo'n bedrijf hoort niet te bestaan imo, dan ben je gewoon enorm slecht bezig. had Sony of Nintendo het zo gedaan dan had ik het zelfde gezegt, maar het is (helaas) steeds Microsoft die dit soort domme acties doet.
Ben geen fanboy of wat dan ook, ik ben volledig neutraal.
|
|
link0007
op 30-07-2007 om 19:44
[Niv: 65 / Exp: 3259]
|
Ik heb al eerder gehoord van gamewinkels dat als mensen met een kapotte (fabrieksfout) PSP aankomen, de winkel doodleuk zegt dat ze, als ze 80 euro betalen, een nieuwe krijgen
Sorry hoor, maar microsoft doet het toch beter op dat punt.
|
|
Gast (80.200.36.xxx)
op 30-07-2007 om 20:02
|
sorry hoor maar als je playstation stuk gaatt buiten de garantie of de tezrmen dan moet je bij sony ook betalen voor reparatie. en je bent je console sowieso minstens 6 weken kwijt. stop gewoon met dat fanboy gedoe en bekijk alles objectief.
|
|
Nelus
op 30-07-2007 om 20:24
[Niv: 526 / Exp: 26310]
|
Daar hebben ze gelijk in. Ik heb namelijk mijn PS2 laten repareren en moest ook 80 euro betalen. Maar ja, dat was dan weer mijn eigen domme fout
Dat van Microsoft is gewoon schandalig natuurlijk
|
|
Gast (83.117.111.xxx)
op 30-07-2007 om 21:00
|
Denk even logisch na gasten....de openheid en het openbaar toegeven van een hardware fout en bovendien nog mensen terug betalen en de garantie verlengen met een jaar...had je sony moeten zien een paar jaar geleden, de Ps2 had ook allemaal hardware fouten maar Sony heeft niks toegegeven en zeker mensen niet de reparatie kosten terug betaald..nee ze hebben gewoon de revisies stilletjes doorgevoed en toen had de Ps2 geen problemen meer...als microsoft nu eens geprezen...maar nee hoor ik vindt het schandalig hoe er hier gereageerd wordt! Microsoft heeft een buiten gewoon goede service en de openheid dient te worden gerespecteerd.
|
|
Tom_V
op 30-07-2007 om 21:09
[Niv: 45 / Exp: 2263]
|
@Robert
Dat er mensen zijn die betaald hebben voor een reparatie is toch niet zo vreemd.
Je mag niet vergeten dat in de VS gebruikers oorspronkelijk met een 90 dagen garantie-periode zaten.
Er is dus een categorie mensen die (deels door de Amerikaanse wetgeving) zelf voor de kosten moest opdraaien.
Dat er in Europa mensen zijn die moesten betalen voor een ring of death herstelling tijdens de garantieperiode lijkt me heel sterk.
Overigens omvat die 1 miljard dollar terugbetaling aan de mensen die voor zo'n herstelling moesten betalen.
Je reactie ("zo'n bedrijf hoort niet te bestaan" "lekker voor ze, die klap" en "ze zijn daar achterlijk" ) valt trouwens niet echt te rijmen met 'volledig neutraal zijn'.
Gewijzigd door Tom_V op 30-07-2007 om 21:10
|
|
Gast (83.117.12.xxx)
op 30-07-2007 om 21:13
|
ik vind het toch wel een groffe fabrieksfout, een console moet eerst HELEMAAL af zijn voordat het op de markt komt. want uiteindelijk zoals je ziet is de consument de dupe. wel weer goed dat ze de fout toegeven en de garantie verlengen
|
|
Kurosaki01
op 30-07-2007 om 21:27
[Niv: 154 / Exp: 7711]
|
ze hadden die miljard beter naar afrika kunnen sturen of naar mij
|
|
justjer
op 30-07-2007 om 22:24
[Niv: 20 / Exp: 1014]
|
geen enkel product wat op de markt wordt gebracht is perfect. de ps2 had ook klachten jongens, remember!
de sony/toshiba notebooks
zelfs de mercedes A klasse.
alleen hoe ga je met de after sale. dus de garanties ik vind dat microsoft het goed heeft aangepakt door de garantie te verlengen. in de toekomst zullen vast nog fouten maken, maar als je de consument goed behandeld. geen problemen mee. als blijkt dat sony of nintendo ook dergelijke problemen heeft met hun consoles, ik hoop dat de japanners dan ook de garanties verlengen.
|
|
Gast (213.46.217.xxx)
op 30-07-2007 om 23:30
|
justjer ik hou van je _O_ , iemand met een PS3 avatar die geen fanboy reactie tegen Xbox geeft :D
|
|
Gast (89.220.45.xxx)
op 31-07-2007 om 11:10
|
Zijn er echt mensen die vertrouwen hebben in een 360? Ik in ieder geval niet, garantie of niet, dat hoord een bijzondere uitvlucht te zijn voor de fabrikant, niet een noodzaak om je klanten aan de lijn te houden.
Ik ken een aantal mensen met een 360 waar 2/3 ondertussen zijn 360 minstens 1 keer heeft moeten opsturen. Het is echt een waardeloos product en ik begin er dan ook niet aan. Elke 2 maanden dat ding weer voor 2 of 3 weken opsturen. Je moet knettergek zijn z'n ding te kopen :D
|
|
P-Bwoy
op 31-07-2007 om 14:40
[Niv: 26 / Exp: 1299]
|
Heb ik iets gemist? Robert is toch Wii-fanboy? Sinds wanneer ben je overgestapt naar Sony?
Haha, die gekke fanboys van tegenwoordig...
ontopic: kut voor MS, maar ze moesten wel.
|
|
Pagina:
1
|
|
|
|