Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(7) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Serious Sam Collection
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Nieuws:

BioWare over Mass Effect kwaliteit


Door Rene Groen op 04-04-2007 om 19:25
Bron: CVG

Tijdenlang kregen we screenshots van Mass Effect die onze kaken open deden slaan. Terwijl de release dichterbij kruipt sloeg er echter enige zorg toe.

In de laatste screenshots zagen we namelijk een stuk minder detail en dus vroegen we ons af of we voorgelogen waren wat betreft de grafische kwaliteit. Gelukkig heeft Chris Priestly, community coordinator bij BioWare, uitleg gegeven.

Ook Priestly geeft toe dat de laatste screenshots er niet erg goed uit zagen. Volgens hem lag het aan de persoon bij BioWare die de screenshots maakt, deze had ze namelijk op het laatste moment gemaakt voor een artikel. Hij nam de plaatjes in gebieden van het spel waar nog aan gewerkt wordt en stuurde ze vervolgens op zonder overleg met de rest van het team. Het is een menselijk foutje die het team bij deze dan ook toe geeft.

Om toch aan te geven dat Mass Effect wel een hoge standaard heeft voor kwaliteit liet hij onderstaand plaatje zien:



19:33  [Upd.] Resident Evil 4 officieel
19:12  Nieuwe screenshots van Hour of Victory
 Reacties (19)
 Pagina: 1
Gast (82.173.151.xxx) op 04-04-2007 om 19:29
ok gelukkig:)

Gast (84.195.70.xxx) op 04-04-2007 om 19:52
momenteel ziet dit er nog steeds beter uit dan de meeste andere games

Gast (145.99.192.xxx) op 04-04-2007 om 19:58
Wat ik vooral hoop is dat de tekst goed leesbaar is, zoals hier bijv. De demofilmpjes op mijn xbox waren nogal moeilijk te lezen, iemand anders nog problemen mee?

Jeweet op 04-04-2007 om 20:24 [Niv: 74 / Exp: 3697]
das mooi...nu kennen we weer gewoon normaal buigen voor mass effect

Devilly op 04-04-2007 om 20:53 [Niv: 275 / Exp: 13756]
Juist, zo kennen we Mass Effect. Indrukwekkend mooi!

Nelus op 04-04-2007 om 21:00 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Hahaha, en de hype is weer rising!! We kunnen het weer normaal aanbidden zoals we altijd al hebben gedaan Mooi nieuws dit!

wackyprofessor op 04-04-2007 om 21:00 [Niv: 224 / Exp: 11181]
Ziet er al wat beter uit gelukkig..

Gast (62.108.23.xxx) op 04-04-2007 om 21:22
Ik vind dat mensen niet moeten en mogen klagen over deze game, niks anders dan respect voor Bioware en Mass Effect!


Gast (82.74.215.xxx) op 04-04-2007 om 21:27
toevallig de verschillende screens waar allemaal aan gewerkt word ?

en waarom zal die man uberhaupt screenshots maken :S ? als er toch genoeg screenshot zijn waar het toevallig wel mooi uitziet ?

ja ja dit heeft zeker nog een staartje !!

Gast (84.87.109.xxx) op 04-04-2007 om 21:27
best wel netjes....

im2 op 04-04-2007 om 22:05 [Niv: 574 / Exp: 28719]
Mooi gedetailleerd
Check dat pak van die voorste gast

Gast (213.148.224.xxx) op 04-04-2007 om 23:02
Meesterlijk... _O_

K-JAH op 04-04-2007 om 23:02 [Niv: 2 / Exp: 110]
Jaaaaa dit ziet er echt goed uit

Gast (212.83.75.xxx) op 04-04-2007 om 23:30
ok dit ziet er al weer wat beter uit, maar toch er is iets anders aan ,ze hebben wat veranderd aan de stijl van dit spel. Eerst wast et gewoon meer scherp en meer glimmend allemaal wat erg goed paste bij dta hele Sci-fi gebeuren en nu is het allemaal zeer duf ,stoffig ,net een ander spel lijtk et wel. Jammer hoor ,ben iig een stuk minder gehyped als een paar maanden geleden. Waarschijnlijk kregen ze de framerate neit goed en hebben ze gewoon een hoop effecten weggehaald/uitgeschakelt permanent. Niet dat die chris huppeldepup dat ooit gaat toegeven natuurlijk.......................

Gast (82.173.115.xxx) op 05-04-2007 om 07:03
Wat een dork, komt ie weer met een dialalogue-screen aan, die zijn sowieso een paar klasses scherper dan gameplayscreens. En wat nou foto's maken van een gamegedeelte waar men nog aan moet werken, het game gaat notabene over een maand gold en moet allang in finished-gfx en beta-test fase zitten. Allemaal slap gelul, het is en blijft Mass Downgrade.

MaartenL (Redacteur) op 05-04-2007 om 09:27 [Niv: 472 / Exp: 23598]
@ Gast (82.173.115.xxx): Hoezo zijn Dialogues scherper dan gameplay screens als het dezelfde engine is die het aandrijft? Wat een dom commentaar zeg. Net alsof je bij Baldur's Gate, Knights of the Old Republic, Jade Empire en Neverwinter Nights ineens een nieuwe engine voorgeschoteld kreeg bij dialogen...

In één maand kan aardig wat gebeuren. Ik heb er geen schrik voor dat ie er prachtig gaat uitzien.

Gast (82.173.115.xxx) op 05-04-2007 om 09:43
Sasuke is dus echt onwetend.

Het is geen nieuwe engine, slimpie, maar bij scripted dialogue-scenes is totaal geen AI, physics en gameplay-library nodig die realtime draait, het is puur de gfx-engine die alle power tot zijn beschikking krijgt.

Daarom zijn al die genoemde games ook beter bij dialogue, zijn replays cooler dan gameplay bij GT, zijn cutscenes bij MGS cooler dan gameplay, ondanks dat alles met dezelfde engine gedaan wordt. Idemdito hier.

MaartenL (Redacteur) op 05-04-2007 om 10:45 [Niv: 472 / Exp: 23598]
@ Gast (82.173.115.xxx)

Ik zeg toch ook niet dat er een nieuwe engine aan te pas komt? Elke BioWare RPG tot nu toe heeft altijd hetzelfde detail gehad ongeacht of het nu dialogen zijn of gameplay was. Nogal logisch dat GT er in de replay beter uitziet, daar laten alle overbodige elementen overboord en wordt idd alle GFX kracht aangesproken. MGS tussenfilmpjes maken ook deels gebruik van rendering in de in-game engine dus zijn totaal niet vergelijkbaar met Mass Effect.

De engine schakelt niet over van detailniveau van het moment dat dialogue scenes activeren. Ook al moet hij geen physics simuleren (processor werk en onafhankelijk van GFX)of AI routines aanspreken (idem processor + geheugen).

M.a.w. de Engine heeft op elk moment hetzelfde detail ongeacht je nu aan dialoguen bent of aan het knallen en daar hebben ze meer dan genoeg GFX kracht voor zonder alles te moeten uitschakelen.

@ "Sasuke is dus echt onwetend." & "slimpie"
AI, Physics en de gameplay library zijn onafhankelijk van de GFX berekeningen met uitzondering van de physics hier en daar maar die staan bij inactieve objecten in de engine sowieso uit. En alle games die ik heb opgenoemd verschillen niet in detail tijdens dialogen, ze zijn er net hetzelfde uit als in-game met verschil van 1 tekstvenster.

Gewijzigd door MaartenL op 05-04-2007 om 10:47

Gast (82.173.115.xxx) op 05-04-2007 om 12:31
Verschil is juist vrij groot. Met name in de animatie's en de bepaalde texture-details. Bekijk de gameplay filmpjes nog maar en hoe het in dialogues uitziet. MGS wordt trouwens volledig in-game gedaan met de engine, niet deels.

Physics, AI en gameplay-routines werken altijd al onafhankelijk van de GPU, en gebruiken alleen de CPU. Maar dat de CPU niet van belang is bij gfx is natuurlijk grote kolder. De CPU moet de GPU voeden van data en enorm veel met het ding communiceren, dus als je CPU dan volop bezig is met physics, AI en gameplay, en als het geheugen daardoor flink gevuld is met andere zaken als gfx, blijft er een hoop minder aan gfx-showcase power over die een game wel heeft als alles beschikbaar is puur voor gfx.

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
Mass Effect
Type:
Game
Releasedatum:
06-06-2008
Ontwikkelaar:
BioWare
Uitgever:
Microsoft
Media:








Meer media