Mario is er voor iedereen, van jong tot oud, van geoefende gamer tot nieuwkomers. Toch richt Nintendo zich met My Mario juist op het jongere publiek, een nieuwe productlijn die ze later deze maand in Tokyo introduceren.
Meest in het oog springend is een houten blokkenset, met daarop diverse personages en items uit de Super Mario serie. De prijs loopt uiteen van Ą2,980 (ongeveer €17) voor een set van drie blokken tot een set van dertig blokken voor Ą19,980 (ongeveer €116). Ieder van de houten blokken, waaronder Mario, Luigi, Peach en Yoshi, dient ook als een Amiibo die gebruikt kan worden in de games die dit ondersteunen. Boekuitgever Shogakukan doet ook een duit in het zakje met een boek dat Hello, Mario! heet. Kinderen kunnen de mond van Mario bewegen en zijn gezicht rondbewegen.
De fysieke producten worden vergezeld met een gratis applicatie, die niet geheel ontoevallig ook Hello, Mario! heet. De applicatie komt naar iOS, Android en de Nintendo Switch en laat je aan het gezicht van Mario trekken, vergelijkbaar met het titelscherm van Super Mario 64.
Nintendo laat het ook aan andere bedrijven over om toevoegingen te doen. Bandai komt bijvoorbeeld met rompers, hoodies, t-shirts, rugzakken en zelfs serviesgoed, terwijl het Japanse bedrijf Happinet met Mario plushes voor babies komt, naast rammelaars en ander klein handwasbaar speelgoed voor jonge kinderen.
Of er ook plannen zijn om My Mario ook buiten Japan uit te brengen is niet bekend.
|