De laatste jaren zien we een ware opmars van Indie studio's. De één weet direct indruk te maken, de ander weet nauwelijks in de publiciteit te komen en weet niet te overleven. Wellicht is er voor deze laatste groep een goede tip.
Salem Al-Ghanim werkt bij Infinite Madaa en is bekend van Little Adventure on the Prairie dat verscheen op de PlayStation 4 en PlayStation Vita. Volgens haar doen studio's er goed aan om een game uit te brengen die makkelijke Platinum Trophies bevatten voor een goede prijs, alsmede cross-play hebben. Op deze manier kun je genoeg geld binnen te halen om een volgende game te financieren.
quote: "A friend of mine suggested to release the game on PS4 and Vita and add an easy Platinum to it with a cheap price, after deciding to port his game from Android. This way a lot of people buy it and we would get the funding we need for our next game."
Al-Ghanim legt uit dat de enige vereiste voor een Platinum Trophy is dat je voldoende bronzen, zilveren en gouden trophies in je game hebt zitten. Little Adventure on the Prairie voldeed hieraan met 22 trophies (zes bronzen, acht zilveren, zeven gouden en een platinum), ondanks dat je deze binnen ongeveer een half uurtje kunt binnen slepen door simpelweg het spel te spelen.
De reacties op de titel zijn wisselend, zo laat één speler weten dat het rommel betreft dat Sony nooit toe had moeten laten op de PlayStation Store terwijl een ander gezien de goedkope prijs niet mag klagen dat je de Platinum Trophy al na 20 minuten hebt binnengehaald.
Hoe staan jullie tegenover de bovenstaande aanpak?
|