Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
02 Mei 2025 
(8) 
01 Mei 2025 
(1) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(8) 
30 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(1) 
29 April 2025 
(1) 
(0) 
(4) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
28 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
27 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
25 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
24 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
23 April 2025 
(0) 
(3) 
22 April 2025 
(3) 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
21 April 2025 
(1) 
(6) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
19 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
18 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
17 April 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(0) 
16 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(3) 
15 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
14 April 2025 
(0) 
(0) 
(7) 
13 April 2025 
(1) 
(4) 
12 April 2025 
(4) 
(2) 
11 April 2025 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
10 April 2025 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
09 April 2025 
(0) 
(3) 
(8) 
(0) 
(0) 
08 April 2025 
(0) 
(0) 
(1) 
(2) 
(0) 
(10) 
(1) 
(0) 
07 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
06 April 2025 
(0) 
(0) 
(4) 
04 April 2025 
(3) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
03 April 2025 
(8) 
(0) 
(0) 
02 April 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Top 10 - Slechtste Uwe Boll Films
Het Ontstaan van een Game
Retro Geschiedenis: de PlayStation War
Een Industrie Die Verandert...
Nieuws:

IGN praat uitgebreid over Zelda


Door Rene Groen op 04-11-2006 om 14:13
Bron: IGN

De verwachtingen zijn hooggespannen en op vrijdag 8 december weten we of Zelda het waar maakt. IGN mocht tien uur met de game aan de slag en wij hebben alle details voor jullie. Let wel op: er staan spoilers in!

The Legend of Zelda: Twilight Princess is enorm groot, zo groot dat ze het een game voor de hardcore gamers bestempelen. Na tien uur speeltijd waren ze langs twee tempels gekomen, met de derde nog lang niet in het zicht. Even ter vergelijking: van de bijna dertig journalisten slaagde niemand er in om na tien uur dicht bij deze tempel te komen. Navraag bij Nintendo leverde op dat het de eerste keer zo'n zeventig uur duurt voordat je door het spel heen bent. Bill Trinen (Nintendo vertaler en localisatie manager) speelde de game nu voor de tweede keer waarbij hij alle cut-scenes over sloeg en zit nu op 27 uur terwijl hij op tweederde van het spel is. Hiervoor geld tevens dat hij geen enkele minigame gespeeld heeft. Matt Casamassina, de man van IGN die het spel speelde, denkt dat niets het spel in de weg staat om een klassieker te worden en wellicht zelfs de beste launchtitel in de historie van het gamewereldje.



Hoewel Zelda begon als een GameCube titel is het volgens Matt 'crap' dat mensen nu zeggen dat het dus niet gaat werken op de Wii. Mocht je geen andere mogelijkheid hebben dan moet je zeker de Cube versie kopen, de Wii versie is echter dé versie die je moet hebben als je deze mogelijkheid wel hebt. Het slaan met de remote en richten met bijvoorbeeld de pijl en boog of boomerang werkt zeer goed, en ook de speaker heeft een grootse rol in de game. Daarnaast draait de Wii versie in een 16:9 (widescreen) resolutie, in tegenstelling tot de GameCube versie. Ben je niet erg overtuigd door de mening van deze ene man, denk dan eens aan een journalist of 30 die het met hem eens zijn. Onder deze mensen bevonden zich ook linkshandige gamers die erg enthousiast waren en geen problemen kende met de besturing.

Het introductiefilmpje van Twilight Princess doet denken aan het klassieke Ocarina of Time of games als Ico. Het geeft je een groots gevoel en laat tevens zien hoe groot de wereld van deze game zal zijn. Aan het begin van het spel kies je een naam voor je held en paard (standaard Link en Epona) en kan het verhaal beginnen. Link (of hoe je hem ook zal noemen) loopt hierbij nog niet in zijn traditionele groene outfit, maar in een simpele boerenoutfit. Ondanks deze kleren is hij volgens de smid Rusl al voorbestemd om een krijger te worden in een groots avontuur. Tevens hoort Link dat de schemering (twilight) het enige moment van de dag is dat de echte wereld kruist met de spirituele wereld, waarna hij je vraagt op reis te gaan om het handgemaakte Ordon zwaard en schild naar een lid van de koninklijke familie van Hyrule te brengen.



Mensen die bekend zijn met Zelda mogen uit zien naar een soortgelijke opbouw die we kennen uit andere Zelda games. De echte Nintendo criticus kan dat zien als een teleurstelling omdat er weinig in aangepast is, het leid echter wel tot een feest van herkenning.

Het spel gaat verder als Link de volgende ochtend wakker word en hij zijn weg moet vinden naar Ordon Village. Zoals we van Zelda games gewend zijn kun je uren in de stad rondlopen om kleine uitdagingen te voltooien, het echte verhaal gaat echter op de ranch verder, alwaar je tevens leert hoe je Epona moet besturen. Eenmaal terug in Ordon Village gaat het verhaal verder, maar uiteraard in je eigen snelheid.

Link zegt gedurende het verhaal niets en begint zijn spel ook zonder zwaard. Binnen een uur zullen de geoefende gamers echter toegang krijgen tot de vislijn, slingshot en een staf, waar iets later de Ordon Shield en het zwaard aan toegevoegd zullen worden.



De interface
Wanneer je op de + knop klikt van de Wii remot krijg je het collections menu, waarbij je het model van Link of de wolf ziet met de verschillende beschikbare items. Bij deze items zie je tevens een verhaal, zo kun je onder andere achterhalen dat je het Ordon Sword via Rusle verkregen hebt. Andere items zijn onder andere een zak waarin je 300 rupies kunt bewaren, een zak waar je 30 pijlen in kunt doen, een lijst van verborgen skills, de Scent of Ilia (een sensor mogelijkheid voor Link in wolfvorm) en meer van dit soort zaken.

Even belangrijk is een ander sub-menu alwaar je bijvoorbeeld het lock-on type kunt veranderen of de normale of inverted camera opties. Tevens kun je de pointer mogelijkheid uitzetten, waardoor je kunt richten met de analoge stick. Als laatste kun je er ook functies van de Wii remote aanpassen, denk hierbij aan het volume van de speaker of de hoek van je hand waarmee je met de pointer wijst (voor een nauwkeurigere bewegingen). Tevens kun je bepalen hoe groot de hoek van je bewegingen moet zijn, afhankelijk van hoe ver je van de sensor bar af zit. Door te spelen met deze opties kan iedereen zijn ideale bewegingen instellen.


14:46  Nintendo Wii uitverkocht tijdens kerst?
13:36  Verklappen shops meer over GR:AW 2?
 Reacties (28)
 Pagina: 1 | 2
Gast (62.131.196.xxx) op 12-11-2006 om 20:35
ja klopt je hebt voor gc games een gc controller nodig, (die je ook voor vc spellen kan gebruiken) 8) 8) 8)

Gast (62.163.15.xxx) op 11-12-2006 om 15:53
ik moet wii hebben want met zelda twilight princess isie vet dan de dandere computer *D *D *D

Gast (62.163.26.xxx) op 15-12-2006 om 17:13
zelda tp
super smash bros brawl
mario galaxy

 Pagina: 1 | 2

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.
Titel:
The Legend of Zelda: Twilight Princess
Type:
Game
Releasedatum:
08-12-2006
Ontwikkelaar:
Nintendo
Uitgever:
Nintendo
Media:








Meer media