Vorig jaar maakten Hideo Kojima en Sony bekend een nieuwe samenwerking te zijn aangegaan voor een spionagegame onder de naam Physint. Details over het project zijn er nog vrijwel niet, en dit is ook niet heel gek.
Afgelopen mei vertelde Kojima dat het project nog minstens vijf jaar ontwikkeltijd nodig heeft, en op zijn vroegst kunnen we er dus pas in 2030 mee aan de slag. De ontwikkeling zou pas na het afronden van het inmiddels verschenen Death Stranding 2: On The Beach worden opgestart en in een interview onderstreept hij nog maar eens dat we er voorlopig nog weinig van hoeven te verwachten
In gesprek met Indie Wire laat hij weten voorlopig de enige persoon te zijn die aan de game werkt, aangezien het zich nog maar in een conceptuele fase begeeft. Hiernaast werkt hij ook aan OD, een project dat hij in samenwerking met Microsoft werkt, en blijft hij Death Stranding 2: On The Beach ondersteunen. In onze review scoorde de sequel een 90 en schreef Joni:
quote: "Kojima Productions heeft duidelijk geluisterd naar de feedback op de originele Death Stranding, zo heeft de studio uitgebreid aandacht gegeven aan diens minpunten om een meer coherente ervaring te creëren. Er zijn zeker dingen die nog beter kunnen, zoals de overvloed aan tools waardoor velen geen nut hebben en de baasgevechten die over het algemeen te weinig gedenkwaardig zijn. In zijn totaliteit levert Kojima Productions echter een sterke ervaring op, welke zich stevig onderscheidt van andere hedendaagse games."
|