De verwachtingen onder Elden Ring fans zijn hooggespannen voor het aankomende Nightreign, een multiplayer spin-off binnen de franchise. Toch is er ook een veelgehoorde kritiek waar Game Director Junya Ishizaki in gesprek met IGn wat dieper op in gaat.
Wanneer je Elden Ring Nightreign op 30 mei wil spelen kan dit alleen of met zijn drieën, maar niet als duo. Ishizaki legt uit dat dit niet zozeer een bewuste keuze is geweest, de studio heeft er gedurende de ontwikkeling simpelweg geen rekening mee gehouden. Gelukkig beloven ze beterschap voor de toekomst:
quote: "Het simpele antwoord is dat dit simpelweg iets is dat over het hoofd is gezien tijdens de ontwikkeling. Dat spijt ons enorm. Zoals we al eerder zeiden, wilden we er een multiplayer coöperatieve game van maken voor drie spelers, gebalanceerd voor drie spelers. Dat was onze belangrijkste focus en het vormt de kern van Nightreign. Natuurlijk begrijp ik dat zelf ook en wil ik vaak momenten waarop ik alleen speel, dus dit is iets waar we vanaf het begin rekening mee hebben gehouden. We hebben dan ook veel moeite gedaan om deze ervaring te creëren die speelbaar was voor solospelers, voor zover de regels en nieuwe systemen dat toelieten. Door al onze inspanningen op dat aspect te richten, hebben we het duo-aspect enigszins over het hoofd gezien en verwaarloosd, maar dit is iets waar we ook naar kijken en overwegen voor ondersteuning na de lancering."
Eén ding wat we in ieder geval niet hoeven te verwachten is PvP. Het doel was om een coöperatieve multiplayer ervaring te maken en hier is de game omheen gebouwd. Ze zijn een ander pad ingeslagen en PvP is hierdoor geen optie.
|