Vandaag liet THQ de resultaten van het derde kwartaal van het fiscale jaar(september-november) zien en in de daarop volgende aandeelhoudersvergadering lieten ze wat van hun plannen doorschemeren. THQ president en CEO Brian Farrell kreeg meerdere gelegenheden om over de Wii te vertellen, over het ontwikkelen van Wii-games en de eerste reacties van THQ op hun games voor de Wii.
Farrel vertelde dat ze recent tijdens een pers event hun SpongeBob game hadden laten zien op de Wii en hoe het gebruik maakte van de controller. Het was heel verlichtend voor hen om te zien hoe de afgematte journalisten begonnen te schreeuwen bij het zien van een SpongeBob game. Momenteel zijn ze bezig met de op de Nickelodeon-shows gebaseerde SpongeBob SquarePants en Avatar: The Last Airbender, alsmede met Cars, die op de Pixar film is gebaseerd.
Een van de dingen van de Wii, waarmee ze blij zijn is de ontwikkelingskosten, die in het niet vallen bij die van de PS3 en Xbox 360, dat moedigt ze aan. Dat het veel goedkoper is, heeft ook een reden. Hij ging dit vooraf met het bericht dat hij geen professionele ontwikkelaar is, maar hij zei dat de ontwikkelingsomgeving gelijk is aan die van de GameCube. Omdat het geen nieuwe omgeving is, heeft THQ veel middeltjes en technieken om erin te werken, dus de kosten zouden zo'n een derde van de kosten van de PS3 en Xbox 360 kunnen zijn.
|