Miyamoto legt de lat voor The Legend of Zelda: Twilight Princess behoorlijk hoog. Het moet niet zomaar een Zelda titel worden, maar de perfecte Zelda titel. Hiervoor hebben ze dan ook al een jaar uitstel genomen.
In een interview wilde Miyamoto nog wel wat kwijt over Link binnen zijn gedaante als wolf. Zo is er een gameplay systeem ontwikkelt die de wolf op een zeer natuurlijke manier laten bewegen.
Normaal kijken we bij Zelda in een perspectief waarbij we tegen de rug van Link aan kijken. Zouden ze dit voor de wolf doen, dan keken we constant tegen de staart van het beestje aan. Hierdoor zou het lastig zijn om te bepalen waar je precies heen moest lopen. Door Midna op de rug van de wolf te zetten werd dit probleem weggenomen.
Een ander lastig element waren de vier poten van het beest. Hoe kon deze manier van lopen aansluiten bij de manier zoals we die uit Zelda gewend zijn? Een wolf kan bijvoorbeeld geen blokken wegduwen of op randjes klimmen. Wat een wolf echter wel kan zijn zeer specifieke dingen die ze anders nooit in een Zelda game verwerkt zouden kunnen hebben.
Op enkele kleine verbeteringen na zijn ze er klaar voor om deze wolf speelbaar te maken op de E3.
|