Column: De schreeuw van Microsoft
Door Joris op 05-04-2007 om 09:26
|
Bron: Gamed
|
De hele nacht lang had Peter wakker gelegen, de hele nacht had hij nagedacht. Peter stond op, maar voelde zich nog doodmoe. Hij vond het niet erg. Al het nadenken was immers niet voor niets geweest, er was een prachtig resultaat uit naar voren gekomen. Een resultaat om trots op te zijn.
Peter liep zijn woning uit. Een grote zwarte auto stond voor de deur. Er stapte een man uit die het portier openhield en Peter groette terwijl deze instapte. De man sloot het portier weer en nam zelf plaats achter het stuur, de auto reed weg. Peter glimlachte, hij was een gelukkig man. Het was tijd geworden om het resultaat van al zijn denkwerk met de wereld te delen. Binnen een uur zou hij de wereld van de videogames hebben veranderd.
De zwarte auto kwam tot stilstand. Peter stapte uit en liep een gebouw binnen. Het was het persgebouw, de link naar alle belangrijke media van de Verenigde Staten. Dit was niet de eerste keer dat Peter in het gebouw was. Hij had al meerdere keren de wereldpers te woord gestaan. Met een rilling over zijn rug dacht Peter terug aan die keren. Hij kon de toespraken nog helder voor de geest halen. Het waren vuile toespraken geweest waarin hij met modder had gegooid naar de concurrent. Flauwe grapjes over de prijs van de PlayStation 3, de grafische kwaliteiten van de Wii en sterke beweringen over het marktleiderschap van de Xbox 360. Het zwart maken van je opponent was de makkelijkste weg. Peter had er succes mee gehad, maar toch voelde het niet goed.
Dit keer zou het echter heel anders gaan. Peter zou dit keer niet de makkelijkste weg kiezen. Hij zou een toespraak houden over verbroedering. Samen gamen, samen genieten, ongeacht welke console je in bezit hebt. Dat de echte gamer geen fanboy is, maar het liefst van elke console de beste spellen koopt. Kortom, een dappere gewaagde toespraak, waarin hij Microsoft eens van de andere kant zou laten zien. Bescheidenheid boven arrogantie en subtiliteit boven zelfzucht. Een tactiek waarmee het misschien ook wel zou lukken om de conservatieve Japanners in zijn kamp te krijgen.
Peter liep door het gebouw en opende een grote deur. Hij was aangekomen in de zaal met pers. Camera’s sprongen aan, fotografen flitsten en de journalisten verdrongen zich om het podium. Peter liep naar de microfoon toe en keek rond. Hij zag vooral journalisten uit het eigen kamp, mannen met een grote, groene X op hun shirt. Peter kreeg het een beetje benauwd. Straks zou zijn toespraak toch niet werken, zouden de journalisten hem uitlachen en sarcastische artikelen publiceren. Dan kon Peter zijn baan wel vergeten. Was het toch niet beter om gewoon op veilig te spelen?
Peter kuchte, nam een slok van zijn water en kuchte nog een keer. Hij sprak de eerste woorden uit en beseft toen dat alles voor niets was geweest. Dat hij het gewoon niet kon. Peter was weer in zijn oude rol. Hij strooide met cijfers, verkoopaantallen die gewoonweg niet meer waren in te halen door de concurrent. Hij sprak over de fout van Sony om zo hoog op Blu-Ray in te zetten. En tot slot had Peter het nog even over de Nintendo Wii, hij riep dat zodra een kind 14 wordt, hij te oud is voor de Wii en zal overstappen naar de 360. Applaus klonk uit de zaal en Peter keek triomfantelijk rond. Er werden foto’s gemaakt en de journalisten bedachten alvast een titel voor boven hun artikel. Het zou een schreeuwende titel zijn, net zoals de agressieve toespraak van Peter.
'Er werden foto's gemaakt'
Huilend zat Peter in de zwarte auto, hij had weer geen moed getoond. Hij had de wereld van de videogames niet veranderd, maar had het stereotype van Microsoft weer bevestigd. Hij schaamde zich, voor zichzelf. Hij had zo graag het goede voorbeeld willen geven voor alle woordvoerders van het bedrijf. Het was te laat, Peter had de schreeuw weer laten horen. De schreeuw van Microsoft.
|
|
|
|
09:39 Mario al voetballend op packshot
09:19 Lionhead verspilde maandelijks meer dan 2 miljoen
|
Reacties (21) |
|
Pagina:
1
|
|
Gast (82.173.115.xxx)
op 05-04-2007 om 09:49
|
Peter Moore is inderdaad de meest trieste zielige schreeuwende cokesnuiver van alle PR-eikels die overbetaald worden om op een lompe onkundige manier een platform op de markt te marketen en hypen.
Hoe hij de 360 aankondigde op die beurs en ophypte alsof het de nieuwe Christus was, is gewoon priceless dombo-stuff.
"360 games will combine unprecedented audio and visual experiences to create worlds that are beyond real and they'll deliver storylines and game play so compelling that it will feel like living a lucid dream.
The result is a state where you achieve the perfect mind-body equilibrium as you forget your physical surroundings and you become completely immersed in the game itself; this controller becomes an extension of your body, it becomes the gateway to the Zen of gaming."
|
|
Gast (194.151.100.xxx)
op 05-04-2007 om 09:57
|
Hahaha leuk stuk :D
|
|
Gast (83.82.145.xxx)
op 05-04-2007 om 10:08
|
mkay :P
|
|
MaartenL
(Redacteur)
op 05-04-2007 om 10:12
[Niv: 472 / Exp: 23598]
|
Huh? Wie luistert tegenwoordig nog naar die duffe speeches en oeverloos geslijm? Oh ja... er zijn nog idioten die plat gaan op dit PR gelul...
Maar goed dat ik die kwezel nooit degelijk 'aan het werk' heb gezien (that's what he does, he bullshits for a living...) anders had ik zelfs geen xbox360 gehaald.
Mja laat ze maar allemaal lekker lullen, ik let dan wel op de games die gaan uitkomen want daarvoor is het te doen.
Gewijzigd door MaartenL op 05-04-2007 om 10:13
|
|
NL|MegaMika
op 05-04-2007 om 10:29
[Niv: 134 / Exp: 6703]
|
Mooi stukje Joris ^^
Zelf vind ik de beste man een behoorlijk irritant figuur met zijn eeuwige commentaar naar de concurrentie. Als je ze dan toch een tik uit wilt delen, doe het dan met spetterende verkopen wanneer alle consoles verkrijgbaar zijn, en niet met allerlei hersenspinsels als de 360 de enige op de markt is.
|
|
Timo_
op 05-04-2007 om 10:56
[Niv: 41 / Exp: 2060]
|
De man is inderdaad een schreeuwlelijk. Maar hij betekent nog altijd veel voor de gamewereld. Hij staat duidelijk achter de producten waar hij zijn energie in steekt. Dat kan je irritant vinden maar hij is een prof.
|
|
Gast (84.83.255.xxx)
op 05-04-2007 om 11:19
|
tuurlijk energie genoeg bij die man maar helaas Sony rules.... ;)
|
|
Gast (84.193.197.xxx)
op 05-04-2007 om 11:46
|
moehahah sony rules? daarom dat de verkoop in de uk van de PS3 en bepaald games,tot 80% minder verkoopt nu, ps3 rules "laat me niet lachen"
|
|
Nelus
op 05-04-2007 om 11:52
[Niv: 526 / Exp: 26310]
|
Leuk stukje  Echt zo'n dag beschrijven uit zijn leven
Ik ben het voor de rest eens met Timo. Hij mag dan irritant zijn en alles maar hij is een prof in wat hij doet. Wij kunnen erdoorheen kijken en alles maar andere casual gamers denken wel anders.
|
|
Joni Philips
(Eindredacteur)
op 05-04-2007 om 12:01
[Niv: 1183 / Exp: 59165]
|
die verkoopsvermindering is normaal @gast (84.193.197.xxx). De meeste mensen die hem direct wilden zijn op launchdag geweest.
|
|
Gast (84.192.61.xxx)
op 05-04-2007 om 12:52
|
welke verkoper prijst zijn eigen waar niet?
|
|
Weazel
op 05-04-2007 om 13:01
[Niv: 59 / Exp: 2952]
|
Peter schreeuwde HEEEEEEEEEEEELP!!!
|
|
Cain
op 05-04-2007 om 13:08
[Niv: 147 / Exp: 7344]
|
Ach ja, al die lui zijn hetzelfde. Ze willen immers dat hun product verkoopt, logisch dat je dan dat soort 'fanboy' gedrag terugziet in hun toespraken.
|
|
Gast (213.10.0.xxx)
op 05-04-2007 om 14:13
|
Denk dat zijn scheeuwerige zielloze aggressieve benadering inherent is aan de amerikaanse manier van zaken doen: geen moraal, geld boven alles.
|
|
Crazyforyou
op 05-04-2007 om 15:08
[Niv: 4 / Exp: 199]
|
Lol @ redacteurhet was niet Peter die dit zei : "John Rodman, groeps-productmanager voor het Xbox platform en Xbox Live, heeft het volgende gezegd tegen The New York Times: "Wij zijn van mening dat de Wii-klanten en de Xbox-klanten niet hetzelfde zijn. We denken dat wanneer de Wii-gebruiker 14 wordt, hij wat anders wil." Bovendien ben jij meer degene die aan het huilen is. Niet deze topman denk ik.
|
|
Joris
op 05-04-2007 om 15:55
[Niv: 60 / Exp: 3009]
|
@Crazyforyou
De Peter in deze column is ook niet alleen Peter Moore, hij staat meer symbool voor de gehele marketing van Microsoft. De agressieve toon en het afkraken van concurrenten. Aangezien Peter Moore een beetje de mascotte van deze marketing is, heb ik zijn naam gebruikt.
|
|
Crazyforyou
op 05-04-2007 om 16:27
[Niv: 4 / Exp: 199]
|
Nou ok. Toch vind ik die van Sony erger met hun xbox1,5 gelul
|
|
Gast (213.93.14.xxx)
op 05-04-2007 om 16:52
|
Sony IS gewoon erg, daar kun je zelfs met een playstation 600 niks aan doen
|
|
im2
op 05-04-2007 om 21:54
[Niv: 574 / Exp: 28719]
|
Is dat die gast met die GTA IV tattoo?
|
|
Gast (195.189.142.xxx)
op 06-04-2007 om 09:14
|
Een slechte verkoper kraakt de producten van de concurent af, omdat hij onzeker is over de kwaliteiten van zijn eigen product.
Het zou sony en microsoft sieren als ze wat meer de kwaliteiten van de eigen consoles zouden benadrukken in plaats van het afzeiken van de anderen.
|
|
Gast (83.160.172.xxx)
op 06-04-2007 om 11:30
|
Ik blijf erbij: Als kinderen 14 worden kopen ze een xbox 360, maar als ze dan weer 16 worden kopen ze weer een Wii =)
|
|
Pagina:
1
|
|
|
 |
 |
|
Titel: |
Column |
|
Type: |
Feature |
|
Releasedatum: |
Niet |
|
Ontwikkelaar: |
Gamed |
|
Uitgever: |
Gamed |
|
Media: |
Geen media gevonden
|
|
|