Home   Forum   Archief   Redactie   Contact   Bedrijven   Games    
 
  GamedPCVRNintendo SwitchNintendo Switch 2Playstation 4Playstation 5Xbox OneXboxAppMisc    
16 Juni 2025 
(1) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
14 Juni 2025 
(0) 
13 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
12 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
11 Juni 2025 
(0) 
(2) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
10 Juni 2025 
(0) 
(0) 
09 Juni 2025 
(3) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
08 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(4) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(2) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
07 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(1) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
06 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
05 Juni 2025 
(0) 
(0) 
(0) 
(0) 
Nintendo Switch 2 - Welcome Tour
Gamed Gamekalender Juni 2025
The Precinct
Nintendo Switch 2 - De games
Nieuws:

Verklein texture files met 70 procent


Door Rene Groen op 05-10-2006 om 18:39
Bron: Bit-tech

Als ik de naam Allegorithmic noem denk je misschien aan een enge ziekte, niets is echter minder waar. Het kleine bedrijfje dat achter deze naam schuilt kan weleens met grootse dingen komen.

Het bedrijf heeft namelijk een nieuwe technologie die texture files aanzienlijk kan verkleinen, tot 70 procent om precies te zijn. Eén van de games die hier gebruik van maakt is de Xbox Live arcadegame Roboblitz.

quote:
"The next demo was of a game that is due to come out for the XBOX Live Arcade called ‘Roboblitz’. Due to the requirement to get the game under 50MB, the developers needed to keep the textures as small in filesize as possible. Using the new texture system the overall size for all the textures was less than 280KB – watching the game (which runs on the Unreal 3 engine) I was amazed."


De rest van het artikel lees je hier.


00:55  Fable 2 voorbij eerste ontwikkelfase
18:29  Vier nieuwe screenshots van Mass Effect
 Reacties (22)
 Pagina: 1
Fragmaster op 05-10-2006 om 18:42 [Niv: 20 / Exp: 1022]
Handig

rolf op 05-10-2006 om 18:46 [Niv: 101 / Exp: 5058]
zon arcade game zal het niet echt nodig hebben maar toch
eens kijken wat sony nu zecht met:
ja wij hebben blue ray!

Nelus op 05-10-2006 om 18:52 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Dit is zeker weten een zeer handig systeem. Zeker weten een aanwinst voor Microsoft als ze dit gebruiken aangezien zij enkel DL-DVD gebruiken en geen HD-DVD of BD. Ben er heel enthousiast over!

Joni Philips (Eindredacteur) op 05-10-2006 om 19:41 [Niv: 1184 / Exp: 59178]
De vraag is eerder hoe dit ingewerkt kan worden in echte games.

Devilly op 05-10-2006 om 19:57 [Niv: 275 / Exp: 13756]
Als het mogelijk is dit op een goede manier in "echte" games te verwerken, is dit zeker een aanwinst.

koekiemonster op 05-10-2006 om 19:57 [Niv: 13 / Exp: 656]
Dus weer een reden minder voor die belachelijk dure bluray in de ps3.... handig..

Gast (83.85.120.xxx) op 05-10-2006 om 20:09
handig voor ruimtebesparing op de harde schijf _O_ _O_

Joni Philips (Eindredacteur) op 05-10-2006 om 20:12 [Niv: 1184 / Exp: 59178]
koekiemonster, tot nu toe gebruikt één game het.

Gast (145.98.208.xxx) op 05-10-2006 om 20:28
Ohja Joni is weer overdreven kritisch nu er ineens een giga goede uitvinding komt die de hele benodigdheid van BluRay toch even in kwestie stelt. Als MS dit massaal toepast blijft DVD9 nog wel bruikbaar.

Gast (213.46.144.xxx) op 05-10-2006 om 20:41
its in zijn huidige waarde laten zorgt voor beter kwaliteit....maar deze uitvinding zou ook goed zijn voor webpaginas:P grote plaatjes kleine laad tijd geven

Berserk op 05-10-2006 om 20:41 [Niv: 149 / Exp: 7431]
Roboblitz is een game die niet veel van de xbox360 kracht egbruikt. Deze techniek vereist processorkkracht door het decoderen (oncomprimeren) en ik denk niet dat dit zal kunnen bij zwaardere games

Wickey de Viking op 05-10-2006 om 20:44 [Niv: 33 / Exp: 1662]
Bigger ain't always better.

Mooie inovatie nu games toch alsmaar groter worden, kan er toch wat ruimte bespaard worden op je HD of op CD/DVD.

Nelus op 05-10-2006 om 20:45 [Niv: 526 / Exp: 26310]
Bij webpagina's zou het inderdaad fucking handig zijn, zit je ook niet aan je laadtijd. PS3 heeft trouwens genoeg processorkracht om die textures uit te pakken, hij heeft toch de Cell. MAar ja, boeiend. Ps3 heeft gewoon Blu-ray, klaar
Sony kon toch ook dit niet zien aankomen. Daar ga je niet het risico op nemen, geloof me

Gast (81.207.13.xxx) op 05-10-2006 om 20:47
tering das vet *D

wackyprofessor op 05-10-2006 om 20:54 [Niv: 224 / Exp: 11181]
Leuk, verwacht binnenkort wel dat iemand van Microsoft met modder gaat gooien naar Sony als ze dit gebruiken.

Joni Philips (Eindredacteur) op 05-10-2006 om 21:55 [Niv: 1184 / Exp: 59178]
@ Gast (145.98.208.xxx), ik ben kritisch omdat op deze developer na niemand het gebruikt. Dat zou hetzelfde zijn als Blu-Ray in PS3 steken en 1 game die het gebruikt.

Gast (81.204.158.xxx) op 06-10-2006 om 00:23
maar het bewijst wel weer eens wat MS tot nu toe altijd al heeft beweerd: de compressie wordt steeds en steeds beter dus de DVD is daarom nog groot genoeg. Misschien zullen de 'echte games' niet 70% kleinere textures gebruiken maar het geeft gewoon wel aan dat dus de compressie ook écht daadwerkelijk beter wordt!

FabianNL op 06-10-2006 om 00:24 [Niv: 6 / Exp: 310]
hm... was blijkbaar niet ingelogd

Roderick op 06-10-2006 om 00:59 [Niv: 417 / Exp: 20866]
Dit kan heel handig worden als de decompressietechnieken ook vooruitgaan en het allemaal wat efficienter verloopt en minder CPU power vereist. Wie weet heeft de DVD toch een wat langer leven.

Gast (82.173.112.xxx) op 06-10-2006 om 05:49
Meestal zitten er enorme Anaconda-adders onder het gras bij dit soort berichten en technieken. Ik heb nu al zo vaak superdooper-rumors gehoord over allerlei ultimate nieuwe compressietechnieken, maar de praktijk is meestal toch een stukje genuanceerder. Hoeft hie riet het geval te zijn, maar eerlijk gezegd was dit allang groots nieuws in de gamewereld en onder de devs als dit echt zo makkelijk toepasbaar is. Het wachten is op ene onafhankelijk neutraal onderzoek naar deze techniek van mensen die er verstand van hebben, want het bedrijf zelf zal natuurlijk alleen posi-praat over hun eigen produkt loslaten.

Stormbreaker op 06-10-2006 om 14:18 [Niv: 24 / Exp: 1217]
Sorry, maar textures?

link0007 op 06-10-2006 om 15:55 [Niv: 65 / Exp: 3259]
dat zijn de tekeningen die je over een voorwerp trekt (simpel gezegt) dus de plaatjes.. een muur heeft een steen-texture, de grond een gras-texture en een computer een computer-texture

 Pagina: 1

 Reageer
Het is niet mogelijk om te reageren op dit artikel.