Ach, als het er niet oppast is het de schuld van R*
Op een DVD kan meer dan genoeg om een spel op te zetten.
Hier even een paar feiten:
WMV 720p 6Mbps - 3 uur
WMV 480p 2Mbps - 9 uur
WMA 128Kbps - 156 uur
WMA 96Kbps - 209 uur
WMA 64Kbps - 312 uur
WMA 32Kbps - 625 uur
Texture 1MB - 9,000 textures (1024*1024 32bit 4:1 compressie)
Model 256KB - 35,000 models
Level 20MB - 450 levels
Daar valt toch wel een behoorlijke compromis in te sluiten hoor.
Meestal zit dit ongeveer in een spel:
Levels - 2GB
Textures - 2.5GB
Models - 512MB
Video - 512MB
Audio - 384MB
andere - 128MB
Totaal - 6GB
2GB aan levels is verschrikkelijk veel. Levels bevatten alleen maar code en de vloer.
2.5 GB aan textures is ook extreem, 2500 1024*1024 textures is toch best veel hoor, zeker als je inziet dat de vloer misschien net 50 textures nodig heeft (herhaalt zichzelf). en op 2048 models (ongeveer), heb je nog flink wat texture ruimte over.
512MB aan (nutteloze IMO) video betekend dus 12minuten 720p, of 35 minuten 480p.
384MB geluid is genoeg voor 419 minuten liedjes+stem en andere hoge kwaliteit geluid, of 839 minuten lage kwaliteit geluid (geluidseffecten en zo).. hier valt dus ook nog een behoorlijk compromis in te behalen).
En dan is procedureel nog niet eens meegeteld, procedureel gras + beton + bakstenen zouden al gelijk flink wat texture-ruimte besparen.
Ik kan me niet voorstellen dat spellen meer dan 2 DVD in beslag nemen. Spellen die dat wel doen zijn gewoon verkeerd opgebouwd, met te veel video, veel bestanden dubbel neer plaatsen (= sneller laden), en andere 'fouten'.
Op blu-ray hebben ze deze luxe, maar op DVD moet er gewoon een beetje over worden nagedacht.
bron:
http://forum.pcvsconsole.com/viewthread.php?tid=15934
Gewijzigd door link0007 op 17-07-2007 om 12:19