Shane Kim kwam de laatste dagen vooral in het nieuws door zijn onduidelijke uitsprake over Too Human, waarbij de ontwikkelstudio zijn woorden moest weerleggen. Ook vandaag heeft hij weer het nodige te melden.
- Kim zou er geen problemen mee hebben als Mass Effect in de zomer zou verschijnen. Zelfs als het spel in augustus zou verschijnen is hij er zeker van dat veel mensen het spel zullen kopen.
- Microsoft heeft in het verleden getracht om Bioware (ontwikkelaar van Mass Effect) te kopen. De studio wilde dit niet en werd uiteindelijk een onderdeel van Elevation Partners.
- BioWare werkt ook aan een PlayStation 3 titel.
- Kim sprak over de games die in 2007 zullen verschijnen. Aangezien Grand Theft Auto IV midden oktober zal verschijnen moeten ze kijken wat de beste periode is om Project Gotham Racing 4 en Halo 3 op de markt te brengen.
Project Gotham Racing 4 zou rond de herfst moeten verschijnen, terwijl Microsoft in oktober geen game uit wil brengen die Grand Theft Auto IV in de weg kan staan.
Als we verder kijken komen we in december uit, alwaar een game als Lost Odyssey zal verschijnen. De data waarin Project Gotham Racing 4 en Halo 3 dan kunnen verschijnen zijn september en november.
Kim geeft wel aan dat Microsoft niet aan Bungie voor schrijft wanneer Halo 3 moet verschijnen. Als het Bungie beter lijkt om Halo 3 voor Grand Theft Auto IV op de markt te brengen dan is dit zeker mogelijk. Kim is niet bang dat Halo 3 minder succesvol is als ze deze niet in november uitbrengen. Als voorbeeld noemt hij Fable voor de Xbox die in september 2004 verscheen, en in deze maand even hoge inkomsten bereikte als in november.
- Het ontwikkelteam Just Add Monster werkte in het verleden aan Kung Fu Chaos voor de Xbox, vandaag heet dit team Ninja Theory en ontwikkelen ze Heavenly Sword voor de PlayStation 3. Op de vraag of Kim deze game niet graag op de Xbox 360 had gezien antwoord hij dat ze selectief moeten zijn in hun gamekeuzes, zeker als je kijkt naar de hoge ontwikkelkosten die ermee samen hangen. Kim is er zeker van dat ze in het verleden wel naar de game gekeken hebben, maar dat het één van de moeilijkste taken is om een beslissing te nemen of je een game wel of niet aan je portfolio wil toevoegen.
|