@Gast 92.67.56
En jij moet niet zo hypocriet zijn. Als er iemand een monopolie heeft gecreerd met exclusieve games, sevices en onderliggende dealtjes dan is Sony dat wel. Dat zie je dus ook terug in de marktaandeel die ze hebben.
De koop van Activision-Blizzard is juist goed voor de consument omdat het toegang kan geven tot een bredere scala aan goedkopere en betaalbare games.
En Microsoft laat zien dat zij de dienst niet willen binden aan de Xbox-services maar op multiplatform beschikbaar willen stellen. Dus ook andere vendors krijgen een grotere bibliotheek aan games tot hun beschikking.
En wat betreft de gaming industrie opend dit deuren tot goedkopere ontwikkeling omdat de benodigde rekenkracht en tooling betaalbaar word gemaakt voor de developers door de samenwerking met Microsoft Azure aan te gaan. Dus Games kunnen kwalitatief beter worden voor een goedkopere prijs.
Dit gaat niet werken als partijen als Sony het in hokjes blijven stoppen. Als er iets consument onvriendelijk is dan is het de exclusiviteit die Sony (en andere) afdwingen.
Het is bijzonder dat deze toezichthouders superdominante marktleiders beschermd ipv de markt verder verbreed met concurrentie.
Sony houd zich al veel langer vast aan hun oude tradities en dat voelen ze nu door niet mee te gaan met de tijd en veel te laat in te stappen in o.a cloud gaming en inclusivity.
Gewijzigd door raxus07 op 23-02-2023 om 15:06