Op de GameCube maakte Metroid een stevige comeback met Metroid Prime 1 & 2. Dit succes wil Nintendo verderzetten met Metroid Prime 3: Corruption voor de Nintendo Wii. Deze komt op 27 augustus uit in Amerika en daarna op onbepaalde datum in Europa.
Uit een interview dat magazine GamePro had met Retro Studios CEO Michael Kelbaugh leren we weer heel wat nieuws over de titel.
- De titel bevat geen online multiplayer, Retro heeft er in een vroeg stadium voor gekozen om zich te focussen op de singleplayer. Op deze manier moet Metroid Prime 3 een titel worden die Zelda zal evenaren qua afwerking. Daarom komt de game zo laat in vergelijking met de eerste datum.
- Corruption is het einde van een trilogie, dat wist Retro al sinds het begin van de ontwikkeling. Dit is het einde van de Prime franchise. Natuurlijk lijkt de kans klein dat de Metroid franchise zelf na dit deel verdwijnt.
- Het grootste verschil tussen dit deel en de vorige delen is de besturing. De WiiMote besturing zou een dramatisch verschil qua ervaring moeten veroorzaken. Aangezien Metroid Prime 2 alle knoppen van de GameCube controller gebruikte, leek het in het begin moeilijk om alles over te zetten op de WiiMote en de Nunchuk, maar men heeft hun best gedaan om alles intuďtiever te maken.
- Het idee achter de besturing is dat iedereen aan de slag kan met de titel, daarom heeft men verschillende besturingsmethodes bedacht. Naarmate je vordert kun je ook je besturing aanpassen.
- De ontwikkeling begon voor andere Wii-games verschenen zijn, dus men kon niet kijken naar de aanpak van andere FPSs op de console.
- De bedoeling was om een meer epische game te maken door de muziek een meer episch gevoel te geven.
- Het gezicht van Samus wordt weerspiegeld in haar scanvizier.
- Het zou een goed idee zijn om Metroid Prime 1 & 2 te porten naar de Wii, maar hij heeft geen idee hoe lang het zou duren om dit te doen.
- Backtracking is opnieuw een belangrijk deel van de game, maar ditmaal is het beter uitgewerkt.
- Het ontwikkelen op de Wii en de GameCube is gelijkaardig waardoor men sneller meer uit de console kon halen. Ze hadden echter ook de kans om veel vernieuwingen door te voeren zoals meer polygonen, mooiere texturen, bloomlighting en andere grafische verbeteringen die niet mogelijk waren op de GameCube. Volgens hem is het de mooiste Wii-game die er is. Hij heeft het gevoel dat men iets gemaakt heeft wat men niet kon op de GameCube, maar toch had men geen zes maanden leerperiode nodig omdat de hardware niet gloednieuw is.
- Metroid Prime 3 is in de eerste plaats gemaakt voor de fans, maar men probeert ook nieuwe mensen te lokken naar het genre.
|