Microsoft heeft met Xbox Live al een stevige online service uitgebouwd, terwijl Sony op de PlayStation 2 niet goed bezig was. Op de PlayStation 3 werkt men volop om wel goed te scoren.
GamePro kon wat details over de toekomst van het PlayStation Network ontfutselen uit Susan Nourai, de Senior Director van het PlayStation Network. Het is haar rol om de werkzaamheden bij SCEA aan het PlayStation Network te overzien en de marketing van alle services, zoals Home en de PlayStation Store te regelen.
- "We willen de online service laten evalueren zoals de fans het willen." Ze willen de content leveren die Sony fans verwachten, daarom komen ze met Network titels zoals Flow, LittleBigPlanet en Calling All Cars.
- Ze kijkt uit naar de content die de volgende weken zal verschijnen in de Store.
- Er zijn al meer dan 600.000 accounts geregistreerd (in de VS alleen?) en al meer dan 3,7 miljoen downloads vonden plaats. Ze weet echter dat dit nog maar het begin is en daarom werkt SCEA nauw samen met het team in Japan om de consumentenervaring te verbeteren.
- Home is gemaakt door gamers voor gamers. Het is de bedoeling om via Home de communicatie tussen gamers te verbeteren. De service is gratis dus gamers kunnen er alleen maar wel bij varen.
- Het is de bedoeling om verschillende PlayStation apparaten toegang te laten krijgen tot Home zodat er een PlayStation wereld ontstaat die je van overal kunt openen. Simpel vertaald: de PSP krijgt toegang tot Home.
|