Ken je games als Dizzy's Candy Quest, Rhino Rumble en Black Belt Challenge? De kans is niet heel groot, maar als we het hebben over Killzone is het ineens een stuk waarschijnlijker. En toch komen deze namen van dezelfde studio.
Het is misschien een beetje valsspelen, de eerste drie genoemde games kwamen namelijk nog voort van Lost Boys Games, zoals de Nederlandse studio Guerrilla Games eerst heette. Toch wisten ze pas een echt groot publiek te bereiken onder hun nieuwe studionaam, en met games als Shellshock: Nam '67 en Killzone. Van deze laatste franchise verschenen vijf delen, alvorens ze besloten verder te gaan met Horizon, waarvan volgende maand alweer het vierde deel verschijnt, Lego Horizon Adventures.
In gesprek met de Washtington Post laat art director Roy Postma weten dat de studio niet van plan is om terug te keren naar Killzone. Ze besloten juist de richting van Horizon in te slaan omdat ze met meer kleurrijke omgevingen wilden werken, in tegenstelling tot de donkere, grimmige sfeer van Killzone.
quote: "Als team zijn we hier klaar mee. Als studio moet je het palet af en toe vernieuwen. Het was, bewust, het tegenovergestelde van Killzone."
Volgens Postma is er ook een andere reden om te kiezen voor Horizon, door diens diverse natuur kunnen ze een breder publiek aanspreken. De thema's die in het verhaal naar voren komen en de personages die ze vertegenwoordigen zijn voor alle leeftijden en zijn herkenbaar, zoals het vinden van je plek in de wereld.
|