Afgelopen mei gaf Ubisoft aan dat het bedrijf zich meer toe wilde gaan spitsen op de free-to-play markt, om eraan toe te voegen dat dit niet ten koste moest gaan van hun AAA titels. Vandaag geven ze iets meer duidelijkheid over de verdeling tussen de twee.
Bij de bespreking van hun kwartaalcijfers liet CEO Yves Guillemot weten dat ze viermaal zoveel investeren in premium games in vergelijking met free-to-play titels. Nogmaals geeft hij aan dat Ubisoft stappen wil maken in de free-to-play markt, net zoals ze dit eerder deden bij open-wereld en live service segmenten.
quote: "Ubisoft heeft keer op keer bewezen de capaciteiten te hebben om nieuwe markten te betreden waar we eerder geen ervaring in hadden. Achttien jaar geleden leerden we nieuwe kwaliteiten en uiteindelijk werden we één van de leiders in de open wereld games met Assassin's Creed en Far Cry, naast andere succesvolle franchises. Kijken we naar tien jaar geleden, toen ondergingen we een ronde van significante investeren om één van de grootste partijen te worden met live services als The Division, Rainbow Six, Ghost Recon, For Honor en The Crew. "
Twee jaar geleden begon Ubisoft met het investeren in free-to-play games met titels als The Division: Heartland en het recent aangekondigde Tom Clancy's XDefiant. Toch zullen deze games niet de overhand krijgen en moet het portfolio van Ubisoft voor tachtig procent uit premium games blijven bestaan.
quote: "Ongeveer tachtig procent van onze huidige investeren zijn erop gericht om ons premiumaanbod aanzienlijk uit te breiden door onze grootste bestaande franchises te laten groeien, door nieuwe IP's te bouwen met een focus op spelersbetrokkenheid en sociale interactie, en door blockbuster-licentie-entertainmentmerken aan onze portfolio toe te voegen. De overige twintig procent van de investeringen zijn gericht op free-to-play door onze merken uit te breiden en ze naar een groter publiek te brengen middels platformen als mobile in alle regio's, inclusief opkomende markten, en met multiplayer-titels. Elk van deze premium en gratis te spelen projecten is gebouwd om de impact op het universum van het respectieve merk te maximaliseren."
|